Bukefalos 28 år!

Uppdateringstråd 29

Efter spår kommer bad! Vore det inte för att matten började turen med att totalsnubbla och slå sig halvt sönder och samman hade det varit en riktigt bra dag…

IMG_4780.jpeg
 
Gulligt av dig att fråga 🖤 Ganska ynkligt faktiskt. Slog i både höft och axel ordentligt, men framförallt gör revbenen på höger sida riktigt jäkla ont.

Otroligt klantig vurpa på torr och slät asfalt, och dessutom SÅKLART framför ett gäng grannar 🙄 Krokade liksom ben med Bella och föll handlöst.
Ajaj 😕 låter inte bra. Kan ju gå riktigt illa när en faller sådär. Hoppas det blir bättre snart 🩷 annars får du kanske kolla upp så de inte är nån fraktur.
 
Jag och Bog stötte på en person med psykos idag, trots att människan betedde sig - för en hund - mycket märkligt, när jag försökte prata med personen och se om jag kunde skaffa hjälp på något vis, så lade sig Bog vid mina fötter och låg helt lugnt tills vi skulle gå vidare. Tacksam att han är väldigt chill av sig.

Idag ska vi till veterinären igen, så får vi se vad dom säger nu om hans rörelsestörning.

Förövrigt så verkar Floki inte ha något problem med hälta längre trots högre påfrestning, så funderar på om hältan kan vara kopplad till kyla/hans lupus som innan varit ett problem under vintern. Nu får han ingen medicin och haltar inte!
 
Produktiv förmiddag!
Småttingarna fick träna lite agility. lilla M börjar få in både slalom, balans och a-hinder, få se om vi tar ett kort pass med gunga senare idag.
Bc-pojkarna fick en vända i fårhagen till deras förtjusning och sen åkte jag och badade hela gänget efteråt.

Ikväll ska jag hålla i öppen träning på klubben och igår höll jag i agility-kurs med husse. Båda bc-pojkarna fick vara visningshundar på teorin och skötte sig exemplariskt.

Njuter av det vackra sommarvädret och hoppas på att det ska hålla i sig 😁.

20240521_115744.jpg
 
Känslan när man ser hur båda hundarna verkligen, verkligen älskar det man gör, idag var det agility. Den känslan är bäst av allt:heart

Jag började med Milou som hade jätte roligt, snabbt kom Alvin springandes och ville vara med. Han tog i för liv och lust och ville hoppa dom höga hindren innan jag hann sänka hindren till 10 cm och han flög över och såg så stolt och glad ut:D Han körde själv ett par tunnlar och sen sprang han runt lite och tittade på mig och Milou.

Och Milou, att kunna träna något han ser som lek är fantastiskt. Vi hade hoppat en trekombination och medan jag pratade med Alvin tog Milou saken i egna händer och hoppade hela kombinationen bort från mig och sen tillbaka igen.

Jag känner att jag börjar kunna styra honom mer på distans. Vi sprang mot en tunnel men han gled ut åt sidan och det såg ut som att han skulle springa förbi, då fick jag honom med bara kommandon ändra riktningen och han tog tunneln innan jag hann fram på egen hand. Framsteg.

Det var varmt och jag tänkte vi skulle vila efter ett tag. Det ville inte Milou, han satte sig framför mig och pep och slog på mig med tassen. När jag inte gjorde som han ville hoppade han upp i mitt knä och la tassarna på min axlar. Han ville ju träna mer! Så fort jag reste mig och vi körde ett pass till var han mer än nöjd. Trög matte som tror man vill ta det lite lugnt i värmen.
 
Usch. En vän till mig tänker ta en valpkull som jag tycker är en mycket dålig idé av flera anledningar. Vännen vet om mina åsikter, och sägsr själv att det kan bli mycket svårsålda valpar pga orsakerna till att jag ser kullen som olämplig. Jag försöker se något bra med det hela, men det är svårt :(
 
Jag har efter att ha provat lydnad, agility, freestyle och rally kommit på vad jag gillar bäst och vad jag mår bäst och är gladast av och det är freestyle och agility. När jag tränar agility blir jag inte lika nervös och skakig som när jag tränar något annat. Om det blir fel tänker jag bara att jag provar igen. Skakig först men när vi är igång har jag roligt.

Jag har funderat i evigheter vilken ras jag ska ha i framtiden och nu lutar det väldigt mycket mot en sheltie. Bars lite större än Milou och jag vill ha en till hund i den storleken, energisk,gillar att träna och göra sånt jag tycker om.
 
Senast ändrad:
Usch. En vän till mig tänker ta en valpkull som jag tycker är en mycket dålig idé av flera anledningar. Vännen vet om mina åsikter, och sägsr själv att det kan bli mycket svårsålda valpar pga orsakerna till att jag ser kullen som olämplig. Jag försöker se något bra med det hela, men det är svårt :(
Jag förstår verkligen! Hade också en vän som tog en kull på sin, enligt mig, olämpliga tik. Slutade med att två av valparna var avlivade kring 1 års ålder…
 
Jag har efter att ha provat lydnad, agility, freestyle och rally kommit på vad jag gillar bäst och vad jag mår bäst och är gladast av och det är freestyle och agility. När jag tränar agility blir jag inte lika nervös och skakig som när jag tränar något annat. Om det blir fel tänker jag bara att jag provar igen. Skakig först men när vi är igång har jag roligt.

Jag har funderat i evigheter vilken ras jag ska ha i framtiden och nu lutar det väldigt mycket mot en sheltie. Bars lite större än Milou och jag vill ha en till hund i den storleken, energisk,gillar att träna och göra sånt jag tycker om.
Jag tror att en sheltie hade passat dig utmärkt 😊
 
IMG_4297.jpeg

Jag har inte insett hur mycket jag har saknat att ha en hund i knät förrän nu när jag har en hund igen. För mig som är utbränd är en hund i knät verkligen ångestdämpande.

Hon har varit hos oss i 1,5 vecka nu och allt går så himla bra. Hon är med i trädgården, kommer när man visslar, vill vara nära hela tiden men går också iväg ”på äventyr” både inne och ute, sover hela natten nedanför sängen, drar inte i koppel, hoppar inte. Det märks att hon är en dam 😅

Jag är så glad att det var just HON som kom till oss. Det skulle ha varit en annan, men ödet ville annorlunda. Precis som när vi hämtade Nora, då var det också egentligen en annan vi skulle ha ❤️
 

Liknande trådar

Övr. Hund Blev inspirerad av valpbilderna i uppdateringstråden och tycker att vi borde visa hur våra hundar såg ut som plutte-valpar och sen hur...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 669
Senast: Troll
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 240
Övr. Hund Jag bytte till färskfoder nyss. Mush. Diskar skålen i maskinen med våra andra grejer och tvättar händerna osv. Läste nu att en fått...
2
Svar
38
· Visningar
2 685
Senast: Sol
·
Övr. Hund Gamla tråden låst, förhoppningsvis korrekt romerskt tal och som trådstartsbild får det bli bild #2 av de jag hade tänkt lägga in i...
57 58 59
Svar
1 164
· Visningar
78 019
Senast: Sofie.S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp