Young-rider ålder?

A

Amateur

Får man starta i YR-DM/SM innan man fyllt 18?

Om man fyllt 18 när DM är (samma år) får man då starta?

:confused:
 
Sv: Young-rider ålder?

man får även starta YR-SM när man är junior.

var nånstanns har ni YR-DM??? :o

jag fick inte starta senior-DM i år pga att jag var under 18, är det så överallt??? :confused: :mad:
 
Sv: Young-rider ålder?

Binsan skrev:
man får även starta YR-SM när man är junior.

var nånstanns har ni YR-DM??? :o

jag fick inte starta senior-DM i år pga att jag var under 18, är det så överallt??? :confused: :mad:

Gärds har YR-DM och jag funderade på samma sak. Min dotter red JSM isomras. Fyller 18 veckan efter YR-DM.

Men stämmer det att du fick rida YR-Dm "fältävlansnisse"? Jag vet nämligen att Jenny Larsson skulle blivit 2:a förra året i Gärds men eftersom hon var Junior fick hon inget pris.
Du red väl JDM också i fjol?

Vem kollar man med? Birgitta Ernblad?
 
Sv: Young-rider ålder?

Eftersom jag hade en utbrytning blev det inte tal om någon medalj så jag vet faktiskt inte , jo jag red JDM i fjor också ( vann då med :angel: )
Tänker iaf rida den *-iga i Gärds och hoppas iaf kunna ta medalj om jag får ( annars får väll dom andra vara glada för att jag är för ung och bli skakis till nästa år ;) :angel: )
 
Sv: Young-rider ålder?

Är man inte YR när man är 16-21? Jag har för mig det iaf. Fast då är man ju junior och YR samtidigt :confused: :D
 
Sv: Young-rider ålder?

Nyrelski skrev:
Är man inte YR när man är 16-21? Jag har för mig det iaf. Fast då är man ju junior och YR samtidigt :confused: :D

Jo det står i TR men det står också att varje distrikt själva bestämmer reglerna för DM för övrigt. Får väl kolla...
 
Sv: Young-rider ålder?

Lånar tråden.

Jag har nyligen fyllt sjutton och struntar i JDM (för sthlms distrikt), utan startar * i botkyrka och leksand eller udden. Men botkyrka har ju DM för seniorer i den ena avdelningen i *. Får jag starta DM med seniorerna? har mailat och frågat men inte fått något svar ännu.
 
Sv: Young-rider ålder?

Nu har jag fått svar.
"Du får starta DM för seniorer. Du får då inte starta JDM på samma häst."
Detta gäller alltså sthlms distrikt.
 
Sv: Young-rider ålder?

Murray skrev:
Nu har jag fått svar.
"Du får starta DM för seniorer. Du får då inte starta JDM på samma häst."
Detta gäller alltså sthlms distrikt.
Ok då borde det gälla samma i Skåne (!?)
Dottern red tränarens häst i JSM så då bör hon få rida sin egen i YRDM. :d
 
Sv: Young-rider ålder?

Idasagare skrev:
Ok då borde det gälla samma i Skåne (!?)
Dottern red tränarens häst i JSM så då bör hon få rida sin egen i YRDM. :d
Nja, det är inte säkert att distrikten har samma regler, det är säkrast att ringa och höra.
 
Sv: Young-rider ålder?

Murray skrev:
Nja, det är inte säkert att distrikten har samma regler, det är säkrast att ringa och höra.

Självklart! MEN innan man ringer måste man kolla upp hur andra gör. Ofta får man argumentera en del... Distrikt och förbund har alltför olika åsikt, ibland har de helt enkelt fel!

Fast vill man inte starta så är det bara att ringa :angel:
 
Sv: Young-rider ålder?

Murray skrev:
Nu har jag fått svar.
"Du får starta DM för seniorer. Du får då inte starta JDM på samma häst."
Detta gäller alltså sthlms distrikt.
åhh vad bra!

då får du en konkurrent om DM-titeln, för jag struntar åxå i JDM
 
Sv: Young-rider ålder?

tant agda skrev:
åhh vad bra!

då får du en konkurrent om DM-titeln, för jag struntar åxå i JDM
Haha det är bra :p (vi ska visa dom gamla tanterna! :D )
vart åker du mer, förutom täby. leksand, udden?
 
Sv: Young-rider ålder?

inte leksand....kommer förhoppningsvis å rida lag-sm på udden å då vill jag inte rida helgen före.
däremot rider jag ekenryttarna första helgen i september
 
Sv: Young-rider ålder?

tant agda skrev:
inte leksand....kommer förhoppningsvis å rida lag-sm på udden å då vill jag inte rida helgen före.
däremot rider jag ekenryttarna första helgen i september
Okej, vadåå, är inte tre helger i rad heelt lugnt? :p Nej, men jag åker antingen till leksand eller udden, efter botkyrka. Det beror ju på (du vet mer fakta :smirk: )...
 
Sv: Young-rider ålder?

egentligen skulle nog pålle inte bry sej, han verkar orka vad som helst.....men så har jag ingen som kan köra mej till leksand heller så jag behöver inte ens fundera
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Egentligen skulle hon inte åka på SM. Men så bestämde hon sig för att dyka upp ändå och tur var väl det för här står hon nu, Kajsa...
Svar
0
· Visningar
221
Senast: Gunnar
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 798
Senast: hhere
·
Hästmänniskan Hej! Jag sålde min häst 2017 efter nästan 4 år tsm då jag ramla av rejält och tyvärr blev väldigt rädd. Från att ha tränat tsm och...
Svar
8
· Visningar
851
Senast: Grazing
·
Kropp & Själ Hur gamla känner ni er? Och hur gamla tror folk att ni är? Jag är dryga 40, och jag kände mig länge mycket äldre än jag egentligen var...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
6 366
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp