Yankee Candle

Saybia

Trådstartare
Någon som brukar köpa dessa doftljus? vilken/vilka doft(er) är eran favorit/favoriter? håller ni er till en och samma doft oavsett årstid eller varierar ni? köper ni burkar, värmeljus eller vaxkakor? :)

Jag har länge varit nyfiken på dessa ljus men aldrig sett dem i någon butik eller kommit mig för att köpa/beställa ett. Nu har jag i alla fall beställt mitt första Yankee Candle-ljus, blev doften Fireside Treats... blir spännande då jag inte kunnat provlukta :p

Är också nyfiken på hur mycket dessa ljus doftar? brukar ibland köpa doftljus på t.ex. ICA och de luktar jätte gott och starkt när de är släckta men sprider knappt någon doft alls (man måste verkligen stå med näsan direkt över ljuset för att känna att det är ett doftljus övh) när de är tända. Jag vill ju att det ska lukta gott i hela lägenheten :love:
 
Någon som brukar köpa dessa doftljus? vilken/vilka doft(er) är eran favorit/favoriter? håller ni er till en och samma doft oavsett årstid eller varierar ni? köper ni burkar, värmeljus eller vaxkakor? :)

Jag har länge varit nyfiken på dessa ljus men aldrig sett dem i någon butik eller kommit mig för att köpa/beställa ett. Nu har jag i alla fall beställt mitt första Yankee Candle-ljus, blev doften Fireside Treats... blir spännande då jag inte kunnat provlukta :p

Är också nyfiken på hur mycket dessa ljus doftar? brukar ibland köpa doftljus på t.ex. ICA och de luktar jätte gott och starkt när de är släckta men sprider knappt någon doft alls (man måste verkligen stå med näsan direkt över ljuset för att känna att det är ett doftljus övh) när de är tända. Jag vill ju att det ska lukta gott i hela lägenheten :love:

Jag är också nyfiken på dessa ljus. Har tidigare provat ljusen från partylite, men blivit tipsad om att dessa ska vara bättre :)
 
Jag har sugared Vanilla, och den luktar riktigt sött. Luktar också riktigt mycket när man har dem tända. Lite för mycket faktiskt.
 
Roligt att de har blivit poppis i Sverige. Här i USA är det typ "skräpljus" som man köper på CVS. Får man vara så nyfiken och fråga hur mycket de säljs för i Sverige? Skulle vara roligt att veta.
 
Vad roligt med lite liv i tråden, tack för alla svar :)
Jag kommer med en uppdatering när jag fått hem mitt ljus, blir spännande att se om doften blir flipp eller flopp ;)
Har googlat lite och de mest populära YC dofterna verkar vara Macintosh och Clean Cotton, kanske får leta reda på någon återförsäljare och åka och provlukta lite vid tillfälle.
 
Efter lite letande hittade jag en återförsäljare av YC här i stan så var in och luktade lite på ljusen i dag, de hade långt ifrån alla dofter men favoriten av de som fanns blev nog Fluffy Towels, luktade precis som nytvättat. Gillade den bättre än Clean Cotton.
Med mig hem fick jag i alla fall ett votivljus med doften Waikiki Melon, doftar mest melon men även lite, lite apelsin... skar votivljuset i bitar och satte några av bitarna i en aromalampa och tände på. Luktade jätte gott här hemma efter ett tag :love:
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan Svejsan! Jag har haft Effax sadelbalsam de senaste 275 åren. Bivax och gott brukar den dofta! Som ett ljuvligt doftljus ungefär...
Svar
7
· Visningar
769
Kropp & Själ Jag tror jag har fått/börjat få nedsatt luktkänsel. Jag är långt ifrån den åldern där det kan vara normalt (är inte 40 än ens). Hittills...
Svar
8
· Visningar
524
Senast: mooi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp