Yoga, yoga och mera yoga

Vi har hoppat lite fram och tillbaka i februari-listan efter vad vi känt för dagen. Sambon fick jobb inställt idag, så det blev morgonyoga tillsammans innan frukost! Kändes riktigt göttigt. Yoga for anxiety var det på schemat idag. Gillade den videon, lagom utmanande och fokus på andning.
 
Heart and hips på schemat idag. Kändes okej, var jobbigast i axlar och nacke för mig. Stel sedan i förrgår, fortsätter träna på att inte spänna mig i nacken i onödan.
 
Jag har inte skrivit här men har försökt göra minst 5 min yoga/stretch varje dag, missat några dagar bara. Men jag ska försöka yoga ett riktigt pass i alla fall EN gång per vecka, det känns som ett rimligt mål :)

Imorse blev det Adrienes ”Stretchy calming yoga with full savasana”, skönt och lugnt pass på drygt 40 min.
 
Jag har återigen gått ifrån Foundations och helt fokuserat på att få ner stressnivåerna i kroppen vilket behövs mer än någonsin. Då är det viktigt för mig med någon slags flow där jag inte behöver tänka så mycket, och Foundations-passen passar därmed inte alls. I onsdags var jag helt slut, så då fick det räcka med några minuter i child's pose samt ett par vändor cat & cow före läggdags. I torsdags körde jag passet som heter Stress Melt, igår Yoga for Stress Relief och idag Yoga to Heal Stress. De har varit väldigt sköna allihopa!
 
SAME! Hade inte en tanke på det! Sjukt bra jobbat av oss. :D

Oh! Jag med ju!!😊🧘‍♀️😊
Tänker att det är ett väldigt bra tecken att ingen av oss egentligen hade koll på det. Det visar liksom att det har blivit en vana och något som händer av bara farten (nåja...) istället för att vara något där man mentalt checkar av dag för dag för att nå målet. :)
 
Tänker att det är ett väldigt bra tecken att ingen av oss egentligen hade koll på det. Det visar liksom att det har blivit en vana och något som händer av bara farten (nåja...) istället för att vara något där man mentalt checkar av dag för dag för att nå målet. :)
Jaa, vissa dagar är motiga, men verkligen skönt att det blivit rutin:)
Körde ett extra pass igårkväll med strech av upper back, då jag fortfarande var stel efter passet för några dagar sedan. Första gången jag kände att thread the needle gav ngt🙈🙈
 
Och där blev jag klar med Breath, bara typ en månad sen ☺️ Gjorde ett lite kortare program på sista, 50 min av eget övergick min förmåga, men ett 30 min eget program fick jag ihop! Och det kändes mycket bra. Ska försöka göra någon egen lista framöver och göra kanske 2 längre pass i veckan och fylla på med några kortare och sikta på att kanske yoga 5 dagar i veckan, varje dag fungerar uppenbarligen inte för mig :p
 
Jag har något i kläm djupt inne i nacke/axel/rygg. Knådat och klämt under dagen utan framgång (kan liksom inte ens lokalisera exakt var och vad det är som gör ont) så körde Adrienes pass för nacke och axlar, och så ett långt varmt bad på det i hopp om bättring. Passet var endast sittande, men är nog skönt i kombination med ett annat pass som komplement. Jag tar det piano dels pga. låsningen (eller vad det nu är) och att jag eventuellt är smittad med corona (dag 4 i karantän, ge mig styrka).
 
Jag har något i kläm djupt inne i nacke/axel/rygg. Knådat och klämt under dagen utan framgång (kan liksom inte ens lokalisera exakt var och vad det är som gör ont) så körde Adrienes pass för nacke och axlar, och så ett långt varmt bad på det i hopp om bättring. Passet var endast sittande, men är nog skönt i kombination med ett annat pass som komplement. Jag tar det piano dels pga. låsningen (eller vad det nu är) och att jag eventuellt är smittad med corona (dag 4 i karantän, ge mig styrka).
Vill du testa yinyoga har Kassandra ett par trevliga rygg/nacke/axlar-pass. Garanterat lugnt.
 
Jag har något i kläm djupt inne i nacke/axel/rygg. Knådat och klämt under dagen utan framgång (kan liksom inte ens lokalisera exakt var och vad det är som gör ont) så körde Adrienes pass för nacke och axlar, och så ett långt varmt bad på det i hopp om bättring. Passet var endast sittande, men är nog skönt i kombination med ett annat pass som komplement. Jag tar det piano dels pga. låsningen (eller vad det nu är) och att jag eventuellt är smittad med corona (dag 4 i karantän, ge mig styrka).
Det passet körde jag också häromdagen och i mitt fall släppte många av spänningarna. Hoppas det funkade för dig också!
 
Jag kunde inte komma åt foundations-listan idag, YouTube ville inte alls ladda vissa sidor, så jag fick ta ett av passen som fanns på Adrienes kanals förstasida istället (då det var den enda sidan som gick att ladda). Det blev ett som hette Full body flow och som jag tror att jag kört någon gång innan. Ganska bra, men inte helt idealiskt just idag då jag var proppmätt från middagen :o Borde ha yogat före maten istället för efter, men det hanns inte med.
 
Jag har sen flera dagar tillbaka känt att jag tröttnat lite. Droppen kom nog igår när vi skulle stretcha händer och fingrar i 10 minuter, varav jag tillslut utbrister "MEN HERREGUD HUR KAN MAN ENS GÖRA DET HÄR SÅ LÅNGSAMT??!?!!" sjukt irriterad. :p

Jag tror det kan bero på de senaste videorna i februari-listan, de har inte varit särskilt inspirerande och ganska korta.

Tips på lista om man vill tillbaka till lite flow och inspiration? Gärna med balansövningar och lite avancerat, typ crow pose.
 
Jag har sen flera dagar tillbaka känt att jag tröttnat lite. Droppen kom nog igår när vi skulle stretcha händer och fingrar i 10 minuter, varav jag tillslut utbrister "MEN HERREGUD HUR KAN MAN ENS GÖRA DET HÄR SÅ LÅNGSAMT??!?!!" sjukt irriterad. :p

Jag tror det kan bero på de senaste videorna i februari-listan, de har inte varit särskilt inspirerande och ganska korta.

Tips på lista om man vill tillbaka till lite flow och inspiration? Gärna med balansövningar och lite avancerat, typ crow pose.
Wonder yoga är flowig med lite utmaning på slutet :)
 
Sista videon i februari-listan igår! Känner mig lite småsliten och eventuellt förkyld, så det blir en lugn vecka tänker jag. Kanske lite foundations? Blev inte jättesugen på mars-listan så funderar på att göra en egen.

Vad planerar ni in för yoga nu under mars? :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
8 796
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 184
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp