Bukefalos 28 år!

Yoga ska ha denna vecka !!

MissFideli

Trådstartare
Jag måste ha räknat helfel, för Yogas uppfödare ringde nyss och frågade om hon fått. Men jag var säker på att det var först nästa vecka, vilket uppfödaren gjorde klart för mig var fel och att hon ska ha denna vecka !!?? :o :confused: :angel:

Så går man efter när första tecknen på henne syntes, så är hon inne på dag 65 nu och sist fick hon dag 66 vilket ju är imorgon.

Gissa om jag är nervös !!! :eek: :crazy: :cry:
 
Gissa om JAG blir nervös????????? :crazy: :eek: ;)

Håller krampaktigt alla tummar som finns!!!!!!!!! :banana: :banana: :banana:
 
hahahahhahahahahhahhha.....det har jag ju snart... :p
dessutom så kanske,kanske min dröm går i uppfyllelse...jag kanske kanske ska få hem en brunmaskad SIAbebis.... :smirk:
 
Siames, skulle inte du ha en brunspottad Oriental? Iofs kan du ju tillverka en egen då, men ändå.

Usch, sen jag pratade med Chris (uppfödaren till Yoga) så springer jag och kollar min skatt varannan minut. Hade jag inte pratat med Chris hade jag sovit gott inatt. :(
 
Jag vill ha en brunspotted ori oxå......
:o

Jag gillar ju både SIA/ORI samt abyssar....... :confused:
Kan inte bestämma mig för vilken ras jag vill ha flest av... :D

Som det är nu så har jag bara en sia.....o dessutom får jag ju en blå hona att para Marre med .

Jag betalar ju inget för dem,då är det svårt (läs:f*n omöjligt) att säga nej..... :smirk:
 
ho ho vad roligt!!!
då slipper du ju vänta på de sista veckan som jag kan tänka mej är hemsk och lång!!
 
Mhm, de senaste timmarna var varit dubbelt så långa som den sista veckan ;)
Men än har hon inte släppt ner magen, så före lunch imorgon kommer inget. Så sova borde jag kunna. BORDE kunna.

Måste bara få mamman min att köra hit från Arboga imorgon med deras digitalkamera, för jag vill föreviga hela förlossningen... eller de intressanta delarna iaf... och ha bra kort på varje nyfödd unge. Tänkte göra ett litet album för dom eventuella köparna att få med sig, där det står exakt födelsetid, vikt, när ögonen öppnas osv...
 
Japp !! Det verkar som om man synkroniserar sånna här saker här på Buke. Jag fick min S*Lisuanto's Little Angel och Rallybralle missade sin kull. Så denna kull som jag får nu, kommer att ge er ett humm om hur era blir. Får Yoga en
bra kull nu, så får säkert ni andra en bra kull också.

En fundring dock: Jag har beddadt för Yoga hon ska ju föda nånstans. Allt är klart, cruxet är väl att Fia med glädje stoppade ner sig i och ligger kanontrevligt där enligt Fia.
Betyder det alltså att Fia kan få bebusar och att Yoga får bli utekatt.
 
Är de gosiga vänner?? Isåfall är det ju inte ovanligt med en till katt som "håller tassen"... Eller så blir de gosiga bara nu, "bara för att":

Oh, hoppas på bra kull för dig då... Jag väntar ju ivrigt på dräktighetstecken, tjatar öronen av min uppfödare... :angel:
 
De har ett kanonförhållande, även om Yoga inte riktigt gillar att Fia får gå ut och in medans Yoga inte kommer så långt eftersom jag inte bytt ut stängslet på balkongen.
Yoga leker själv mest hela tiden om inte Fia ha fått en hårsnodd i huvet eller nåttt, för snoddar ska BARA Fia FÅ leka med
 
Dåså, som sagt, jag har sett andra katter "assistera" vid födslen, ligga nära när värkarna kommer, och tvätta de små liven... :love: Så otroligt sött...
 
Sist sov sömntutan sig igenom hela grejen. Fast det fanns ju inte så mycket att se.

Men nu ska jag sova natta. hoppas hon föder dagtid denna gång också, men det är väl det som är charmen. Man vet aldrig var man har dom små skrällerna.

God Natt nu !!
 
roligt med att ta bilder och allt det där du skrev om.
du hade kunnat låna min men den krånglar just nu och är inte en kamera med någon kvalite. hade ju varit lite närmre iaf...
 
Händer det nå´t??????????????????

:bump: :bump: :bump: :bump: :bump:
NYFIKEN......blå! hahhahahahha :D
 
Lugnt än...

Om jag inte är helt fel ute, så släppte hon ner mjölken natten som var och tror också hon hade en förvärk runt 17 idag.
Har hon släppt ner mjölken, så blir det nog inatt eller imorgon. Senast imorgon-natt borde de komma.

Usch, om jag åker härifrån så kan nån annan passa henne? :crazy:
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
879
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 116
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 220
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
32
· Visningar
3 222
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp