Bukefalos 28 år!

Drop in vigsel

SpanskaLoppan

Trådstartare
Någon som gift sig på Drop in vigsel?
Vi snubblade över info om att det ska hållas i en kyrka nära oss i sommar och det känns som att det passar oss perfekt.

Men, vad har man på sig? Jag har en bröllopsklänning(fyndad på facebook för 150 kr🤩)som jag verkligen älskar. Kan man komma på en drop in vigsel i sådan? Eller har "alla" vanliga finklänningar?

På hemsidan för evenemanget står att en av parterna måste vara medlem i Svenska kyrkan. På svenska kyrkans hemsida står dock att det går att viga sig i kyrka även om ingen är det men att man då måste betala en avgift(som tydligen är för utsmyckning/musik etc, inte för själva vigseln). Ni som vigt er på drop in, har ni varit medlemmar? Och vad har ni tyckt om upplevelsen? Fin stund eller stressigt?

Givetvis ska jag ringa och fråga men jag är ändå nyfiken på hur det har funkat för andra.
 
Jag har varit med och jobbat på drop in vigslar och där var det väldigt lugnt så det blev fina stunder. Några kom helt själva, bara paret som gifte sig ochnågra kom med närmsta familjen. Klädseln var blandad, ett par gifte sig i sina motorcykelkläder, ett annat hade bröllopsklänning och kostym, några "bara" finkläder.
En av de bästa dagarna att jobba på med så mycket kärlek.
 
Någon som gift sig på Drop in vigsel?
Vi snubblade över info om att det ska hållas i en kyrka nära oss i sommar och det känns som att det passar oss perfekt.

Men, vad har man på sig? Jag har en bröllopsklänning(fyndad på facebook för 150 kr🤩)som jag verkligen älskar. Kan man komma på en drop in vigsel i sådan? Eller har "alla" vanliga finklänningar?

På hemsidan för evenemanget står att en av parterna måste vara medlem i Svenska kyrkan. På svenska kyrkans hemsida står dock att det går att viga sig i kyrka även om ingen är det men att man då måste betala en avgift(som tydligen är för utsmyckning/musik etc, inte för själva vigseln). Ni som vigt er på drop in, har ni varit medlemmar? Och vad har ni tyckt om upplevelsen? Fin stund eller stressigt?

Givetvis ska jag ringa och fråga men jag är ändå nyfiken på hur det har funkat för andra.
Du ska absolut ta klänningen som du älskar!
 

Liknande trådar

Relationer Vi har pratat om att gifta oss ett bra tag nu, men med 3 små barn och gård så finns ingen tid för planering. Vi har även räknat lite på...
Svar
8
· Visningar
687
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp