Bukefalos 28 år!

XP och modem

Nafayette

Trådstartare
Måste bara fråga en sak:
Ni som har XP och externt vanligt modem, måste ni slå på
modemet INNAN ni startar datorn??

Eller hittar XP modemet trots den var avslagen???

AM
 
På mitt nya modem så behövde jag göra det (ett enkelt vanligt seriellt). Fast på mitt gamla som dog i ett blixtnedslag behövde jag inte det.
Men jag har inte orkat satt mig in varför inte XP hittar det efter man bootat, eftersom det sitter på mina föräldrars dator numera :)
 
Jag har har XP och ett internt modem nu, men innan jag köpte det så hade jag ett externt modem och då måsta jag slå på modemet innan jag startade datorn, annars funkade det inte. (Fast det blev sedan åskan slog ner i våran telefon. Innan det hände funkade modemet trots att jag startade datorn innan jag slog på modemet)
 
vi har kört med både internt och externt modem. det interna funkar naturlitvis utan bekymmer. Det externa modemet står alltid på. Om vi stänger av även det så är det för att vi slår av strömbrytaren på el-listen eller drar 8ur alla kontakterna.
 
Sitter i comporten.

Det jag inte förstår är att i övriga Windowsversioner så som 95, 98 och Me så hittade ju datorn modemet utan att slå på den vid uppstart.
Nu gäller det en ny burk med XP och skamligt att då inte det nya op-systemet kan utföra samma sak.

Detta gäller ju då externt modem.

AM
 

Liknande trådar

Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 959
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
236
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
351
Senast: __sofia__
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 527
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp