Zlatan går in som delägare i Hammarby

Vidrigt 😡
Som jag förstod det här han ju dessutom inte ens själv köpt in sig, utan fått aktier av nuvarande klubba ägare då hans lön varit förhållandevis låg...
Oavsett är han väl fri att göra sina egna val???
 
Intressant vad män väljer att fokusera på.

Inte för att vara sån, men det finns rätt många rabiata människor som identifierar sig som kvinnor i supporterskaran också (även om, som det så ofta är, en överrepresentation av män). Precis som att det finns rätt många män som inte kunde bry sig mindre om vem som går in som delägare i en viss idrottsförening
 
Jag tycker att det är korkat att paja staty och lägenhet. Däremot är hård, men givetvis saklig, kritik rimlig.
Personligen är jag inget större fan av Zlatan men det här är faktiskt rätt magstarkt. (Anser jag som är hängiven MFF-supporter.)
 
Jag tycker att det är korkat att paja staty och lägenhet. Däremot är hård, men givetvis saklig, kritik rimlig.
Personligen är jag inget större fan av Zlatan men det här är faktiskt rätt magstarkt. (Anser jag som är hängiven MFF-supporter.)
Magstarkt? Vad är det som gör det magstarkt? Fullt möjligt att jag missat något, då jag är ointresserad av allsvenskan, men har Zlatan givit nåt sorts löfte om att bara hålla sig till Malmö-lag? Eller är det för att han har fått en staty där som gör att han inte får investera sina pengar hur han vill?

Klart att man får bli sur på ett personligt plan, men jag förstår inte vad det är som berättigar kritiken?
 
Magstarkt? Vad är det som gör det magstarkt? Fullt möjligt att jag missat något, då jag är ointresserad av allsvenskan, men har Zlatan givit nåt sorts löfte om att bara hålla sig till Malmö-lag? Eller är det för att han har fått en staty där som gör att han inte får investera sina pengar hur han vill?

Klart att man får bli sur på ett personligt plan, men jag förstår inte vad det är som berättigar kritiken?

Jag förstår att han ser det som en möjlighet att investera men många MFF-fans och Malmöbor ser Zlatan som en ikon för såväl klubben som staden. Att då investera i en Stockholmsklubb, med uttrycket att målet är att bli bäst i Norden, är givetvis fullt tillåtet men kritiken kommer oavsett.
 
Jag förstår att han ser det som en möjlighet att investera men många MFF-fans och Malmöbor ser Zlatan som en ikon för såväl klubben som staden. Att då investera i en Stockholmsklubb, med uttrycket att målet är att bli bäst i Norden, är givetvis fullt tillåtet men kritiken kommer oavsett.
Nja, kritiken kommer inte ”oavsett”, kritiken kommer för att folk kritiserar. Och det bör man rimligtvis göra för att man anser att någon gjort fel. Man kan se personer som ikoner för ett lag även om affärsmässigt går in i ett annat, det händer ju hela tiden i sportvärlden. Men personliga känslor av svek/besvikelse ska man nog inte jämställa med att en annan person förtjänar kritik.
 
Zlatan verkar alltid fått skit jämnt och jag fattar inte varför. Är det fel att göra bicicletasz?

Kaxig är han men det är en fotbollspelare liksom.. hallå...

Ok att masso med år senare ge sig på Janne Andersson är väl barnsligt men va FN, en förbundskapten är en person med makt och vars uppförande ska granskas om inte media vågar.
 
Nja, kritiken kommer inte ”oavsett”, kritiken kommer för att folk kritiserar. Och det bör man rimligtvis göra för att man anser att någon gjort fel. Man kan se personer som ikoner för ett lag även om affärsmässigt går in i ett annat, det händer ju hela tiden i sportvärlden. Men personliga känslor av svek/besvikelse ska man nog inte jämställa med att en annan person förtjänar kritik.

Jag tycker nog att det är tveksamt att fortsätta se honom som en ikon för MFF när han satsar på Hammarby. (Även om jag inte ser honom som en ikon.)
Och nej, ikoner brukar inte hoppa till andra lag utan att få kritik för det. Spela för klubbar i andra ligor är en annan sak.
 
Jag tycker nog att det är tveksamt att fortsätta se honom som en ikon för MFF när han satsar på Hammarby. (Även om jag inte ser honom som en ikon.)
Och nej, ikoner brukar inte hoppa till andra lag utan att få kritik för det. Spela för klubbar i andra ligor är en annan sak.
Okej, sker en hel del inom svensk ishockey i alla fall. Inget konstigt där. Hade han fått ett liknande erbjudande av Malmö men ändå valt Hammarby hade jag köpt kritiken, men om inte Malmö lyckats locka honom att stanna där bör man kanske ha en mer ödmjuk syn på hans val.
 
Jag förstår att han ser det som en möjlighet att investera men många MFF-fans och Malmöbor ser Zlatan som en ikon för såväl klubben som staden. Att då investera i en Stockholmsklubb, med uttrycket att målet är att bli bäst i Norden, är givetvis fullt tillåtet men kritiken kommer oavsett.
Självklart får man kritisera, men rasism o skadegörelse är aldrig OK.
 
Jag förstår frustrationen och besvikelsen hos mff fansen, jag hade blivit grymt besviken om en stor AIK ikon gjort ngt liknande! Men då ska det vara en spelare som liksom ÄR AIK, som det känns självklart att han aldrig väljer en annan svensk klubb. Då förstår jag att detta kommer som en kall dusch!

Men jag förespråkar INTE agerandet, det är bara löjligt! Känslorna och frustationen - absolut!
 
Heja Bajen! :love: Hopas bara Zlatan inte räknar med att vinna något. Hammarby vinner aldrig vi vet bara hur det är att förlora. När Bajen vann Allsvenskan för många år sedan gick trogna supportar runt och grät. Inte av glädje utanför att det här händer bara inte, Bajen förlorar, det är liksom Hammarbys identitet. Gå till Kvarnen (Gröne Jägaren om man verkligen vill uppleva Söder :angel: innan det blev Sofo hipster) se när Hammarby förlorar den där sista matchen så Allsvenskan går åt helvete.
 
Inte för att vara sån, men det finns rätt många rabiata människor som identifierar sig som kvinnor i supporterskaran också (även om, som det så ofta är, en överrepresentation av män). Precis som att det finns rätt många män som inte kunde bry sig mindre om vem som går in som delägare i en viss idrottsförening

Well 🤷‍♀️
 
Om en spelare är "lojal" till en klubb så kan man som supporter så klart uppskatta det enormt men om en spelare främst ser till sitt eget bästa så är det fullt mänskligt och normalt.

Varför ska man gnälla på om han investerar i en annan klubb eller spelar någon annanstans om han inte har lovat eller sagt något annat? Spelare är människor och individer först, spelarare i andra hand och en del av en klubb i tredje. Det skiljer sig inte från någon annan anställning.

Sedan kan jag tycka att spelare inte direkt ska vara alltför upprörda och klaga om man nu får hat osv för känslorna som nu är arga har samma ursprung som känslorna som gör att han kan spela fotboll, för pengar - stora summor pengar och vill man inte vara en del av den sortens känslostormar och uttryck så kan man välja en annan yrkesbana men det är ganska naivt att tro att man bara ska kunna få den positiva delen av så starka känslor.
 
Inte för att vara sån, men det finns rätt många rabiata människor som identifierar sig som kvinnor i supporterskaran också (även om, som det så ofta är, en överrepresentation av män). Precis som att det finns rätt många män som inte kunde bry sig mindre om vem som går in som delägare i en viss idrottsförening

Inte för att vara sån, men nu är det ju mest troligen just män som står bakom en mycket stor majoritet av skadegörelsen, rasismen och hoten. Då är väl @the_connemara s inlägg fullständigt korrekt.
 

Liknande trådar

Samhälle https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/ar-sa-klart-valdigt-olyckligt-pa-alla-vis/ What the ever fucking hell?!? Hur kan...
2
Svar
26
· Visningar
2 415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp