Xbox? Spel?

Wysiwyg

Trådstartare
Har lånat en kompis Xbox 360 och en del spel. De jag hunnit spela är Red dead redemption och LA noire. Älskade red dead, inte lika road av LA noire. Gillade att ha en story och tydliga uppdrag men själv resa emellan uppdragen och göra lite sidogrejer ibland när jag blev less på uppdragen.

Jag tänker att jag ska köpa ett xbox one. Eller? Är inte så insatt i vilka konsoler det finns så har ni något annat att tipsa om tar jag tacksamt emot det. Och spel! Det är ju en djuuuungel. Tacksam för tips även där! :D

Klarar inte av läskiga skräckspel.
 
Jag har Xbox 360 med kinect, de spel jag har till den är Assassin's Creed 2, Just Dance 4, Dance Central 3, Your Shape och två spel till som följde med när jag köpte konsolen Kinect Adventures och Kinect Sports.

Jag hade nog valt att köpa Xbox One om jag köpte en konsol idag, har för mig de är bakåtkompatibla, men osäker.
 
Xbox 360 är en jättebra konsol! Skulle också tipsa om Assassin's Creed II, samt Assassin's Creed: Brotherhood och Assassin's Creed: Revelations (det är en trilogi kan man säga, riktigt bra!). Själv är jag väldigt svag för rollspel och på 360 har du möjlighet att spela några av de bästa: Mass Effect (1-3, också en trilogi). BioWare som skapat Mass Effect har även gjort en spelserie som heter Dragon Age, rekommenderas också.

Däremot, om du ska köpa en konsol i nyare generation skulle jag inte satsa på en Xbox One alls. Jag har en själv och valde den endast för att kunna föra över sparfiler till spel som släpptes till både 360 och Xbox One (de kom precis i övergången), men med facit i hand är PS4 en mycket bättre konsol. Den är mer stabil, mer modern, bättre grafik och främst: de hade betydligt fler intressanta titlar. Det var nästan tvärtom mellan Xbox 360/PS3, då hade Xbox många bra titlar som kom endast till deras konsol (Mass Effect, bl a, men det finns fler exempel, kommer bara inte på något nu). Det har även kommit remakes av gamla spel som är underhållande och roliga att spela, typ Spyro Reignited Trilogy.

Btw, om du köper dig en PS4 eller Xbox One: Red Dead Redemption 2 :love: Är helt underbart! The Witcher 3 är också helt fantastiskt! Jag vill också slå ett slag för GTA V (som för övrigt går att spela även på Xbox 360!), som många tycker är väldigt brutalt och därför dåligt, men det är verkligen sjukt bra bara man kommer ihåg att det är satir.
 
Vilken konsol är helt upp till dig, de har sina för- och nackdelar och du kommer få otroligt olika svar beroende på vem du frågar. 360 är dock jättegammal och supporten för den konsolen är nog helt borta idag. Bakåtkompatibiliteten på Xbox One (mot 306) är lite sådär, det hänger helt och hållet på vilka spel som har anpassats för detta, det finns dock kompletta listor att hitta om man söker efter det.

Men, jag vill tipsa om mitt favoritspel som jag spenderat alldeles för många timmar på att spela och det är Assassin's Creed Odyssey, jag rekommenderar det helt klart att du tar dig en titt på det spelet. Finns både till PS4 och Xbox One, samt PC som jag spelar på. 🙂

Väntar med spänning på att de ska släppa Assassin's Creed Valhalla och hoppas att jag kommer att gilla det lika mycket som Odyssey. Har hört en massa gott om Red Dead Redemption 2 och spelet ligger och väntar på att jag ska ta mig ur mitt Odyssey-beroende så att jag kan prova det. 🙃
 
Xbox 360 är en jättebra konsol! Skulle också tipsa om Assassin's Creed II, samt Assassin's Creed: Brotherhood och Assassin's Creed: Revelations (det är en trilogi kan man säga, riktigt bra!). Själv är jag väldigt svag för rollspel och på 360 har du möjlighet att spela några av de bästa: Mass Effect (1-3, också en trilogi). BioWare som skapat Mass Effect har även gjort en spelserie som heter Dragon Age, rekommenderas också.

Däremot, om du ska köpa en konsol i nyare generation skulle jag inte satsa på en Xbox One alls. Jag har en själv och valde den endast för att kunna föra över sparfiler till spel som släpptes till både 360 och Xbox One (de kom precis i övergången), men med facit i hand är PS4 en mycket bättre konsol. Den är mer stabil, mer modern, bättre grafik och främst: de hade betydligt fler intressanta titlar. Det var nästan tvärtom mellan Xbox 360/PS3, då hade Xbox många bra titlar som kom endast till deras konsol (Mass Effect, bl a, men det finns fler exempel, kommer bara inte på något nu). Det har även kommit remakes av gamla spel som är underhållande och roliga att spela, typ Spyro Reignited Trilogy.

Ja jag har lånat 360n men kommer själv köpa ngt nyare. Har börjat spela Fallout New vegas och älskar den!

Btw, om du köper dig en PS4 eller Xbox One: Red Dead Redemption 2 :love: Är helt underbart! The Witcher 3 är också helt fantastiskt! Jag vill också slå ett slag för GTA V (som för övrigt går att spela även på Xbox 360!), som många tycker är väldigt brutalt och därför dåligt, men det är verkligen sjukt bra bara man kommer ihåg att det är satir.

Jaaaa men Rdr2 är givet oavsett!! Älskade som sagt ettan!
 
Vilken konsol är helt upp till dig, de har sina för- och nackdelar och du kommer få otroligt olika svar beroende på vem du frågar. 360 är dock jättegammal och supporten för den konsolen är nog helt borta idag. Bakåtkompatibiliteten på Xbox One (mot 306) är lite sådär, det hänger helt och hållet på vilka spel som har anpassats för detta, det finns dock kompletta listor att hitta om man söker efter det.

Men, jag vill tipsa om mitt favoritspel som jag spenderat alldeles för många timmar på att spela och det är Assassin's Creed Odyssey, jag rekommenderar det helt klart att du tar dig en titt på det spelet. Finns både till PS4 och Xbox One, samt PC som jag spelar på. 🙂

Väntar med spänning på att de ska släppa Assassin's Creed Valhalla och hoppas att jag kommer att gilla det lika mycket som Odyssey. Har hört en massa gott om Red Dead Redemption 2 och spelet ligger och väntar på att jag ska ta mig ur mitt Odyssey-beroende så att jag kan prova det. 🙃

Kommer som sagt köpa en nyare konsol. Är mer inne på ps4 nu, verkar vara bättre omtyckt på nätet ...?

Tack för speltips! Odyssey och assassins creed verkar mkt intressanta!
 
Kommer som sagt köpa en nyare konsol. Är mer inne på ps4 nu, verkar vara bättre omtyckt på nätet ...?

Tack för speltips! Odyssey och assassins creed verkar mkt intressanta!

Är själv sugen på en PS4, framförallt ligger priset otroligt lågt just nu eftersom PS5 väntas komma i höst.
Speltips kan jag inte komma med, jag gillar helt andra typer av spel ;) Overcooked är en stor favorit, men kräver minst två spelare.
 
Är själv sugen på en PS4, framförallt ligger priset otroligt lågt just nu eftersom PS5 väntas komma i höst.
Speltips kan jag inte komma med, jag gillar helt andra typer av spel ;) Overcooked är en stor favorit, men kräver minst två spelare.

Oj, typ 3.5tk räknar jag inte så otroligt lågt. :D Vad gillar du för spel? Har inte spelat särskilt mycket, kanske gillar dina spel ännu mer. ;)
 
Oj, typ 3.5tk räknar jag inte så otroligt lågt. :D Vad gillar du för spel? Har inte spelat särskilt mycket, kanske gillar dina spel ännu mer. ;)
Har sett för 2999kr inklusive kontroll och ibland även spel. Den kostade väl 5-6000 kr när den kom.
Kolla in overcooked på youtube :D Annars gillar jag, som gammal Nintendoälskare, Crash Team Racing (som Mario Kart typ) och Spyro :love:
Har dock enbart spelat hos vänner.
Life is Strange (1 och 2) tycker jag verkar bra men har aldrig spelat själv :)
 
Har lånat en kompis Xbox 360 och en del spel. De jag hunnit spela är Red dead redemption och LA noire. Älskade red dead, inte lika road av LA noire. Gillade att ha en story och tydliga uppdrag men själv resa emellan uppdragen och göra lite sidogrejer ibland när jag blev less på uppdragen.

Jag tänker att jag ska köpa ett xbox one. Eller? Är inte så insatt i vilka konsoler det finns så har ni något annat att tipsa om tar jag tacksamt emot det. Och spel! Det är ju en djuuuungel. Tacksam för tips även där! :D

Klarar inte av läskiga skräckspel.

Annat tips är podden P3 Spel (Sveriges radio). Underhållande och bra med tips om kända och mindre kända spel :)
 
Jag hade siktat på ett playstation, mest för att höjdarspel som Horizon: Zero Dawn och The Last of Us är exklusiva till den konsolen.

The Last of Us är en enda lång emotionell berg- och dalbana, ett väldigt linjärt spel dock och inte öppet på samma sätt som Red Dead, men otroligt värt en genomspelning.

Horizon: Zero Dawn är förutom en fullständig visuell fröjd ett riktigt bra spel med en intressant protagonist i en intressant värld.

Assassins Creed: Odyssey är också ett riktigt bra spel med en öppen värld som går att utforska lite som man vill. Personligen är jag inte ett dugg förtjust i övriga spel i serien, men Odyssey fastnade jag för.

The Witcher 3 (samt expansionerna Heart of Stone och Blood and Wine) kan nog i min mening vara det i särklass bästa spelet i open world-genren hittills. Huvuduppdragen är fantastiska och det fullkomligt kryllar av välskrivna sidospår som fick åtminstone mig att vilja göra ALLT i spelet.
 
Jag tycker (om det nu blir en ps4) att det är värt att satsa aningen mer pengar på en Pro version. :o

Jag upplever att vanliga ps4 kan bli lite halvseg när man vill spela stooora spel som RDR2, The last guardian och liknande. Snabbare laddtider (de kan bli långa i rdr2) och lite bättre uppdateringsfrekvens som känns lyxigt. Tror inte det är så vansinnigt mycket dyrare numer heller.

De andra har tipsat om riktigt bra spel redan! Jag vill lägga till The Last Guardian.
Du är en liten pojke som vaknar upp i ett övergivet slott och hittar en stor varelse som liknar en grip eller kattfågel. Tillsammans hjälps ni åt att ta er ut ur slottet. Det är ganska mycket att klura på hur man ska komma vidare, och en fantastisk story som långsamt förklarar vad som hänt pojken och den gigantiska kattfågeln. Världen är fantastiskt vacker dessutom. Storyn, kattfågeln, pojken och världen är så bra att jag nog fick uppleva alla känslor som finns under spelets gång :D
 
Oj, typ 3.5tk räknar jag inte så otroligt lågt. :D Vad gillar du för spel? Har inte spelat särskilt mycket, kanske gillar dina spel ännu mer. ;)
Kollade begagnat åt en kompis nyligen. Går att hitta för 1500 kr ;)
Själv köpte jag ett moddat ps3 för 250 spänn i veckan men jag är bra sugen på ps4 jag också :laugh:
 
Jag är en bakåtsträvare som fortfarande älskar att spela Halo 3 och Gears of War 2 på min Xbox 360.

Kuriosa: När Gears of War 2 skulle släppas tog jag och min bästis semester i två dagar och låste in oss och spelade tills vi stupade i pizzakartongerna efter de hemkörda pizzorna. Vi hade haft count down i veckor, och spelet var precis så bra som vi hade hoppats. Nu är det väl utdaterat men jag älskar det föralltid 😁❤️
 
Jag har en Playstation 4 PRO, rekommenderas! Den har mycket bättre grafik än den vanliga. Enda minuset är att spelen ibland hänger sig och stänger av, vilket verkar vara ett problem för PS4. Min Xbox360 har aldrig någonsin haft dessa problem.

Finns hursom många bra spel till PS4, Horizon Zero Dawn, Red Dead Redemption 2, Assassins Creed (Origins föredrar jag framför Odyssey), Witcher 3: Wild Hunt, och säkert många fler! Jag spelar alltid evighetsspel så det tar några månader att spela igenom dem :D

Skaffar du Xbox (360 är enda jag kan) finns spel som Dragon Age: Inquisition, Assassins Creed 4: Black Flag (lätt bästa spelet i hela serien), osv. Och RDR har du ju redan spelat :)
 
Främsta anledningen till att köpa PS4 är Bloodborne, så det så. :idea:
 
Ja jag har lånat 360n men kommer själv köpa ngt nyare. Har börjat spela Fallout New vegas och älskar den!
Jaa det förstår jag, men många spel till 360 finns att få tag på begagnade och mycket billigt! Kan också säga, det är värt att spela äldre spel först, för när du väl börjat spela på en nyare konsol är det inte längre lika kul att gå tillbaka till de äldre spelen :D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Som rubriken avslöjar går jag i tankarna på att köpa en spelkonsol, vilket jag inte haft själv sedan min PS2a när jag var liten. Jag har...
Svar
13
· Visningar
738

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varför finns Israel?
  • Pusseltråden
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp