Ytterligare ridbyxer

L

Lima1

Vet någon några ridbyxer som är helt sömfria i skrevet, alltså ingen mittsöm alls? Blir knäpp på skav mellan benen. Har provat olika ridbyxer och trosor för den delen och det kvittar vilken sadel jag sitter i. Det är väldigt obekvämt inte roligt för min pojkvän heller :o. Brukar dock gå att lösa med fårskinns överdrag på sadlen. Men det måste ju finnas nåt annat sätt.
Har någon här liknande problem, och har ni i så fall löst det eller funnit några bra ridbyxor?
 
mjo..de flesta ridbyxer som är billiga har tyvärr sömmen mellan benen med mera..
annars får du bekosta en liten summa til om du vill ha utan söm!...........vad jagvet!...
Jag ska köpa sånna Kyra byxer de är nog utan söm hoppas..hehe
 

Liknande trådar

Utrustning Vi har en ny häst som har visat sig få skav av sadelgjorden SÅÅ LÄTT. Aldrig sett nåt liknande. Vi har westernsadlar med repgjordar men...
2
Svar
28
· Visningar
3 260
Senast: Seabaz
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 215
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 086
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! :) Vet att det finns liknande inlägg, men inte fått nåt svar därifrån som fungerar... Det är så att jag får skavsår på baksidan...
2 3
Svar
45
· Visningar
9 543
Senast: eigollet
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp