Bukefalos 28 år!

Yorkshire Terrier

Ramona

Trådstartare
Nu ar det dags for mina foraldrar att skaffa en hund. De har lite hundvana fran mej och mina valpar :) , ar intresserade och jag skulle gott och val kvalificera dem som hundagare. Nu ar det ju sa att de ar mellan 50-60 ar, inte sa jatteaktiva med promenader, men de har en tradgard med fint staket.
De ar mana om huset, speciellt nu nar brorsan och jag har flyttat hemifran, och vill helst inte ha en hund som faller mycket. Den ska vara liten, sa att den far plats i handvaskan nar det behovs. Mamma ar lite pysslig och jag skulle tanka mej att hon vill ha sma rosetter och gulligheter pa hunden.
Vad tror ni om en Yorkshire Terrier? Eller kanske en Bichon Frise?
Jag har hort att Yorkies ar svara att fa rumsrena, ar detta sant eller bara elaka rykten?
 
Jag är absolut ingen hundexpert men mina svärföräldrar har en Yorkshire...dom är väldigt nöjda! Mig veterligen var rumsrenhet inga problem. Hon är billig i maten, lätt att ta med och allmänt okomplicerad. En väldigt trevlig individ, kräver lite pälspyssling men det verkar ju din mamma tycka om. Jag har inget negativt att säga förutom att dom är för små för min sak. Men som sagt jag är ingen hundexpert.

Lycka till!
 
De ar alldeles for sma for minsmak ocksa!! Men mina foraldrar vill inte ha en stor hund. De vill ha en hund man kan ta med sej overallt.
Jag tror att det blir lyckat med en Yorkshire Terrier.

Men vad vet alla ni hundexperter om Bichon Frise? Den verkar ocksa vara trevlig.
 
De bichon frisé jag stött på har varit trevliga individer!
Så här står det på Bichon Frisé Ringens hemsida

Det är en utpräglad sällskapshund, glad och lättlärd och angelägen om att vara sin ägare till lags. Rasen kräver måttligt med motion men den tackar inte heller nej till skojig aktivering som till exempel agility eller flyball.
En bichon frisé passar bra till en oerfaren hundägare bara det rätta intresset finns för att lära sig rasen och vad hundägande innebär.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 038
Senast: niardasp
·
Övr. Hund For over ett ar sedan kom en liten pojke pa cyckel i full fart mot Mandy och mig medan han 'skrek' sa hogt han bara kunde. Mandy tyckte...
Svar
4
· Visningar
1 264
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Jag har hort mig for med lite vanner, men ingen verkar riktigt ha nagon storre kunskap om saken. Darfor vander jag mig till er kloka...
Svar
18
· Visningar
3 074
Senast: Lizah
·
Hundhälsa I dagarna kommer mina bocker (har inga som helst mojligheter att kora till kursutbud, sa det ar bocker o filmer o tips o goda rad fran...
Svar
11
· Visningar
1 238
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp