Krans

Trådstartare
Hur är det med yogabollar, går dom lätt sönder och smäller till då typ en ballong? Kan det funka till häst? Mest att puffa framför sig och lite lugnare "lek"? Ser att riktiga hästbollar kostar en hel del. H. Low Budget
 
Pilatesbollar fungerar alldeles utmärkt så länge de inte total misshandlar den 😉 Vi har en sån till en av våra han gillar att putta på den 🙂
 
De tål en del, är min erfarenhet. Kanske inte om hästen biter massor, men min har överlevt lite hovar i alla fall :)
 
Jag tycker det funkar utmärkt. Min har hållit i flera år med häst som gärna har hovarna uppe på den. (Jag har en pilatesboll, vet inte om det är samma.)
 
60F695D6-4D29-4286-8785-3022BD83E4E8.jpegDe håller för mycket 😃
 
Hur är det med yogabollar, går dom lätt sönder och smäller till då typ en ballong? Kan det funka till häst? Mest att puffa framför sig och lite lugnare "lek"? Ser att riktiga hästbollar kostar en hel del. H. Low Budget
Jag skulle inte köpa en vanlig yogaboll eller pilatesboll till häst utifrån anekdotiska utsagor om att "det funkar bra". Jag skulle vilja veta att just den specifika modellen inte spricker ljudligt när den går sönder utan mer pyser slut. Jag tycker att 395 kr för en boll som uttryckligen har den egenskapen är rätt överkomligt pris.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett i-landsproblem med att mitt fina pannband gärna flyttar sig upp och ner längs sidostycket/nackremmen (micklem-kopia) när...
Svar
5
· Visningar
896
Utrustning Då var det dags att se över sadelsituationen igen, då vi fått problem med svullnad och ömhet vid mankbasen. I väntan på att sadlarna...
Svar
6
· Visningar
943
Övr. Katt Jag hoppas kunna köpa hus inom några år och första prio blir att näta in en del av trädgården. Ju större desto bättre, men minst några...
Svar
14
· Visningar
757
Senast: MissFideli
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Byta jobb. Men vad göra?
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Vabruari

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp