Bukefalos 28 år!

Hästtransportörer?

Mia_R

Trådstartare
Någon som vet var jag kan hitta en lista över transportörer som kör inom Sverige? Jag ska flytta hästarna i sommar rätt många mil, 75 - 80 mil, så det blir för långt att köra själv och det är två SWB och en shettis som flyttar med mig. Gärna rekommendationer antingen i tråden eller via PM. :up:
 
Någon som vet var jag kan hitta en lista över transportörer som kör inom Sverige? Jag ska flytta hästarna i sommar rätt många mil, 75 - 80 mil, så det blir för långt att köra själv och det är två SWB och en shettis som flyttar med mig. Gärna rekommendationer antingen i tråden eller via PM. :up:
Det finns ett som heter Greens. Aldrig använt det själv, men hört gott om det.
 
Det finns ett som heter Greens. Aldrig använt det själv, men hört gott om det.
Det beror lite på vart du ska köra hästarna? Grens kör, vad jag förstår, mest stor vägarna. Vi använder alltid Gunnar Olssons. Men det beror lite på hur din sträcka ser ut gentemot hur de större transportbolagen kör, finns en hel del firmor som kör med b-kortsbil också men då får de ju bara in två hästar.
 
Det beror lite på vart du ska köra hästarna? Grens kör, vad jag förstår, mest stor vägarna. Vi använder alltid Gunnar Olssons. Men det beror lite på hur din sträcka ser ut gentemot hur de större transportbolagen kör, finns en hel del firmor som kör med b-kortsbil också men då får de ju bara in två hästar.
Jag bor inte så långt ifrån E4:an och de ska som det ser ut nu till ett stall hyfsat nära E4:an när det är så dags. I sämsta fall får jag köra shettisen själv och fylla halva transporten, på andra sidan väggen, med flyttkartonger. 😁
 
Jag bor inte så långt ifrån E4:an och de ska som det ser ut nu till ett stall hyfsat nära E4:an när det är så dags. I sämsta fall får jag köra shettisen själv och fylla halva transporten, på andra sidan väggen, med flyttkartonger. 😁
Jag skulle ha kollat med dom största vilket jag tror är Grens och Gunnar Olsson, och sen kanske med någon mindre firma och jämfört priserna. Vi använder som sagt alltid Olssons och är nöjda men det är nog så med fler transportörer.
 
Jag skulle ha kollat med dom största vilket jag tror är Grens och Gunnar Olsson, och sen kanske med någon mindre firma och jämfört priserna. Vi använder som sagt alltid Olssons och är nöjda men det är nog så med fler transportörer.
Jag har begärt in offert på transporten från de två men tänkte om det fanns flera med höga betyg jag kunde kontakta. :up:
 
HDV transports. Holländskt men kör även inom Sverige varje vecka. Otroligt bra. Väldigt mycket bättre på kundservice, uppdateringar och att komma inom beräknad tid än nån av de (en hel del) jag använt i Sverige, inkl de som nämnt i denna tråd. Riktigt bra fordon också. Varit otroligt nöjd med dem.
 
Det finns en grupp på FB som heter hästskjutsen. Där kan du lägga ut frågan och där finns ganska många aktiva transportörer.
 
Är väldigt nöjd med Greens. Har 5-6 gånger bla använt dem till att transportera hästar Malmö-Skellefteå eller Skellefteå-Malmö. Även Gbg, Skövde, Mariestad - Skellefteå. Hästarna har alltid kommit fram i bra skick trots lång resa. Två gånger har jag skickat 10-11 månaders föl med dom, inga problem. Väldigt erfarna.
 
Det finns en grupp på FB som heter hästskjutsen. Där kan du lägga ut frågan och där finns ganska många aktiva transportörer.
När jag behövde få hem en häst (ca 30-40mil) så skrev jag ett inlägg i den gruppen och fick många offerter i PM. Det skilde många tusenlappar, tror det kunde diffa närapå 6-7k mellan lägsta och högsta pris om jag inte missminner mig.
Glöm inte att förhöra dig om att transportören har de tillstånd som krävs.
 

Liknande trådar

Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
1 103
Senast: sjoberga
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 621
Senast: Juli0a
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 147
Senast: Barbabelle
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 406

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp