Yoga, yoga och mera yoga

Sista videon i februari-listan igår! Känner mig lite småsliten och eventuellt förkyld, så det blir en lugn vecka tänker jag. Kanske lite foundations? Blev inte jättesugen på mars-listan så funderar på att göra en egen.

Vad planerar ni in för yoga nu under mars? :)
Jag slutar Dedicate på dag 28 och kör idag igång med Home igen 😊 Blir spännande att se hur dag 6 kommer kännas, det har varit riktigt jobbigt tidigare men nu borde jag blivit starkare tycker jag..
 
Jag har sen flera dagar tillbaka känt att jag tröttnat lite. Droppen kom nog igår när vi skulle stretcha händer och fingrar i 10 minuter, varav jag tillslut utbrister "MEN HERREGUD HUR KAN MAN ENS GÖRA DET HÄR SÅ LÅNGSAMT??!?!!" sjukt irriterad. :p

Jag tror det kan bero på de senaste videorna i februari-listan, de har inte varit särskilt inspirerande och ganska korta.

Tips på lista om man vill tillbaka till lite flow och inspiration? Gärna med balansövningar och lite avancerat, typ crow pose.
Vad är det för pass man ska stretcha fingrar och händer? Jag skulle verkligen behöva göra det ordentligt :)
 
Stället där jag yinyogar online hade en live-meditation på Instagram ikväll. Råkade se der av en slump och hängde på. Hon brukar börja yinyoga-passen med en kort meditation men jag har oftast svårt för det. Men ikväll lyckades jag stänga av alla andra tankar och hålla koncentrationen. Så skönt! Och det kändes inte som att det höll på i hela 30 minuter.
 
Jag kör på marslistan, dagens pass avklarat, var skönt men märkte att jag känner mig svagare i high lunge än jag gjort innan, hoppas det beror på att jag fått bättre hållning och därmed använder musklerna på ett annat sätt.

Extended childs pose har jag däremot hittat hem i nu, kan slappna av och landa på ett helt annat sätt än i början!
 
Jag har också tappat sugen helt och de senaste dagarna har det verkligen bara blivit minsta lilla och då endast för att få det gjort. Jag tror att jag behöver lämna Foundations nu faktiskt, eftersom det inte alls känns givande på samma sätt längre, och istället hoppa på en ny 30-dagarsgrej. Sambon har sagt att han är sugen på att köra en ny, så vi drar nog igång något sånt imorgon! Kanske rentav årets mars-lista, för enkelhetens (och gemenskapens) skull?
 
Ville ta det lugnt igår efter en tung helg och eventuell förkylning så det blev Yoga for Depression. Gillade skarpt! Precis vad jag behövde. Ska nog leta upp nått liknande idag igen.
 
Nu äntligen har jag omakat mig till att börja på steg ett i Breath igen. Var mycket starkare på uhm planka ned. Har kört lite yinyoga i down dog emellan.
 
Var med på ett online-pass yinyoga i gårkväll. Började väldigt lugnt och skönt med bara liggande positioner. Sedan skulle vi prova "sadeln". Jag tror ingen lyckades, blev lite kaos och lugnet bröts. Men ändå ett helt ok pass.
 
Var med på ett online-pass yinyoga i gårkväll. Började väldigt lugnt och skönt med bara liggande positioner. Sedan skulle vi prova "sadeln". Jag tror ingen lyckades, blev lite kaos och lugnet bröts. Men ändå ett helt ok pass.
Har haft den i min down dog, den är hemsk och jag skulle nog vilja gå igen om en foundation på den om det fanns. Det måste ju finnas ett mellanläge där man kan stretcha ut tills man klarar att ligga ned bakåt tänker jag. Om jag tänker på rätt grej.
 
Har haft den i min down dog, den är hemsk och jag skulle nog vilja gå igen om en foundation på den om det fanns. Det måste ju finnas ett mellanläge där man kan stretcha ut tills man klarar att ligga ned bakåt tänker jag. Om jag tänker på rätt grej.
I går fick vi alternativet att ligga på mage och böja benen bakåt och ta tag i vristerna i stället, skulle stretcha samma muskler. Jag som är lite kraftig lyckades inte med det heller utan fick ta en halsduk och lägga över vristerna och hålla i den. Då funkade det ganska bra.
Tror den heter "reclined hero" eller liknande på engelska.
 
I går fick vi alternativet att ligga på mage och böja benen bakåt och ta tag i vristerna i stället, skulle stretcha samma muskler. Jag som är lite kraftig lyckades inte med det heller utan fick ta en halsduk och lägga över vristerna och hålla i den. Då funkade det ganska bra.
Tror den heter "reclined hero" eller liknande på engelska.
Det kanske jag skulle klara tror jag.
Den som var på min yinyoga var två varianter, böja sig bakåt och ta tag i ena hälen fungerar ju bra. Båda, mer nja. Sedan en där man ska sitta som en groda och sedan lägga sig bakåt på mattan, det är ju att fetglömma, ajajaj, till och med i ena foten.
 
Det kanske jag skulle klara tror jag.
Den som var på min yinyoga var två varianter, böja sig bakåt och ta tag i ena hälen fungerar ju bra. Båda, mer nja. Sedan en där man ska sitta som en groda och sedan lägga sig bakåt på mattan, det är ju att fetglömma, ajajaj, till och med i ena foten.
Vi skulle lägga oss bakåt på ett bolster, som vi kunde välja att vinkla upp på klossar/kuddar så det inte blev platt bakåt, så det är ju också en variant. Och i den varianten inte ta tag i fötterna alls.
 
Fick äntligen kört ett pass idag, youtube hittade ett 5 år gammalt love yourself från 14/2. Blev jättebra!
 
Sambon har det vrålstressigt och struligt på jobbet just nu och det är sådär så att jag knappt vågar prata med honom om dagarna :nailbiting:;) Han är verkligen inte i skick att dra igång någon ny yogautmaning med andra ord, så vi skjuter på den saken i någon vecka till.

Tills dess kör jag på med mitt eget race utefter vad som känns bra för dagen, och den här veckan har det känts lättare att få till än förra veckan. Idag körde jag ett pass ur min yogalista på YouTube, där jag alltså sparat pass från Adriene som känts lite extra sköna, och det blev dag 11 ur den allra första 30-dagarsutmaningen. Jag tyckte lika mycket om det den här gången!
 
Self Love Yoga-videon idag, 50 minuter lång och väldigt lagom. Den var skönt stretchig!
 
Gjorde yoga i sängen igår kväll innan jag gick och la mig, bara för att få till ett pass alls. Rätt skönt faktiskt, men insåg att jag hade för mycket kudden och täcken i sängen för det att vara optimalt :D
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Vi är ett gäng som yogade på riktigt bra med en 30-dagars-utmaning i november/december, och jag tänkte köra igång en ny med början 1...
15 16 17
Svar
336
· Visningar
8 791
Senast: 95johsv
·
Kropp & Själ På måndag kommer jag att dra igång en utmaning som går ut på att jag ska yoga varje dag i 30 dagar. Jag kommer att köra enligt ett...
17 18 19
Svar
371
· Visningar
12 184
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp