...you let her down easy...

dalian

Trådstartare
Jag är i yngre medelåldern, inte gift, har inga barn. För ett halvår sedan träffade jag en man, medelålders, gift, 3 barn. Vi blev pang bom kära. Inget som någon av oss hade planerat eller att vi var "ute på jakt". Det hände. Nu har vi träffats, i hemlighet då, och vi känner båda samma sak. Vi vill vara tillsammans på riktigt. Så nu har "min" man berättat för sin familj (sin fru, mamma och pappa) att han träffat en annan och att han vill ha skilsmässa. Det är naturligtvis ganska turbulent i hans liv nu. Han har varit gift i 30 år. Hans fru är naturligtvis ledsen och situationen är jobbig. Frun vill att de ska ta separationen i etapper. Berätta för närmsta familjen, barnen, sen släkt, vänner osv i steg inte allt på en gång för alla. "Min" man och hans fru har sedan lång tid tillbaka planerat en utlandsresa tillsammans för att hälsa på släktingar till frun. Nu kräver frun trots att hon avskyr sin man och inte vill ha honom längre att han ska följa med henne på resan för att hålla skenet uppe. Resan är till ett land långt borta och är 3 veckor lång. Jag känner mig inte alls bekväm med att min kärlek ska åka iväg med sin fru trots att korten är på bordet. Mannen säger att frun tycker att han är skyldig henne att följa med efter 30 års äktenskap så hon inte tappar ansiktet. Äktenskapet har inte varit dåligt (enligt mannen) och mannen har jobbat väldigt hårt för att skapa ett bra liv för sin fru och sina barn.
Nu vill min kärlek då att jag ska "ok:a" att han åker med sin fru till sina släktingar. Jag misstänker att frun har en dold agenda och trots att hon säger att hon inte vill fortsätta äktenskapet att hon hoppas att resan kan föra dem tillsammans igen. Jag vill absolut inte att han åker iväg. Men borde jag låta dem åka? Lita på vår kärlek?
 
Det är väl han själv som måste bestämma om han ska åka eller inte?
Givetvis är det han själv som måste bestämma och det är vad jag har sagt till honom också. Men han vet att det kommer att vara jobbigt för mig om han åker så därför ville han prata med mig och diskutera.
 
Precis. Det ar nog bara for dig att lita pa att han kommer tillbaka till dig ...
Jag vet att om jag säger "nej jag vill inte att du åker" så kommer han inte åka. Även om jag vill säga nej så kanske jag inte borde för då "styr" jag...äh, vad svårt det är...
 
Givetvis är det han själv som måste bestämma och det är vad jag har sagt till honom också. Men han vet att det kommer att vara jobbigt för mig om han åker så därför ville han prata med mig och diskutera.
Jo, men det är ändå hans beslut. Det är lite ... fegt (?) att du ska ok:a.
 
Jag skulle kunna vara den andra frun- med man och barn gifta sedan 30 år- frånsett att min man fortfarande är kär imig...än ;)

Jag tycker att din man ska erbjuda sin fru att ta med en kompis istället för honom- självklart kan han stå för biljett och fickpengar som det skulle kostat honom om han följt med...då kan frun umgås med någon som faktiskt är på hennes sida och gemensamt kan de bearbeta sveket från hennes man- din nya kärlek.

Jag tycker inte han ska med alls faktiskt- varför då ? Hon är redan så sårad hon kan bli! Jag tror inte hon har tänkt klart för sin del utan fortfarande är chockad över vad som hänt...sedan efter resan bör de få träffas och bearbeta förhållandets avslut.

Ok- såg nu att hon är ev. från en annan kultur- tja, skulle det kunna bli farligt för henne att resa som ensam kvinna i det landet?
Men självklart är det ju upp till honom hur han vill göra ändå- jag förstår dig fullständigt att du inte vill att han ska åka dit- vilken nykär kvinna vill dela sin man på semestern!
 
@dalian Förstår att du inte gillar den idén. Det handlar ju dock inte om att "låta" en vuxen man åka eller inte; det gör han ju som han vill. Vad du kan göra är bara att säga vad du tycker. Åker han ändå, så kanske du ska be honom återkomma när han är singel och se om du ff är intresserad.
 
Jo, men det är ändå hans beslut. Det är lite ... fegt (?) att du ska ok:a.
^^ håller med om (lite) fegt! Just nu är han väldigt emotionell och livet är rörigt och uppochner och han är (liv)rädd att förlora mig. Om jag ska försöka mig på någon "bortförklaring" till fegheten.
 
Jag skulle kunna vara den andra frun- med man och barn gifta sedan 30 år- frånsett att min man fortfarande är kär imig...än ;)

Jag tycker att din man ska erbjuda sin fru att ta med en kompis istället för honom- självklart kan han stå för biljett och fickpengar som det skulle kostat honom om han följt med...då kan frun umgås med någon som faktiskt är på hennes sida och gemensamt kan de bearbeta sveket från hennes man- din nya kärlek.

Jag tycker inte han ska med alls faktiskt- varför då ? Hon är redan så sårad hon kan bli! Jag tror inte hon har tänkt klart för sin del utan fortfarande är chockad över vad som hänt...sedan efter resan bör de få träffas och bearbeta förhållandets avslut.

Ok- såg nu att hon är ev. från en annan kultur- tja, skulle det kunna bli farligt för henne att resa som ensam kvinna i det landet?
Men självklart är det ju upp till honom hur han vill göra ändå- jag förstår dig fullständigt att du inte vill att han ska åka dit- vilken nykär kvinna vill dela sin man på semestern!

Haha nej jag lovar att det inte är du! Frun kan inte ett ord svenska!

Nej det är inte farligt för henne att resa ensam! Jag vill inte lämna ut detaljer men det handlar om "säkra" delar av världen. Han vill INTE åka! Men han känner skuldkänslor gentemot sin fru...
 
ge tillbaka bollen till honom.
Du berättar vad du känner så får han själv avgöra om han ska åka eller inte.
Bra svar. Jag har berättar hur jag känner och han har tidigare sagt att han INTE kommer att åka men nu eftersom frun insisterade så på att de skulle åka för att hålla skenet uppe så vacklar han och får dåligt samvete gentemot mig eftersom han INTE skulle åka...Ja han är ett fullständigt vrak just nu och kan inte tänka eller fatta beslut...
 
jag hade aldrig någonsin velat fatta ett sådant beslut åt någon annan. Bara att han ens inte har förmågan att fatta beslut utan vill lägga det på dig tycker jag är rätt så motbjudande.

Om frun har en dold agenda - hade inte brytt mig nämnvärt, vill han vara med dig så är han, vill han vara med henne så är han. Vill han vara schysst mot henne och göra henne denna tjänst så tycker jag att det snarast hedrar honom. Vill han inte så åker han inte.
 
Om detta får ihop dem igen så var det nog inte meningen att det skulle bli ni.

Jag gjorde massor av saker med min f.d och inte gick jag tillbaka till honom igen när jag väl blivit kär i en annan.
Jag kan inte se att det kommer att få dem tillsammans igen. Men det kommer att vara jobbiga 3 veckor och jag ser hellre att "min" man tillbringar sina semesterveckor tillsammans med mig (ja jag står mig själv närmast). Som jag skrev ovan så misstänker jag att frun kommer försöka "laga" och få tillbaka sin man.
 
jag hade aldrig någonsin velat fatta ett sådant beslut åt någon annan. Bara att han ens inte har förmågan att fatta beslut utan vill lägga det på dig tycker jag är rätt så motbjudande.

Om frun har en dold agenda - hade inte brytt mig nämnvärt, vill han vara med dig så är han, vill han vara med henne så är han. Vill han vara schysst mot henne och göra henne denna tjänst så tycker jag att det snarast hedrar honom. Vill han inte så åker han inte.
Nej och jag vill inte fatta det beslutet åt honom. Därför sa jag inte "åk inte". Men anledningen till att han frågar är eftersom han sagt till mig tidigare att han inte kommer att åka. Han vill inte svika detta löfte till mig och han vill försöka underlätta separationen för sin fru (rätt eller fel då att åka på semester tillsammans kan man diskutera men jag kan hålla med dig att på något sätt hedrar det honom).
 
Åker han så är han nog inte helt klar än men det är ju till din fördel att han blir det oavsett hur det slutar så sitter du inte med falska förhoppningar?
Han är klar med deras förhållande. OM han åker så är det för att underlätta separationen för sin fru. Att ta beslutet att lämna sin fru efter 30 år och berätta det för henne är inget som görs lättvindligt utan att noggrant tänka igenom.
 
Sorry om han överväger att åka så är han inte klar inte konstigt om han tvekar på tröskeln efter 30 år har nog inte alls med er/Dig Att göra. Men vore han klar hade han fått inte funderat på en semester till eller hur?
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 961
Senast: jemeni
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 635
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 719
Senast: Rie
·
Samhälle Långt inlägg 🙈 Jag miljötränade ena hunden idag, först tog vi en promenad och sedan som vi brukar så tränar jag utanför en butik medan...
2
Svar
29
· Visningar
3 615
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp