Bukefalos 28 år!

S

semlis777

:love: äntligen :love: så har jag hämtat min efter längtade valp....ser ut som en liten nalle björn...är bara så söt...min mamma har döpt han till albin :crazy: :confused: jag tyckte att ozzy var ett bättre namn :D...när brukar ni chipmärka och vac era valpar????
 
Mina hundar har tatuering och var märkta då de hämtades. Är valparna varken tatuerade eller chippade ska uppfödaren märka dem innan leverans.
ka du chippa trots tatureing är det bra att göra det samtidigt som du vaccinerar eller röntgar. Jag minns inte på rak arm när andra sprutan i grundvaccinationen ska göras, men jag tror det är när valpen är 16 veckor.
 
Det är lag på att märka hundar i Sverige och det hör till "standard" sas att valpar är märkta vid leverans. Har valpen varken tautering eller chip???

Man brukar vaccinera vid 6v och 12 v och sedan vid 1 år. Första vaccinationen gör alltså uppfödaren och sedan ägaren.

Mvh Ishtar
 

Liknande trådar

Hundträning Vi har i familjen tre hundar. Två små "gubbar" och en flatcoated retriever-valp som är 8 månader ung. Även om de är familjehundar...
Svar
18
· Visningar
1 780
Senast: Lhas
·
Övr. Hund Detta är nåt som tyngt mig länge så därför har jag valt ett anonymt nick. Jag har en sjuårig hund som jag haft sen han va valp. Vi...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 266
Senast: lilstar
·
Hundavel & Ras Jag håller på att leta valp (och har så gjort ganska länge). Ett problem är att jag inte kan bestämma mig för ras. Jag tittar både på...
Svar
16
· Visningar
2 263
Senast: Ajda
·
L
Hundträning Jag har några frågor som jag jätte gärna skulle vilja ha svar på som är om valpar och sånt ❤️ Och den första frågan är hur man gör så en...
2
Svar
21
· Visningar
2 177
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp