Philosophia

Trådstartare
Vi ska ut och tälta i en vecka i sommar. Vad minns så vägde Ziwipeaks foder noll och ingenting, så jag tänkte att det kunde vara skönt att bära med sig det istället för hundarnas vanliga foder. Det ser dock ut som att Ziwikpeak har ändrat utseendet på deras torkade foder sedan jag använde det sist, vilket var för 10 år sedan. Då var det torra tunna remsor brutna i bitar som man kunde bryta sönder till hur små bitar som helst. Eftersom min ena på grund av kronisk sjukdom inte klarar av att äta för stora bitar torrfoder så tänkte jag höra om någon kan beskriva bitarna i storlek och konsistens. :)
 
B6E0FCAC-D645-4E30-A5BF-8934667817B8.png

Så här ser det ut enligt amazon. Om det stämmer har jag ingen aning om 😅
 
Visa bifogad fil 70716
Så här ser det ut enligt amazon. Om det stämmer har jag ingen aning om 😅

Aha! Då kanske det ser ut som det gjorde förr. På bilden på de nya förpackningarna ser det nästan ut som fyrkanter. Tack!

Hon mår för övrigt toppen, men gillar inte att svälja för stora bitar (pga att hon har så bråttom att hon inte tuggar) och det fastnar i ”förbroskningen” i halsen. Men det där kan funka utmärkt!
 
Aha! Då kanske det ser ut som det gjorde förr. På bilden på de nya förpackningarna ser det nästan ut som fyrkanter. Tack!

Hon mår för övrigt toppen, men gillar inte att svälja för stora bitar (pga att hon har så bråttom att hon inte tuggar) och det fastnar i ”förbroskningen” i halsen. Men det där kan funka utmärkt!
Borde ju gå att blöta upp de också med lite vatten om det underlättar sväljning, beroende på hur mycket vatten ni har med er på vandring såklart 😄
 
Har du funderat på frystorkat annars? Börjar finnas en hel del olika alternativ. Jag ska testa det till helgen är tanken :)
 
Aha! Då kanske det ser ut som det gjorde förr. På bilden på de nya förpackningarna ser det nästan ut som fyrkanter. Tack!

Hon mår för övrigt toppen, men gillar inte att svälja för stora bitar (pga att hon har så bråttom att hon inte tuggar) och det fastnar i ”förbroskningen” i halsen. Men det där kan funka utmärkt!
Det är fyrkanter numera. Ca 1 cm och tunna.
 
Har du funderat på frystorkat annars? Börjar finnas en hel del olika alternativ. Jag ska testa det till helgen är tanken :)

Ziwipeak var nog frystorkat innan tror jag. Hur som helst måste det vara väldigt små bitar. Så pass stora bitar så att hon måste tugga ordentligt fungerar också. Det är framförallt normalstorleken på hundmatskulor som är problematisk.

Har du något bra tips på frystorkat?
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok (VARNING! Det här kommer att handla om mens. Ingående, detaljerat, närgånget och kladdigt. Är du det minsta känslig bör du sluta läsa...
2
Svar
33
· Visningar
7 402
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 710
Senast: Takire
·
Hundhälsa Jag kan ju börja den här tråden med att jag känner mig förföljd av problem med mina djur. :arghh: Valp, nu 22 veckor. Det börjar med...
2
Svar
34
· Visningar
3 404
Senast: Tonto
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
5 397
Senast: Vallmo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp