Yr - är det verkligen normalt vid influensa ?

Antagligen. men en lite rättelse. Du har inte lågt hb. Du har ett hb som sjunkit snabbt. 113 är skapligt normalt för en menstruerande kvinna.

Däremot innebär hastigt sjunkande hb rejäla symptom för många. Ditt har sjunkit snabbt. Kroppen är inte van.
Jag har 147 i hb så jag kan ju tänka mig hur jag skulle se ut med 113:eek:
 
Antagligen. men en lite rättelse. Du har inte lågt hb. Du har ett hb som sjunkit snabbt. 113 är skapligt normalt för en menstruerande kvinna.

Däremot innebär hastigt sjunkande hb rejäla symptom för många. Ditt har sjunkit snabbt. Kroppen är inte van.
Det var sjuksköterskan som sa att jag hade "lågt hb", gången innan jag mätte var innan jag gav blod i november och då låg det kring 130 har jag för mig. Har ju dock inte mått så här förrän i onsdags.
 
Jag har 147 i hb så jag kan ju tänka mig hur jag skulle se ut med 113:eek:
Ja det var väl mest det dem reagerat på när jag sagt att jag haft så pass mycket högre innan, var dock 1 år sedan jag låg kring 150 har legat kring 130 senaste halvåret. Misstänker ju dock att det sjunkit för att jag ger blod. Men har inte känt av något förrän i onsdags, fick ju mens i början av veckan, så vet inte om det var vad som fick bägaren att rinna över.
 
Jag är inne på sjätte dagen med influensa och trots att jag nu är feberfri har jag fortfarande enorm yrsel. Lär nog hänga i ett tag.
 
Jag var jätteyr när jag hade influensan. Såpass att jag fick sätta mig på huk när jag anmälde mig i luckan på vårdcentralen för att inte lägga mig... Jag var sjuk i tre veckor och yrseln gav sig i slutet av den perioden. Eftersom jag vet av erfarenhet sedan tidigare att yrsel blir värre av stillhet försökte jag röra mig så mycket jag kunde.

Åh hoppas inte det håller i sig i 3 veckor för mig, då kommer jag ha blivit galen innan dess.
Ja jag har också tänkt att om det är blodtrycket borde det bli bättre om jag rör mig. Men låter ju positivt att yrseln kan försvinna, känns som att det här är mitt nya normaltillstånd :crazy:
 
Jag har 147 i hb så jag kan ju tänka mig hur jag skulle se ut med 113:eek:
:D

Enligt min läkare så vänjer man sig och märker ingenting. Det är förändringar man märker.
Hon försökte tuta i mig att mitt "normalläge" var runt 100. En god vän brukade dock ligga runt 75-80 utan större symptom.

Nu vet jag inte hb men har fått epo och har en helt annan färg i ansiktet och orkar mer innan hjärtat hotar hoppa ur bröstet. Låg på 88 senaste mätningen. :meh:
"Förr" sa man väl att normalvärdet för kvinnor var 117? Det är 120 nu.
 
:D

Enligt min läkare så vänjer man sig och märker ingenting. Det är förändringar man märker.
Hon försökte tuta i mig att mitt "normalläge" var runt 100. En god vän brukade dock ligga runt 75-80 utan större symptom.

Nu vet jag inte hb men har fått epo och har en helt annan färg i ansiktet och orkar mer innan hjärtat hotar hoppa ur bröstet. Låg på 88 senaste mätningen. :meh:
"Förr" sa man väl att normalvärdet för kvinnor var 117? Det är 120 nu.
Referens 120-155 för kvinnor. Så 120 låter lite lågt.
 
Tack och detsamma. Det sägs att denna influensa är lik den pandemiska svininfluensa som gick för tio år sedan. Själv har jag inte haft influensa sedan långt innan 2009 och förrän nu så jag kanske blev väldigt välvaccinerad då vid massvaccinationerna.

Okej jag har heller aldrig drabbats av influensan innan vad jag vet, känns som att jag borde komma ihåg det. Brukar inte vaccinera mig, men det här vill jag inte uppleva igen :crazy:.
 
Japp! Jag var yr nu med senaste svängen förkylning/influensa. Verkade hänga ihop med svullnaden i öronen. Ju bättre locket för örat blivit desto bättre har yrseln blivit. :)
Okej får hoppas det kan hjälpa om jag lyckas få bort locket för öronen :)
 
Det har varit hela tiden. Men idag, för första dagen, så är jag bara yr när jag anstränger mig =stå/gå.
Okej, det finns alltså hopp för mig också!
Igår var det hemskt, men idag har det iaf känts lite bättre, kanske inbillning men alltid något.

Känns sådär om jag ska behöva vara hemma en till vecka från jobbet (är inte fast anställd än), men samtidigt vill man ju inte smitta ner andra!
 
Ifall din yrsel inte försvinner så är mitt tips att kolla upp järnvärdet nu när ditt HB sjunkit såpass.
Även om HB ligger ok så kan järndepåerna vara låga :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hur pratar man med vårdcentralsläkare så att man faktiskt får hjälp? Jag har inte sökt vård på VC på många år nu eftersom de aldrig...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 079
Senast: tornblomma
·
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 828
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Den 24/12 vaknade jag och mådde inte alls bra. Hade haft en vecka med lite halsont och snor i näsan, som en vanlig förkylning. Sen...
Svar
16
· Visningar
1 234
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
25 433
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp