Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

Ok, jag kom på en lösning. Jag gör muddarna i det bruna garnet jag har och så har jag beställt ett rostbrunt i samma serie till resten av tröjan. Det blir nog bra hoppas jag.
På det sättet behöver jag bara repa upp tre varv. Smart! Men nu måste jag vänta med min stickning tills det nya garnet kommer..
 
Ok. Jag måste fråga kanske århundradets dummaste fråga.

Hur repar man på ett smidigt sätt upp tre varv, utan att tappa varenda maska?

Jag har bara repat upp hela projekt eller enstaka maskor innan.
 
Jag veet att jag sa att jag inte skulle börja på något nytt projekt förrän det första var klart. Meeeeeeeen
22-2.jpg

Så söt ju!
Har letat fram garn och stickor som passar och ska sätta igång genast.
 
Och där gick en strumpsticka av :arghh: :arghh: :arghh:
Ofrivillig paus i stickandet nu då.. Hittat en butik som säljer det jag vill ha. Det öppnar klockan 14 så jag får vänta tills dess. Redan beställt i webshopen, bara att hämta :D
 
Jag behöver hjälp! Fattar ingenting..
I mönstret står det att jag ska öka två maskor under armen och sticka in dem i mönstret. Hur menar de att jag ska sticka in i mönstret?

Mönstret i fråga: Hello stripes
Tröjan.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 886
Senast: Lobelia
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd. Hoppas jag hann först nu ...
100 101 102
Svar
2 032
· Visningar
111 971
Senast: Marita73
·
Hemmet Tog mig friheten att starta en ny tråd då den gamla är full! 🙂 La ut både en liten rutschkana och en halvdefekt gräsklippare på...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
6 288
Kropp & Själ Jag funderade på att lägga in denna inne i Bukefalos 28 år-tråden. Men den passar nog bättre som en egen tråd. Verkar det vettigt eller...
Svar
15
· Visningar
1 132
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Fisk som kattmat
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp