Bukefalos 28 år!

Pall till hög säng?

Nour

Trådstartare
Har någon tips på en form av pall eller liknande som går att ha vid fotänden av en säng? Behovet är till en hund som lättare ska kunna ta sig ned, så den behöver vara stabil. Hon är ca 45 i mankhöjd och väger 22 kg så inte så liten heller. Hade i det förra, större, sovrummet en form av sittbänk/förvaring längs fotändan, men den får tyvärr inte plats nu. Sängen är 75 cm hög. Tänker någon form av pall eller kanske sittpuff? Men hur stabila är de, vill inte att den ska glida allt för mycket. Någon som har en ide'?
 
Jag har denna till mina hund, men eftersom din hund är större så funkar nog denna med bara ett steg bättre för det nedre steget på min är ganska smalt (min hund väger 4kg och är ca 30cm i mankhöjd)
IMG_1251.jpeg
 
Vi har haft en vanlig sittpuff med förvaring från clas ohlson, sådan fyrkantig med lock, och den har använts flitigt av samtliga husdjur (mycket liten hundtant, klumpig mellanstor grabb + ett gäng stoora katter) 😅 Jag står på den när jag byter gardiner och dylikt och den känns stadig. Den kan glida/flytta sig lite om någon maine coon eller två kommer i total racerfart och hoppar upp, men det går åtgärda med en enkel antislip-duk eller lägga något tungt inuti lådan!
 
Vi har haft en vanlig sittpuff med förvaring från clas ohlson, sådan fyrkantig med lock, och den har använts flitigt av samtliga husdjur (mycket liten hundtant, klumpig mellanstor grabb + ett gäng stoora katter) 😅 Jag står på den när jag byter gardiner och dylikt och den känns stadig. Den kan glida/flytta sig lite om någon maine coon eller två kommer i total racerfart och hoppar upp, men det går åtgärda med en enkel antislip-duk eller lägga något tungt inuti lådan!
Tack! Ska kika på puff/pall med förvaring- har inte tänkt tanken att de går att göra mer stabila med hjälp av tyngd i dem :o
 
Tack för tipset! Ser väldigt trevlig ut också :) Upplever du att den håller sig på plats eller att den glider isär?
Den håller sig bra på plats och då har jag inte ens något i den. Har dock hundar kring 6-7 kg.
Alla tre trappsteg fungerar som förvaring så för ännu mer stabilitet går det ju att fylla med något tyngre. Gillar att den inte alls är halkig på trappstegen utan hunden får bra fäste både upp och ned. Plus att den går att vika ihop så den blir helt platt om man behöver stuva undan den.
 

Liknande trådar

Hemmet 1 mars kommer jag sannolikt att flytta in i en lägenhet som uppenbarligen inte är skapad för att sova i, så jag försöker klura ut hur...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 115
Senast: Singoalla
·
Hundavel & Ras Jag vill ha en hund. Jag känner det som att jag varje dag går miste om något i och med att jag inte har hund... Så jag hoppas att jag...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 912
Senast: Takire
·
Hemmet Vi har ett rum som vi inte vet hur vi ska inreda riktigt. Det som måste få plats är minst ett skrivbord och våran träningsbänk...
Svar
3
· Visningar
1 454
Senast: Tjôta
·
Träning Jag rider en sjuårig islandsvalack som är grundutbildad men som har fått göra lite som han velat senaste halvåret pga av att ägarna...
Svar
1
· Visningar
1 064
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp