ylletäcke från Börjes

turbofling

Trådstartare
Jag tänkte beställa lite grejer från Börjes och har tittat på ylletäcket där (det rutiga för 265kr). Ngn som vet hur tjock det är, passform mm. på bilden ser det ut att sitta ganska tajt över bogarna, gör det det i verkligheten oxå?
Hästen som ska ha det är en normalbyggd islandshäst.
 
jag har inte det täcket men en kompis har det till sin häst. täcket är ganska tunnt men det sitter bra på hennes häst iallafall. (en normalbyggd connemara ca 145hög)
 
Jag har ett och det sitter inget bra. För stort i halsen. Ja har flera av Börjes täcken och de sitter inte bra något. Jag får sy in dem i halsen för bogspännena kommer så lågt ner så de hasar ner under bringan.
 
Har ett fleecetäcke från Börjes som också är förstort i halsen, har sytt egna halsveck på täcket så att spännena hamnar högre upp, fungerar rätt bra faktiskt.
 
Min häst sitter det täcket bra på iaf.....som sagt är det inte världens tjockaste täcke men det är lagom för att vara ull.. nu är min häst ganska bred över bogarna så det kan ju bero på det :smirk:
 
Jag tyckte det var bra på alla sätt o vis, lagomt tjockt o satt bra förrutom att det var stort i bogen, o det gillar jag inte... :crazy: Så jag sålde det lika snabbt som jag köpt det...
 
Har sett täcket "live" nu ikväll - det ÄR verkligen stort i bogen! Skulle nog satsa på att sy lite i det, då kan det kanske vara prisvärt? Men jag tycker mig ha sett andra inte allt för dyra ulltäcken på sista tiden, typ hos Hööks?
 
Jag har det inte själv, men har hört av många kompisar att det är STORT i bogen :(
 
Instämmer med att det är stort i bogen. Hästen är ett normalstort halvblod.
 
jag har köpt ett ulltäcke från exklusiv! Beställde även extra med kryssgjordar.. Täcket är tunt, men det jag reagerade på var att gjordarna satt på fel sida och att det var sytt även på insidan så att det skavde.. :mad:
Så där beställer jag inte igen!
Min stallkompis har ett ylletäcke från börjes och det är bra, men lite stort i halsen, men det fixar man lätt själv. Har även sytt dit bogveck och det blev perfekt. :D
Så på börjes är det faktiskt prisvärt om man har möjlighet att korrigera lite själv!

Laila
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
7 958
Senast: Linda_A
·
Skola & Jobb Efter en ovanligt strulig vecka på jobbet (industri) så började jag fundera på hur lite insatta folk, allmänheten, kunderna, är i hur...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
13 813
Senast: MiaMia
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 979
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 540

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp