Ytterligare en kulturkrock eller tvá.....?!!!!!!

Du har mycket mark åt dina hästar, och mockar, så parasittrycket är nog inte sååå farligt högt. Men... ett träckprov skulle ju inte sitta fel! ALL mockning gör nytta.
 
Tack för ráden. Har redan varit i kontakt med "labbet" sá att de kan skicka papper.
Tycker du att det är mycket mark för tvá hästar, snart tre, áret runt?
 
2 hektar räcker ju för bete för två hästar (eller som i ditt fall, 1½ he he). Kanske du kunde göra två hagar och växla?
 
Har t o m gátt natrbruksprogrammet..... (hoppas ingen av mina gamla lärare ser detta)men mycket är en hektar?

Jag har redan nu tvá mindre rasthagar som jag har flyttat över hästarna till i veckan för att láta stora hagen, som ska delas i tvá, växa upp och vila nu till váren.
Ska dela den stora hagen sá att betet kan växa i ena hagen när de är i den andra :D, dessutom äter de ju bara det goda och ratar det mindre goda om de fár gá pá hela betet hela tiden.
 
Jaså uppehållstillstånd! Nä men det får du ju inte stanna i Sverige ett år utan heller. Tre månader är vad som gäller mellan EU länder...

Ja jag blev lite "utbränd". Vi höll nästan på att skiljas på kuppen. Så illa behandlades min man i "det riktiga Belgien" medan jag jobbade internationellt i "cloud cuckoo land"...:D Dioxinkrisen 1999-2000 var dessutom det som gjorde oss vegetarianer. Allt kött var giftigt.

Men visst finns det saker jag saknar med Belgien. Föda barn var en underbar upplevelse. En egen läkare som man känt i flera månader som jobbar "jour" när man själv ska föda och kommer när sjukhuset ringer!!! :love:

Åsså ölen såklart... :D Och att vi bara var två personer som hade ridlektion - inte sexton! Och efter lektionen satt vi i fiket och drack öl :D
 
Nej, men det verkar som de har olika regler i olika EU-land.
I Holland behöver man inga papper för ens efter ett ár, förutom att försäkringsbolagen ändá kräver det.....
Här máste man ha det direkt och i Sverige dá efter 3 mánader.....
Lustigt :smirk:
 

Liknande trådar

P
Foder & Strö Nu vet jag inte vad jag ska göra. Har nu flyttat till nytt hus och fátt mitt eget stall. Allt är bra förutom att jag inte vet vad jag...
Svar
4
· Visningar
845
Senast: Pirayan
·
P
Avel Vet ej om denna trád ska vara här eller under hästvárd???? Jag är sá glad! Dräktighetsundersökte mitt sto i dag för andra gángen och...
Svar
8
· Visningar
1 530
Senast: Francess
·
P
Hästvård Sá, jag var alltsá och röntgade min häst idag, 9,5 mánader efter att hon fick benbrott i knätrakten (fibia tuberosity). Allt har gátt...
Svar
9
· Visningar
1 501
Senast: Pirayan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp