X-UP stigbyglarna

Sv: X-UP stigbyglarna

Betyder det att stövlarna sitter stadigt kvar i stigbyglarna - även när ryttaren ligger nerplattad på marken :D?
 
Sv: X-UP stigbyglarna

Nä, kollar du på hemsidan så löser de ut efter antal kilo som dras åt något håll. Finns tre olika av de där stigbyglarna, bruna, blåa och gula som man ska anpassa efter sin egna vikt...

http://www.freejumpsystem.com/etrier-securite.php5
Scrollar du ner hittar du tabeller du nog kan tyda själv?
Men de gula löses upp framåt vid 30 kg och bakåt vid 35 kg.
 
Sv: X-UP stigbyglarna

Men man måste alltså ha speciella ridstövlar till dem också?

Vad skulle det i så fall kosta med både ridstövlar och stigbyglarna?
 
Sv: X-UP stigbyglarna

Men det står ju på hemsidan om du tittar! Du ska ha bruna, men du ska nog kontakta folket här i Sverige som säljer de, eftersom man måste räkna vad man väger när man har ridkläder på sig skulle jag tippa på...

Försäljare står nog på hemsidan!

*shit vad folket har svårt att läsa själva? :crazy: *
 
Sv: X-UP stigbyglarna

Ja, det måste du, eftersom du måste kunna sätta fast foten i stigbygeln.

Stigbyglarna kostar typ 2500 kr, shortchapsen runt 1500 kr och skorna runt 1800 kr.
Nu har jag bara rundat av så att € räknas som 10 kr, så de är lite billigare.
 
Sv: X-UP stigbyglarna

Sorbe skrev:
Men det står ju på hemsidan om du tittar! Du ska ha bruna, men du ska nog kontakta folket här i Sverige som säljer de, eftersom man måste räkna vad man väger när man har ridkläder på sig skulle jag tippa på...

Försäljare står nog på hemsidan!

*shit vad folket har svårt att läsa själva? :crazy: *


Ursäka då..
 
Sv: X-UP stigbyglarna

Sorbe skrev:
Nä, kollar du på hemsidan så löser de ut efter antal kilo som dras åt något håll. Finns tre olika av de där stigbyglarna, bruna, blåa och gula som man ska anpassa efter sin egna vikt...

http://www.freejumpsystem.com/etrier-securite.php5
Scrollar du ner hittar du tabeller du nog kan tyda själv?
Men de gula löses upp framåt vid 30 kg och bakåt vid 35 kg.

Lätt när det står på tyska franska och holländska. Sista jag kollade så kunde jag inget av de språken..;)
 
Sv: X-UP stigbyglarna

Säg inte det till mig, det var inte jag som drog in paddan i tråden.
 
Sv: X-UP stigbyglarna

Om du är smart så klickar du på en engelsk flagga till vänster, så *wips* så blir ALL text på engelska! :smirk:
 

Liknande trådar

Utrustning Är sugen på nya stigbyglar och har fastnat för Acavallo alupro. Men så såg jag Hansbos Abrivel som ser typ likadan ut med ytterbåge som...
Svar
0
· Visningar
370
Senast: Kristall10
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 893
Senast: valy
·
Utrustning Magnetiska stigbyglar från Ophena. Nån som rider med dem? Sitter de bra? Finns ingen risk att man glider ur dem, åt sidan, där det...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 637
Senast: Oknytt
·
Western Finns det ledade stigbyglar till westernsadlar? Ska ev bli medryttare på en häst med endast western utrustning (roping häst), sadeln...
Svar
7
· Visningar
1 305
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp