Yr - är det verkligen normalt vid influensa ?

Elektronen

Trådstartare
Kan börja med att jag varit hos vårdcentralen i fredags dem trodde på influensa.
Gjorde dock inga tester förutom att kolla feber, vilket jag inte hade eller haft. Har haft ont i halsen och varit förkyld flera veckor men förra helgen blev det mycket värre. Inte haft någon feber, men känner mig allmänt konstig. Ont i muskler men framförallt yr!

Jag har känt mig mer eller mindre konstant yr sedan i onsdags, spelar ingen roll om jag ligger still soffan. Kan bäst beskriva det som känslan när man känner att man börjar bli full eller om jag får blodtrycksfall stegen innan det blir svart.

Jag börjar nu känna mig piggare i övrigt men just att känna sig såhär yr försvinner inte :crazy:. Som det är nu skulle jag inte kunna jobba, har ett jobb där jag kör bil ibland och det skulle inte kännas bra i det här läget.

Ja jag är lite hypokondrisk lagd iaf när saker inte går över, när man googlar verkar det inte direkt vara normalt att känna sig konstant yr vid influensa ? :crazy: Någon som varit med om det ?

Jag har normalt lågt blodtryck och fick förra veckan veta att mitt hb värde är mycket lägre än vad det varit (från 150 till 113). Sjuksköterskan jag träffade menade att jag inte borde vara såhär yr pga. lågt hb värde.
Men känns så tröstlöst att bara ha legat i soffan en hel vecka och ändå ingen förbättring...
 
Känns ju som att det kan vara en kombination lågt in, lågt blodtryck och dessutom influensa. Jag hade yrselattacker under min influensa.
 
Låter som något jag drabbades av för ett år sen. När jag var hos läkaren sa denne att det var en variant av influensa som denne själv varit däckad av i flera veckor.
 
Influensa brukar väl kunna ha de mest varierande symptom?

Har varit med om influensa som i stort sett bara innebar väldig muskelvärk, så yrsel känns inte alls långsökt. I kombi med hastigt fallande hb.
 
Jag var yr en gång pga svullnad i mellanörat. Allt snurrade vad jag än gjorde.
Så det kan ju vara så ”enkelt” eftersom du är förkyld också. Gå till doktorn igen om du inte blir bättre och be dom kolla öronen.
Jag fick medicin för att få ner svullnaden
 
Jag har varit så yr av influensa så jag kände hur jag höll på att falla ur sängen då jag låg i mitten av den. Jag fick även hålla i mig i handfatet på toaletten för att inte trilla osv. det tog ett tag innan det gick över men det försvann helt och hållet.
 
Jag är just nu på dag 5 i influensan. Förutom alla standardsymptom har jag varit, och är konstant yr - vilket under förutsättningarna också är också ett väldigt normalt symptom när man är däckad av ett sånt kraftfullt virus. Jag har skitdålig balans normalt sett, men har knappt kunnat stå på benen, idag är första dagen jag går utan att känna mig full som en alika.
 
Jag är just nu på dag 5 i influensan. Förutom alla standardsymptom har jag varit, och är konstant yr - vilket under förutsättningarna också är också ett väldigt normalt symptom när man är däckad av ett sånt kraftfullt virus. Jag har skitdålig balans normalt sett, men har knappt kunnat stå på benen, idag är första dagen jag går utan att känna mig full som en alika.

Okej lider med dig! Även om jag måste erkänna att det känns lite bättre att läsa att du också känt dig yr. Verkar ju vara fler som haft det som symptom.
 
Jag var yr en gång pga svullnad i mellanörat. Allt snurrade vad jag än gjorde.
Så det kan ju vara så ”enkelt” eftersom du är förkyld också. Gå till doktorn igen om du inte blir bättre och be dom kolla öronen.
Jag fick medicin för att få ner svullnaden

Okej ja öronen kollade dem iof i och konstaterade att jag hade lock för öronen, men menade att det kunde hjälpas av något nässpray som jag iof inte hämtat ut. Kändes som att lock för öronen var mitt minsta problem just då, hehe.
 
Jag har varit så yr av influensa så jag kände hur jag höll på att falla ur sängen då jag låg i mitten av den. Jag fick även hålla i mig i handfatet på toaletten för att inte trilla osv. det tog ett tag innan det gick över men det försvann helt och hållet.

Okej kanske är hyfsat vanligt att känna sig yr, tänker mest för att jag inte har haft någon feber att jag inte drabbats så hårt ändå. Har dock inte känts som att jag håller på att ramla kan gå osv, men det känns lite som att vara på havet hela tiden.
 
Influensa brukar väl kunna ha de mest varierande symptom?

Har varit med om influensa som i stort sett bara innebar väldig muskelvärk, så yrsel känns inte alls långsökt. I kombi med hastigt fallande hb.

Jag vet inte, brukar inte åka på influensan. Får aldrig feber, men brukar få ont i leder speciellt händer och fötter. Men jag misstänker väl att mitt låga hb och att jag har lågt blodtryck inte gör det hela bättre.
 
Jag vet inte, brukar inte åka på influensan. Får aldrig feber, men brukar få ont i leder speciellt händer och fötter. Men jag misstänker väl att mitt låga hb och att jag har lågt blodtryck inte gör det hela bättre.
Antagligen. men en lite rättelse. Du har inte lågt hb. Du har ett hb som sjunkit snabbt. 113 är skapligt normalt för en menstruerande kvinna.

Däremot innebär hastigt sjunkande hb rejäla symptom för många. Ditt har sjunkit snabbt. Kroppen är inte van.
 
Jag var jätteyr när jag hade influensan. Såpass att jag fick sätta mig på huk när jag anmälde mig i luckan på vårdcentralen för att inte lägga mig... Jag var sjuk i tre veckor och yrseln gav sig i slutet av den perioden. Eftersom jag vet av erfarenhet sedan tidigare att yrsel blir värre av stillhet försökte jag röra mig så mycket jag kunde.
 
Okej lider med dig! Även om jag måste erkänna att det känns lite bättre att läsa att du också känt dig yr. Verkar ju vara fler som haft det som symptom.
Tack och detsamma. Det sägs att denna influensa är lik den pandemiska svininfluensa som gick för tio år sedan. Själv har jag inte haft influensa sedan långt innan 2009 och förrän nu så jag kanske blev väldigt välvaccinerad då vid massvaccinationerna.
 
Kan börja med att jag varit hos vårdcentralen i fredags dem trodde på influensa.
Gjorde dock inga tester förutom att kolla feber, vilket jag inte hade eller haft. Har haft ont i halsen och varit förkyld flera veckor men förra helgen blev det mycket värre. Inte haft någon feber, men känner mig allmänt konstig. Ont i muskler men framförallt yr!

Jag har känt mig mer eller mindre konstant yr sedan i onsdags, spelar ingen roll om jag ligger still soffan. Kan bäst beskriva det som känslan när man känner att man börjar bli full eller om jag får blodtrycksfall stegen innan det blir svart.

Jag börjar nu känna mig piggare i övrigt men just att känna sig såhär yr försvinner inte :crazy:. Som det är nu skulle jag inte kunna jobba, har ett jobb där jag kör bil ibland och det skulle inte kännas bra i det här läget.

Ja jag är lite hypokondrisk lagd iaf när saker inte går över, när man googlar verkar det inte direkt vara normalt att känna sig konstant yr vid influensa ? :crazy: Någon som varit med om det ?

Jag har normalt lågt blodtryck och fick förra veckan veta att mitt hb värde är mycket lägre än vad det varit (från 150 till 113). Sjuksköterskan jag träffade menade att jag inte borde vara såhär yr pga. lågt hb värde.
Men känns så tröstlöst att bara ha legat i soffan en hel vecka och ändå ingen förbättring...

Japp! Jag var yr nu med senaste svängen förkylning/influensa. Verkade hänga ihop med svullnaden i öronen. Ju bättre locket för örat blivit desto bättre har yrseln blivit. :)
 
Okej ja öronen kollade dem iof i och konstaterade att jag hade lock för öronen, men menade att det kunde hjälpas av något nässpray som jag iof inte hämtat ut. Kändes som att lock för öronen var mitt minsta problem just då, hehe.

Mycket av balansen sitter i öronen så yrsel kan absolut komma därifrån.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
8 929
Senast: tornblomma
·
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 782
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Den 24/12 vaknade jag och mådde inte alls bra. Hade haft en vecka med lite halsont och snor i näsan, som en vanlig förkylning. Sen...
Svar
16
· Visningar
1 228
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
25 323
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare
  • Det sjukaste har hänt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp