Yoga, yoga och mera yoga

Jag hoppar in här.
Har kört yoga varje dag sedan i tisdags och hade glömt hur najs det är.
Jag har en träningscykel jag kör kondition på, så gör ett tio minuters sun salutations med Adriene innan som uppvärmning.
Cyklar jag inte så kör jag ett längre pass. Läste i tråden och blev påmind om att Adriene har "foundations" som jag tror kan vara bra för mig att gå igenom. 🙂
Tar gärna emot tips om ni vet någon bra på YT som går igenom grunderna, helst en position per video, så jag kan köra det efter ett pass.
 
Jag trillade av vagnen alldeles där någon gång kring dag 72 eller vad det nu blev... I början/mitten av mars nån gång i alla fall. Det känns lite surt att ha kommit av mig så pass nära 100-strecket, men jag var ganska nära att gå in i väggen där ett tag och behövde verkligen skala bort så många måsten och ambitioner som möjligt. Sedan har resten av livet kommit igång lite mer nu och jag kan träna både crossfit och åka till medryttarhästen så mycket jag vill, så yogan har inte passat in i pusslet på samma sätt som tidigare när jag verkligen inte hade tillgång till någon annan hobby/träningsform.

Men men, i fredags ställde jag mig i vilket fall som helst på yogamattan igen och nog kändes det som att jag hade saknat det lite! Jag ska försöka köra två pass i veckan från och med nu, det bör vara fullt genomförbart och jag vet ju att jag behöver det. Ska försöka skriva lite mer här också, så ökar sannolikheten för att det blir av :angel:
 
Var på ett 90 minuters yinyoga-pass igår, riktigt trevligt. Det var med gong-ljud som faktiskt var mycket avslappnande.

Har nu också bestämt att försöka göra ett yogapass varje dag. Så de dagar det inte blir ett "riktigt" pass ska jag köra ett kort pass från Kassandras 30-dagars-utmaning. Alla passen där är ca 15 min så det borde gå att få till. Första delmålet är att göra ett pass varje dag t o m sista maj.

Precis gjort första passet och har som vanligt svårt för hunden, mina handleder gillar inte den. Men träning ger färdighet hoppas jag.
 
Hur har veckan gått för er?

Blev färre pass än jag hoppats, 2 korta och rvå långa pass, 2 pass cykel där jag börjat med intervaller lite smått.
Försöker peppa mig till att det var jävligt bra ändå.

Har sett att det finns yogapass i närheten, är sugen på att köpa ett tio kort för att få hjälp på plats.
Har inte kört yogapass med fysisklärare sen jag bodde hemma. 😁
Ett tag hade jag abonnemang på yogobe som var väldigt lärorikt.
 
Hur har veckan gått för er?

Blev färre pass än jag hoppats, 2 korta och rvå långa pass, 2 pass cykel där jag börjat med intervaller lite smått.
Försöker peppa mig till att det var jävligt bra ändå.

Har sett att det finns yogapass i närheten, är sugen på att köpa ett tio kort för att få hjälp på plats.
Har inte kört yogapass med fysisklärare sen jag bodde hemma. 😁
Ett tag hade jag abonnemang på yogobe som var väldigt lärorikt.
Jag har kört ett riktigt långt pass och fyra korta. Ska nu satsa på dagligen och se hur det går.
 
Kämpar vidare med Adriene s månadslista. Förra veckan var det mest wind down videos, denna veckan är det dubbla, en 'vanlig' och en meditationsvideo. Vi får se hur det går🙈
Idag var jag stel och lyckades tyvärr sträcka mig lite i skuldran när vi gjorde örnen😕

Eftersom jag inte kommit ihåg att köpa hem grejer för att de om jsg kan få mattan mindre hal (var det äppelcidervinäger?) så kör jag istället med tygvantar och strumpor på. Köpte till och med sånna fancy yogastrumpor med tår och gummipluppar, men insåg att vanliga strumpor funkade lika bra.😅🙈
Vantarna jag använder är någon form av montagehandske med gummipluppar på, gör skillnad tycker jag 🙂
 
Var på ett 90 minuters yinyoga-pass igår, riktigt trevligt. Det var med gong-ljud som faktiskt var mycket avslappnande.

Har nu också bestämt att försöka göra ett yogapass varje dag. Så de dagar det inte blir ett "riktigt" pass ska jag köra ett kort pass från Kassandras 30-dagars-utmaning. Alla passen där är ca 15 min så det borde gå att få till. Första delmålet är att göra ett pass varje dag t o m sista maj.

Precis gjort första passet och har som vanligt svårt för hunden, mina handleder gillar inte den. Men träning ger färdighet hoppas jag.
Testa handskar om du får tag på? Vet inte om du kanar, men för mig gjorde det skillnad i hur handlederna kändes när jag inte spännde mig för att jag var rädd för att halka. :)
 
Testa handskar om du får tag på? Vet inte om du kanar, men för mig gjorde det skillnad i hur handlederna kändes när jag inte spännde mig för att jag var rädd för att halka. :)
Jag tycker inte jag halkar, men ska tänka lite extra på det nästa gång. Har samma problem med andra övningar med tyngd på handlederna som t ex omvända armhävningar för triceps.
Och om jag halkar investerar jag nog hellre i en bättre matta, den jag har nu är en många år gammal matta från Stadium.
 
Kämpar vidare med Adriene s månadslista. Förra veckan var det mest wind down videos, denna veckan är det dubbla, en 'vanlig' och en meditationsvideo. Vi får se hur det går🙈
Idag var jag stel och lyckades tyvärr sträcka mig lite i skuldran när vi gjorde örnen😕

Eftersom jag inte kommit ihåg att köpa hem grejer för att de om jsg kan få mattan mindre hal (var det äppelcidervinäger?) så kör jag istället med tygvantar och strumpor på. Köpte till och med sånna fancy yogastrumpor med tår och gummipluppar, men insåg att vanliga strumpor funkade lika bra.😅🙈
Vantarna jag använder är någon form av montagehandske med gummipluppar på, gör skillnad tycker jag 🙂
Man ska även kunna spreja med hemmagjord saltvatten, med ett litet obs att det säkert beror på vad mattan är för material. Har själv funderat på att testa med sprej, men tvekar lite eftersom det är naturgummi och är rädd för att det är för uttorkande?
 
Hur har veckan gått för er?

Blev färre pass än jag hoppats, 2 korta och rvå långa pass, 2 pass cykel där jag börjat med intervaller lite smått.
Försöker peppa mig till att det var jävligt bra ändå.

Har sett att det finns yogapass i närheten, är sugen på att köpa ett tio kort för att få hjälp på plats.
Har inte kört yogapass med fysisklärare sen jag bodde hemma. 😁
Ett tag hade jag abonnemang på yogobe som var väldigt lärorikt.
Läste först "har inte kört yoga med fysiklärare sen jag bodde hemma" och blev lite fundersam :D
 
Jag har gjort två pass den här veckan vilket var målet, så jag är nöjd! Har lite svårt att känna mig helt nöjd med det eftersom jag blev rätt van vid att köra varje dag och den rörlighet och styrka det innebar, men jag behåller två pass per vecka som mål tillsvidare i alla fall för att det inte ska bli en stressfaktor. Jag tränar annat 4 dagar i veckan just nu, så två dagars yoga är ungefär vad som känns rimligt att hinna/orka med. Kanske att jag går upp till tre pass i veckan om jag fortfarande känner mig frustrerad över min brist på rörlighet om en månad eller nått :p
 
Kört 2 pass med celeste idag, jag är stelare igen helt klart! Men jag håller inte att vara så vig jag önskar pga att jag saknar muskler. Så nu bygga lite mer och bara stretcha aktivt.
 
Har nu yogat åtta dagar i rad. Fem korta pass (ca 15 min) och tre längre. De längre är alla yinyoga-pass. Känns än så länge bra och inte svårt att hinna med. Även om tisdagens pass blev runt kl 22 då jag jobbade 13 timmar den dagen.
 
Senast ändrad:
Jag kämpar på, dagens pass i aprillistan var liite för avancerat för mig tror jag, både ovana övningar och lite för snabbt tempo. Känner att jag blev spänd i nacken av det.
Men, klarade av någon sekund i crow pose idag:)

Bävar lite inför maj, där hon utlovade en del core work.. men jag behöver det så jag ska kämpa på. Men inte vara för hård mot mig själv om jag inte klarar allt.:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
8 786
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 184
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Tälta med hund
  • Bra och smakligt blötfoder?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp