Yoga, yoga och mera yoga

Igår hade jag svårt att hålla tankarna på plats men ville gärna ha lite mer fysiskt. Körde warrior 1, 2 och tree pose. Den förstnämnda är jobbig när hon står och pratar i 6 minuter :p
Ja GUD vad trött jag blev under warrior 1-videon minns jag! Det är ju det negativa med Foundations, att det lätt blir att man blir "fast" i en ofta jobbig ställning medan hon går igenom alla 34 "saker att tänka på". Jag har lärt mig att, för mitt eget bästa, komma ur positionen lite ibland när det låter som att snacket kan komma att pågå ett tag...
 
Crow pose, sidoplanka och standing wide-legged forward fold körde jag igenom idag. Kändes som en bra blandning av övningar, både sett till hur man använder kroppen i dem och hur svåra de är samt på vilket sätt. Det tog totalt 30 minuter och jag känner mig skönt mjuk i kroppen, framförallt efter forward fold. Men hur i hela helskotta man lyckas få ner huvudet i marken förstår jag icke - jag hade typ 30 cm kvar! :confused: Fattar inte riktigt var jag skulle kunna bli så pass mjukare att det skulle bli möjligt.
 
Crow pose, sidoplanka och standing wide-legged forward fold körde jag igenom idag. Kändes som en bra blandning av övningar, både sett till hur man använder kroppen i dem och hur svåra de är samt på vilket sätt. Det tog totalt 30 minuter och jag känner mig skönt mjuk i kroppen, framförallt efter forward fold. Men hur i hela helskotta man lyckas få ner huvudet i marken förstår jag icke - jag hade typ 30 cm kvar! :confused: Fattar inte riktigt var jag skulle kunna bli så pass mjukare att det skulle bli möjligt.
Jisses, hade ingen aning. Har varit ganska nöjd så som det är. Uhm lång överkropp? (undrans om det är nyttigt att klara det :D)
 
Jag lyckades göra 40 minuter Yin yoga igår, redan blivit lite stelare och 10 minuter solhälsningar i morse.

Borde kanske kika på de där foundations, verkar jobbigt, vad många de var.
 
Jisses, hade ingen aning. Har varit ganska nöjd så som det är. Uhm lång överkropp? (undrans om det är nyttigt att klara det :D)
Nej, jag tänkte först att jag hade hört fel. Sen tittade jag upp och såg att människan stod där med hjässan i golvet som en tredje fot ungefär :eek::wtf:O_o

Helt klart anatomiskt omöjligt för alla som inte heter Adriene i förnamn!
 
Jag lyckades göra 40 minuter Yin yoga igår, redan blivit lite stelare och 10 minuter solhälsningar i morse.

Borde kanske kika på de där foundations, verkar jobbigt, vad många de var.
Ja, det känns som ganska många faktiskt och jag njuter väl inte jättemycket av passen, men jag tror som sagt att det är nyttigt för framtiden! Har redan haft en del "aha"-ögonblick där jag lärt mig saker om positioner som jag aldrig funderat över förut (men som hjälpt). De flesta passen är ju under 10 minuter långa och inte särskilt ansträngande, så jag brukar försöka köra 2-3 åt gången för att komma igenom listan lite snabbare.
 
Nej, jag tänkte först att jag hade hört fel. Sen tittade jag upp och såg att människan stod där med hjässan i golvet som en tredje fot ungefär :eek::wtf:O_o

Helt klart anatomiskt omöjligt för alla som inte heter Adriene i förnamn!
Var är gapa chockat :eek: smileyn som kommentar på inlägg :D. Måste ses.
 
Ja, det känns som ganska många faktiskt och jag njuter väl inte jättemycket av passen, men jag tror som sagt att det är nyttigt för framtiden! Har redan haft en del "aha"-ögonblick där jag lärt mig saker om positioner som jag aldrig funderat över förut (men som hjälpt). De flesta passen är ju under 10 minuter långa och inte särskilt ansträngande, så jag brukar försöka köra 2-3 åt gången för att komma igenom listan lite snabbare.
Man kanske kan ta något pass i veckan med sådana. ugh.
 
Ja, det känns som ganska många faktiskt och jag njuter väl inte jättemycket av passen, men jag tror som sagt att det är nyttigt för framtiden! Har redan haft en del "aha"-ögonblick där jag lärt mig saker om positioner som jag aldrig funderat över förut (men som hjälpt). De flesta passen är ju under 10 minuter långa och inte särskilt ansträngande, så jag brukar försöka köra 2-3 åt gången för att komma igenom listan lite snabbare.
Nu ser jag ju lite sent här att de finns som playlist, jag behöver inte ens bestämma mig för vilken jag ska börja med. Det ser inte så dumt ut, rimligen börjar den med de lätta tänker jag mig, hoppas.
Foundations of Yoga - YouTube
 
Nu ser jag ju lite sent här att de finns som playlist, jag behöver inte ens bestämma mig för vilken jag ska börja med. Det ser inte så dumt ut, rimligen börjar den med de lätta tänker jag mig, hoppas.
Foundations of Yoga - YouTube
Ja, och om inte annat går det ju fint att välja och vraka lite efter vad som känns bra för dagen. Jag har hoppat lite fram och tillbaka i listan beroende på energinivå, tid och kanske framförallt den träningsvärk jag haft från annan träning.
 
Jag och partnern kör några gånger i veckan. Just idag har jag en riktig pissig tvärångest-dag, så tänkte köra ikväll och se om det kan hjälpa min hjärna. Blir Day 7 av Breath, och tror den kommer vara lugn och stillsam (den innan var en tuff core-dag, så känner jag Adriene rätt är det "vilodag" idag).
 
Jag och partnern kör några gånger i veckan. Just idag har jag en riktig pissig tvärångest-dag, så tänkte köra ikväll och se om det kan hjälpa min hjärna. Blir Day 7 av Breath, och tror den kommer vara lugn och stillsam (den innan var en tuff core-dag, så känner jag Adriene rätt är det "vilodag" idag).
Tror dag 8 var mysdagen? Men vågar inte lova...
 
Jag har träningsvärk 😅 körde upper body strength passet igår, tyckte inte jag klarade något alls, men det tog i alla fall...
Idag var det ett lite lugnare pass, yoga for self doubt. Var lite stressad när jag körde det, men kändes ok ändå.
 
Jag kom av mig helt med yogan i samband med mitt jobbyte, men körde dag 27 på Breath igår vilket var ett lagom mjukt och lätt pass för en stel och omotiverad en :p Hoppas jag har lite ork efter middagen för dag 28.
 
Blev ett halvlångt yinyoga-pass både igår och idag. Två helt nya positioner för mig, bowtie och shoelace. Den senare var svår men gick i en variant, men jag kan inte "stack my knees", som Kassandra förklarar, har lite fläsk i vägen :p.
Men jag är lite vigare än när jag började i december. Och har lättare att slappna av, även i andra situationer.
 
Senast ändrad:
Insikter:
- min höger- resp vänstersida klarar olika mycket i positionerna.
- jag har fått betydligt bättre rörlighet i armar/axlar, vilket förutom i yogan märks i hur mycket rygg jag når.
- bättre styrka och vighet.
- ryggen blir ledsen om jag hoppar över en dag.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
8 787
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 184
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp