Yoga, yoga och mera yoga

Just nu håller jag på att komma tillbaka till lite träning igen efter en liten "vinterdipp" som jag alltid drabbas av. Vet att det inte är lönt att tvinga mig själv, det ger bara motsatt effekt. Men idag fick jag plötsligt ett yogasug och drog igång passet "Yoga for weight loss - Love yoga flow" nu på förmiddagen. Älskar flow-sekvenser! Kändes inte så jobbigt som jag trodde det skulle göra i musklerna, så jag hoppas det hjälper hjärnan att inte dröja allt för länge innan den kickar igång ett yogasug igen :D
 
Jag har kommit av mig för femtielfte gången.. men nu har jag lyckats köra 5 dagar i rad. Börjat med yinyoga istället, det passar mig bättre. För flera år sedan när jag gick på yoga flera dagar i veckan så var yin min favorit. Har kommit igång med lite rehabövningar och tänkte komma igång med styrkegrejer snart för att bygga upp kroppen innan jag börjar träna på allvar igen och då passar yin utmärkt som komplement.
 
Nån som hittat något riktigt stretchigt pass med Adriene, förutom ”Deep stretch total body yoga” (som jag kört flera gånger vid det här laget)? Jag tycker inte att passen som handlar mycket om att ligga på rygg riktigt funkar för mig, som ”Low back and hamstrings”, är nog för stel i baksidan för att komma åt stretchen med bara handkraft... :cautious:
 
Körde ett lite kortare pass idag, ca 20 min. Egentligen ett morgonpass men funkar ju när som helst, förutom att Kassandra tydligen inte avslutar morgonpassen med vila, utan kort avslutning i sittande. Funderar på att försöka börja mina morgnar med ett kort egenkomponerat yinyoga-pass, med 4-5 positioner, 2 minuter i varje. Vill därför kolla några morgonpass för att välja lämpliga positioner.

Upptäckte också att hon delat in sina spellistor så man lättare kan hitta pass utefter längd, typ av yoga, fokusering på viss del av kroppen m m. Kan ju vara något för er som söker specifika pass, om ni inte föredrar Adrienne. Kassandra har vinyasayoga också och inte bara yinyoga.
 
Jag har tidigare kört tre, rätt tuffa, morgonpass i veckan i en studio, men efter nyår var det slut med det. 😭😭😭
Blev tidigare tipsad om Tim Senesi och har kört hans 2021 Challenge nu.
Den varvar rena yogapass med andningspass och enkla styrkeövningar.
Han har en väldigt behaglig röst och är noga med grunderna och biomekaniken.
Jag kan verkligen rekommendera honom!
 
Körde ett entimmespass "flexibility yinyoga for beginners". Skön strech, men tog i lite för mycket i en position och fick avbryta tidigare, men nu vet jag det till nästa gång.
 
Höftstrechpass idag, körde det dubbelt, innehöll lite nytt tänk som var väldigt bra! Aktiv / passiv stretch förstod jag lite mer av...:up:
 
Idag blev det höftstabilisator! Muskeln som gör man inte kollapsar ner när man står på ett ben. Celiste eller något liknande heter hon som har de senaste passen. Mycket kring hur kroppen är byggd vilket jag gillar!
 
Äntligen kommit igång lite (igen) haha.
45min med Adriene i förrgår (Deep stretch total body yoga) men som jag inte var helt överens med...
Idag blev det "45min Slow Flow Deep Stretch Yoga For Flexibility" med Kassandra, och jag tror att jag hittat en favorit :love:

Poser för hela kroppen och som hölls längre än vanligt (inte Yin-länge, men så att man verkligen kunde sjunka ned i dem, eller vad man ska säga). Älskar att ha många andetag på mig per rörelse. Har velat ha en go to som jag också kan använda för att se lite om jag utvecklas, denna kan nog bli bra!

Pepp igen :D
 
Hittade ett riktigt trevligt pass idag, Chill out yin, hamnade direkt i favoritlistan. 30 min bara flög förbi.
Tänker hitta ett lite tuffare stretch-pass och kombinera, tror det kan bli bra om jag vill köra lite längre.
 
90 dagar straight up yoga idag! 🥳 Varje dag sen 1 januari har jag dykt upp på mattan. Ibland mindre seriöst, ibland mer seriöst, men framför allt - jag har yogat varje dag. Helt sjukt.

Firade med Yoga For a Fresh Start med Adriene och testade återigen lite crow pose efteråt. Det tar sig!

VideoCapture_20210331-095435.jpg
 
90 dagar straight up yoga idag! 🥳 Varje dag sen 1 januari har jag dykt upp på mattan. Ibland mindre seriöst, ibland mer seriöst, men framför allt - jag har yogat varje dag. Helt sjukt.

Firade med Yoga For a Fresh Start med Adriene och testade återigen lite crow pose efteråt. Det tar sig!

Visa bifogad fil 67106
Wohoo!! Snyggt!
Jag är ljusår ifrån crow pose...
Jag kämpar på jag med, har kört månadslistorna hon lägger ut. Funderar på att slänga in lite mer styrkepass nästa månad med.
 
Jag kör på med yinyoga några gånger i veckan. Varierar youtube-pass med Kassandra och live-pass online. Har också varit på två pass på plats i shalan och nu när det är bättre väder och ljusare kvällar kommer jag nog åka dit fler gånger. Har också bokat in mig på en kort kurs i meditation, börjar nästa vecka.

Kvällens online-pass var mycket trevligt, flera av mina favoritpositioner. Och en ny, halvsadeln. Den kunde jag faktiskt få till en bra variant på. Är nu skönt avslappnad i både kropp och huvud.
 
Kan berätta att jag fortfarande är helt blå på baksidan av armarna efter crow-träningen. :p

Idag var det verkligen på håret att jag struntade i yogan. Jag har varit stressad ett tag och ligger efter med en del skolarbete, och så har vi mycket att göra hemma. Lyckades få ett redigt stenskott på min nya ruta på väg hem och ja, ni fattar, riktig rövdag med andra ord! Eller rövdagar snarare, den senaste tiden. Men, så kikade jag på kalendern och insåg att jag endast var fyra pass från 100 raka pass. Och att mina anledningar till att inte yoga snarare var tydliga argument för att faktiskt släpa sig till mattan.

Så, då var pass nr 96 avklarat! Och det var, förstås, jätteskönt när man betett sig som en iller på kokain de senaste dagarna. Nu är det ju nästan så jag vill planera vad som ska bli mitt hundrade pass. :D
 
Precis klar med dagens pass, yoga for mood swings. Behövde ett lugnt pass idag, så det var bra. Men cow legs alltså... jag gör så gott jag kan och det har nog blivit lite bättre sedan jag började yoga, men mina ben/höfter vill inte korsas på det sättet.
 
Kassandra har en 30-dagars-utmaning med 15 minuters bedtime yoga. Två av passen har varit yinyoga och jag körde båda efter varandra ikväll.
Funderar på att prova några av de andra och testa lite "vanlig" yoga också, kanske t o m försöka mig på 30 dagar om det känns ok.

Min tanke att göra ett pass på morgonen föll nästan direkt. Egentligen vet jag ju att jag inte är en morgonmänniska och att det inte är någon idé att försöka göra något utöver det nödvändiga innan jobbet, men tror ändå ibland att jag ska lyckas. Någon gång kanske jag lär mig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
8 697
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 104
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp