Ytterligare en liten forumuppdatering

Gunnar

Trådstartare
Moderator
Det släpptes ytterligare en liten uppdatering till forumet vid 18-tiden idag. Jag kommer installera den snart, förhoppningsvis ställer den inte till något :)
Gissa vad den mest handlar om, GDPR-fixar :) Återkommer om detta.
 
Nu är uppdateringen genomförd, ledsen för strulet, men det kändes viktigt att genomföra detta.
 
Var fick man ett sånt formulär/godkännande att klicka i ?
Jag har inte behövt göra något sånt/fått upp något ?
Det enda strul jag haft var att utloggning från samtliga enheter skedde, och att det endast funkade att återställa lösenord från datorn (inte mobil eller platta) .

Möjligt att jag missade något där ?
 
Enligt mina uppgifter godkände du sekretesspolicyn 22.47 den 24/5 och reglerna 22.48.
 
Och jag tyckte det var ganska uppenbart vem svaret var till. Precis som jag tycker att det är ganska uppenbart att detta är svar på era båda inlägg.

Samtidigt var svaret med tiderna en information till alla att tiderna för acceptans finns loggade, något som numera krävs.
 
Och jag tyckte det var ganska uppenbart vem svaret var till. Precis som jag tycker att det är ganska uppenbart att detta är svar på era båda inlägg.

Samtidigt var svaret med tiderna en information till alla att tiderna för acceptans finns loggade, något som numera krävs.
Men Gunnar. Nu är det ju så att på det här forumet så taggar man den man svara eller gör ett citatsvar. Du kan ju inte bara hitta på att strunta i "forumreglerna". :devil::p:D
Men du hade så rätt, det var så uppenbart.
 
Det är riktigt, men man kan även ha det inställt så att man får en notis om någon skriver i en tråd man själv skrivit i.
När det kanske inte är jätteviktigt det man skriver, känns det lite onödigt att citera eller tagga anser jag, men självklart finns det inget förbud att tagga @niphredil men inte heller någon regel att man måste eller bör göra det.
 
Det är riktigt, men man kan även ha det inställt så att man får en notis om någon skriver i en tråd man själv skrivit i.
När det kanske inte är jätteviktigt det man skriver, känns det lite onödigt att citera eller tagga anser jag, men självklart finns det inget förbud att tagga @niphredil men inte heller någon regel att man måste eller bör göra det.

Ouch, om jag skulle få notiser så fort någon skrev i samma tråd som jag skulle jag få spader. Och akta mig som tusan för populära trådar. Kul att ha 300 notiser för att man råkade svara på nåt i ”vad gör du”-tråden.
 
Nu tror jag att det är så att man får enbart en notis oavsett hur många som skrivit i den sedan man senast läste den.
Jag har inte själv den inställningen, och visst om det inte är troligt att en användare kommer läsa en tråd är det väldigt bra att tagga.
Men jag är väl en gammal hund och detta med taggning och notiser är ganska nytt i forumets 22-åriga historia :) @Hyacinth och alla andra.
 
Nu tror jag att det är så att man får enbart en notis oavsett hur många som skrivit i den sedan man senast läste den.
Jag har inte själv den inställningen, och visst om det inte är troligt att en användare kommer läsa en tråd är det väldigt bra att tagga.
Men jag är väl en gammal hund och detta med taggning och notiser är ganska nytt i forumets 22-åriga historia :) @Hyacinth och alla andra.

Taggningar är fabulöst! Tänk hur gräsligt det var med alla satans knapplån förut.
 
Det är riktigt, men man kan även ha det inställt så att man får en notis om någon skriver i en tråd man själv skrivit i.
När det kanske inte är jätteviktigt det man skriver, känns det lite onödigt att citera eller tagga anser jag, men självklart finns det inget förbud att tagga @niphredil men inte heller någon regel att man måste eller bör göra det.
Mitt inlägg var skämtsamt. Därav smileysarna och "forumreglerna" - du vet uppenbarligen inte att det är en oskriven regel på Buke och man får minsann veta direkt om man struntar i den. Precis som du fick nu.
 
@Luff men jag taggade ju inte dig ;)
Om @niphredil var skämtsam hade jag lite svårare att avgöra framförallt efter en vecka med de slutliga "fixarna" runt GDPR.
GDPR är bra, men att försöka förstå allt runt runt ikring och implementera det så bra som möjligt tar en del på krafterna i värmen, så de två senaste dagarna har min hjärna haft semester :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 294
Senast: Gunnar
·
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
862
Senast: Cattis_E
·
Bukefalosnyheter Jag kommer snart genomföra en mindre forumuppgradering. Det handlar om en del buggrättningar och skall förhoppningsvis inte ta så lång...
Svar
3
· Visningar
1 194
Senast: Gunnar
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 207
Senast: emma-vsm
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp