T

Tarzzan

Skall köpa nytt xp pro till min dator men det finns en uppsjö av dom.
Så vilket skall man köpa?
Hittade detta microsoft microsoft® windows® xp pro oem, sp2c, svensk
är det det man skall ha eller?
Vad betyder bokstäverna oem, sp2c,????



:bow:
 
Sv: Xp pro??

OEM betyder att det bara får säljas tillsammans med en ny dator, SP2 betyder Service Pack 2, vad c:et betyder vet jag inte. Ska du köpa nytt OS till din gamla dator får du leta efter ett paket utan OEM-märkning, även om jag har hört att alla återförsäljare inte är så noga med det där... Ibland räcker det tydligen med att man köper en extern HD så kan man få köpa OEM-versionen.
 
Sv: Xp pro??

ok.Har suttit och kollat runt på internet men hittar inget xp pro. utan oem.
Finns det att köpa i data affärer??
 
Sv: Xp pro??

Fick vista till datorn när jag köpte den.
Men det krånglar så jävla mycket att jag ledsnade efter 2 veckor och instalerade xp.
Men jag måste köpa ett nytt xp nu.
 
Sv: Xp pro??

Vet du vad, om jag vore dig... så skulle jag helt enkelt prova att beställa en OEM-version och se vad som händer. :D
 
Sv: Xp pro??

Tror att anledningen till att det inte finns annat än OEM-versionen är att Microsoft tycker att man ska uppgradera till Vista.
 
Sv: Xp pro??

Jag har vista man jag är inte nöjd med det.
Allt krånglar tex internet och xbox live.

Jag har sett att man kan köpa xp på windows hemsida, men jag vill ha en skiva till så jag kan installera det om och om igen på min dator om det behövs
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 958
Senast: Barbabelle
·
Hemmet Jag misstänker att min Google Nest wifi-router har problem. Wifit går av och på hela tiden random långa stunder. Än så länge verkar...
Svar
4
· Visningar
527
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
67 933
Senast: Jeps
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
960
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp