You tube kanal

Folri

Trådstartare
Jag funderar på att starta upp en sådan. Kunde vara kul med tanke på alla ställen vi besöker med husbilen. Driver ni en tub kanal? Vad ska man ha för kamera? Får man betalt om man har många prenumeranter? Ja alla tips är välkomna :)
 
Jag funderar på att starta upp en sådan. Kunde vara kul med tanke på alla ställen vi besöker med husbilen. Driver ni en tub kanal? Vad ska man ha för kamera? Får man betalt om man har många prenumeranter? Ja alla tips är välkomna :)

Jag var väldigt aktiv förut på youtube. Har dock lagt ner det nu.
Dagens teknik är så bra så du kan lika gärna filma med din telefon. Sen beror det ju på hur proffsig du vill vara/vad du har råd med/vad du vill lägga pengarna på. Är du inte van så känns det dumt att skaffa ny kamera och/eller annan utrustning. Det kanske inte är något för dig. Isåfall är det bättre att uppgradera sig efter ett tag. Då vet du förmodligen mer vad du vill ha också.

Nja, nej, antalet prenumeranter har rätt liten betydelse när det kommer till att få betalt.
Genom youtube så kan du ha annonser som du får ett visst antal öre för. Det är extremt lite och det krävs att du ska ha tiotusentals visningar för att det ska bli en summa som är större än typ 10kr (enkelt förklarat).
Visningstid är också viktigt. Det och visningar skulle jag säga är det absolut viktigaste. Du kan ha 50 prenumeranter och få 100k visningar och få betalt för det. Du kan också ha 30k prenumeranter och få 100 visningar och inte kunna tjäna något alls.

Jag tror att det är mer eller mindre omöjligt att gå in med inställningen att få betalt (nu menar jag en summa större än typ 10kr/månaden). Gör videor för att det är kul. När kreatören tycker att det är kul så syns det utåt. Det gör att fler vill kolla.

Lycka till! :)
(och nej, jag är allt annat än en expert. Men jag har ändå haft en rätt bra insyn i hur det fungerar.)
 
Okej. Tack för tipsen. Ska börja filma med mobilen. Vilket program ska man ha för att klippa och klistra in olika grejer
 

Liknande trådar

Hemmet Jag startar en tråd för jag hittade ingen liknande, en som avhandlar små projekt där tips och trix välkomnas. Jag är I behov av hjälp...
Svar
12
· Visningar
671
Senast: Snurrfian
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
20
· Visningar
909
Senast: Glimra
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 973
Senast: Otherside
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 896

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp