Bukefalos 28 år!

TomasN

Trådstartare
Varför skall vi lyssna på denna tröttsamma människa egentligen? Han är en gudabenådad fotbollspelare men inte speciellt mycket mer än så.
 
Sv: Zlatan

Men det han sa var ju egentligen rätt, i alla fall i det att herrfotbollen "betalar" damfotbollen. Sen kanske det inte var så smart att säga det på det sättet. Och det med cykeln tror jag var ett skämt. Och jag tycker det var ett roligt skämt.
Han är ju bäst, så varför får han inte skämta om det :D
 
Sv: Zlatan

Med den position han har följer ju också en viss makt. Man kan inte bortse från vad han säger, oavsett hur korkat det är.

Det intressanta med hans uttalanden tycker jag är att de visar att värdegrundsarbete är helt lönlöst, så länge människorna det riktar sig till inte förstår värderingarna på djupet. Utan förståelse blir de bara ord på papper och då kommer grodorna som brev på posten varje gång någon talar fritt ur hjärtat.

Zlatan är en fantastisk fotbollsspelare men jag har problem med att han anses ha ledaregenskaper nog att vara lagkapten. Han framstår som en alfahanne som leder med aggressivitet och styrka, med sin egen överlägsna position som grund. Ett ledarskap som skulle anses omodernt i alla andra sammanhang.
 
Sv: Zlatan

Håller delvis med, typ.

Jag tycker att han har rätt i sakfrågan, men att han uttrycker sig som en mindre begåvad 14-åring. Som fallet alltid verkar vara, med andra ord. Det enda jag egentligen reagerade på med intervjun var cykelskämtet, som inte bara var helt fantastiskt självförhärligande men också extremt nedlåtande, och ffa faktumet att han lyckades säga TRE gånger på kort tid i samma intervju att man faaaaktiskt jämför honom med Messi i Europa. Jaja, vi förstod första gången.

Men som sagt, anser att han har rätt i sakfrågan. Och jag hade också tagit extremt illa upp om jag var ansedd som bra för min nivå som vuxen kvinna på internationellt plan, och sedan jämfördes inrikes med ett framgångsrikt barn.
 
Sv: Zlatan

Sjögran tog EM-brons med sitt lag. Samma lag som tidigare tagit två VM-medaljer.

Sjögran var alltså mer framgångsrik i sin sport än Svensson i sin. Och Sveriges damer mer framgångsrika i sin sport än Sveriges herrar i sin.

Så frågan är vem som skulle haft bilen - och sluppit utsättas för hån från Zlatan.
 
Sv: Zlatan

Jag tycker synd om Zlatans fru, tänk att behöva leva med en så korkad människa? Fast det är synd om Zlatan också, han klarar uppenbarligen inte att vara "berömd"
Hans storhet har stigit honom åt huvudet, och nu tror han att det är fritt fram att slänga ur sig en massa skit. :(
Tragiskt att han ska vara förebild för massvis av unga killar med fotbollsdrömmar.

* Jenny *
 
Sv: Zlatan

Håller delvis med, typ.

Jag tycker att han har rätt i sakfrågan, men att han uttrycker sig som en mindre begåvad 14-åring. Som fallet alltid verkar vara, med andra ord. Det enda jag egentligen reagerade på med intervjun var cykelskämtet, som inte bara var helt fantastiskt självförhärligande men också extremt nedlåtande, och ffa faktumet att han lyckades säga TRE gånger på kort tid i samma intervju att man faaaaktiskt jämför honom med Messi i Europa. Jaja, vi förstod första gången.

Men som sagt, anser att han har rätt i sakfrågan. Och jag hade också tagit extremt illa upp om jag var ansedd som bra för min nivå som vuxen kvinna på internationellt plan, och sedan jämfördes inrikes med ett framgångsrikt barn.

Så framgångsrika kvinnliga fotbollspelare är som barn? Eller vad menar du?
 
Sv: Zlatan

Men det han sa var ju egentligen rätt, i alla fall i det att herrfotbollen "betalar" damfotbollen. Sen kanske det inte var så smart att säga det på det sättet. Och det med cykeln tror jag var ett skämt. Och jag tycker det var ett roligt skämt.
Han är ju bäst, så varför får han inte skämta om det :D

Ja det där argumentet läser man ofta. Zlatan är kung och bäst så därför får och skall han säga precis vad som helst. Jag förstår det bara inte.

Men Zlatan är den han är och det intressant är att se om SvFF vågar ta tag i det här. Vågar de stöta sig med Zlatan?
 
Sv: Zlatan

Då hade jag väl rimligtvis inte sagt att jag som kvinna tagit illa upp av att mina prestationer likställts med ett barns, eller hur?

Igen: Att jämföra manliga spelare med kvinnliga är IMO som att jämföra kvinnliga med barn, det är nedlåtande att jämföra två personer som sett till fysik och konkurrens inte befinner sig på i närheten av samma nivå.
 
Sv: Zlatan

Sant, låt honom spela men inte öppna munnen i fortsättningen. Har faktiskt aldrig förstått att han skulle vara speciellt bra på något annat än fotboll.
 
Sv: Zlatan

Då hade jag väl rimligtvis inte sagt att jag som kvinna tagit illa upp av att mina prestationer likställts med ett barns, eller hur?

Igen: Att jämföra manliga spelare med kvinnliga är IMO som att jämföra kvinnliga med barn, det är nedlåtande att jämföra två personer som sett till fysik och konkurrens inte befinner sig på i närheten av samma nivå.

Det är nästan bara i fotbollen man resonerar så. Nästan ingen gör den jämförelsen mellan Kalla och Hellner tex.
 
Sv: Zlatan

Sant, låt honom spela men inte öppna munnen i fortsättningen. Har faktiskt aldrig förstått att han skulle vara speciellt bra på något annat än fotboll.

Tänk om nån sa så till dig. Sköt bara ditt jobb, sen håller du käft.
 
Sv: Zlatan

Det är nästan bara i fotbollen man resonerar så. Nästan ingen gör den jämförelsen mellan Kalla och Hellner tex.

Men kanske de resonerar så i fotbollen just för det är så som Zlatan sa. Att tjejfotbollen inte hade fixat det ekonomiskt utan killfotbollen.
Sen säger inte jag det är rätt.
Men Zlatan har ju rätt i sakfrågan med det han säger.
Sen tycker jag självklart att den bästa kvinnan också skulle haft en bil osv..

Sen detta med cykeln ser jag bara humor i :D Det är Zlatans humor och hans sätt. Varför ska han ändra sig för.
Här på buke ska man ju alltid stå upp för den man är och aldrig göra avkall på något för någon annans skull *en vit jul-tråden* :D
 
Sv: Zlatan

Ja, fy… Om nu det han säger i sin bok och intervjuer är sant, vilket vi väl får anta. Han har ett eget tv-spelsrum där frun inte får komma in och störa där hon ska rätta sig efter honom. När äldsta sonen skulle opereras för hjärtfel när han var baby blev det så jobbigt för stackars Zlatan att han bara försvann och spelade fotboll. Frun fick sköta det där själv, för det var för jobbgt.
Vilket kap hon har gjort… inte.
 
Sv: Zlatan

Men att damfotbollen intebär sig ekonomiskt är ju inte för att damerna spelar dåligt och har således inget med idrottsprestationenatt göra utan att samhället tycker herrfotboll är "mer värt att titta på".
 
Sv: Zlatan

Sjögran tog EM-brons med sitt lag. Samma lag som tidigare tagit två VM-medaljer.

Sjögran var alltså mer framgångsrik i sin sport än Svensson i sin. Och Sveriges damer mer framgångsrika i sin sport än Sveriges herrar i sin.

Så frågan är vem som skulle haft bilen - och sluppit utsättas för hån från Zlatan.
Under 2012 omsatte damallsvenskan drygt 90 miljoner kronor, vilket kan jämföras med superettan, den näst högsta divisionen, med en omsättning på 381 miljoner och herrallsvenskan, som omsatte 1,2 miljarder kronor. Den största skillnaden är att medan herrlagen drar in mycket pengar på spelarövergångar och publik så har damlagen sponsorintäkterna som enda stora inkomstkälla.
Så det skulle vara en billig cykel i jämförelse.
 
Sv: Zlatan

Men att damfotbollen intebär sig ekonomiskt är ju inte för att damerna spelar dåligt och har således inget med idrottsprestationenatt göra utan att samhället tycker herrfotboll är "mer värt att titta på".

Ja, det håller jag med om.
Men det sa jag inget om :) Jag sa t om att jag tyckte bästa kvinnan också skulle få en bil..
 
Sv: Zlatan

kap hon har gjort… inte.

Ja det där vet ju ingen av oss något om. Några ord i en bok berättar inte hur deras liv är. Sen är det ju upp till henne vad hon tycker är ok..

När jag trimmar mina hundar vill jag absolut inte min gubbe kommer in och stör, där får han rätta sig efter mig. Jag vill vara ifred..
 
Sv: Zlatan

Tänk om nån sa så till dig. Sköt bara ditt jobb, sen håller du käft.
Faktiskt så får jag öht inte prata med pressen utan vi har pressansvariga som sköter den biten, så ja, jag sköter mitt jobb och sitter inte och kommer med en massa korkade uttalanden i media. Det är många som har både vett och regler som hindrar oss från att göra bort oss offentligt yrkesmässigt. Visst, vi tjänar inte pengar som Zlatan men vi är inte mentalt på en femårings nivå heller. Utan sin bolltalang så är han en nolla. :meh:
 

Liknande trådar

Samhälle Människor verkar i allmänhet haka upp sig på de närmaste små detaljerna. Och missa hur de stora sammanhangen påverkar de villkor som vi...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
6 702
Senast: Inte_Ung
·
Samhälle Hur mycket betyder gener egentligen. Egna genetiska barn, spermadonation, äggdonation, embryodonation eller adoption? Hur stor roll...
2
Svar
35
· Visningar
1 971
Senast: Ramona
·
Trädgård & Växter Alltså, jag är såå förvirrad. Ju mer jag letar ju värre blir det. Jag behöver köpa en högtryckstvätt. Men vad köper man? Och hur mycket...
Svar
7
· Visningar
303
Senast: ptr
·
Samhälle Lyssnar just nu på denna. Oerhört intressant. Regeringen säger att det skall finnas noll tolerans mot mäns våld mot kvinnor, men...
2
Svar
20
· Visningar
2 118

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp