Bukefalos 28 Ă„r!

đŸ‡ȘđŸ‡șEU VALET 2024🇾đŸ‡Ș

Vilket parti kommer ni att rösta pÄ i EU valet 2024

  • SD

  • M

  • KD

  • L

  • C

  • V

  • MP

  • S

  • F

  • AfS

  • PP

  • Övr

  • Blankt

  • Kommer ej rösta


Resultat syns endast efter röstning.
Jag tror egentligen inte att det Àr sÄ konstigt att mÄnga fÄr högt pÄ MP eftersom jag skulle tro att majoriteten hÀr sÀtter miljöfrÄgor högt och det Àr vad MP driver. Samt den personliga integriteten och demokratifrÄgor vilket gör att V och C placerar sig högt.
 
Jo men nĂ€r det ser ut sĂ„hĂ€r?đŸ˜‚đŸ€”
Visa bifogad fil 145650
Ja vad Àr viktiga frÄgor för dig? DÄ kan du kanske hitta partier som passar dig bÀttre Àn andra.

Annars Àr ju ideologi alltid en viktigt utgÄngspunkt, om man inte drivs av sakfrÄgor. Vilken partigrupp partiet tillhör i EU Àr inte oviktigt och dÄ Àr ideologi en vÀgledning.

Liberalerna vill ha euron. Det kan de inte fÄ igenom genom Europaparlamentet sÄ det behöver du egentligen inte lÀgga vikt vid, om det inte Àr viktigt av princip. :D
 
Ja vad Àr viktiga frÄgor för dig? DÄ kan du kanske hitta partier som passar dig bÀttre Àn andra.

Annars Àr ju ideologi alltid en viktigt utgÄngspunkt, om man inte drivs av sakfrÄgor. Vilken partigrupp partiet tillhör i EU Àr inte oviktigt och dÄ Àr ideologi en vÀgledning.

Liberalerna vill ha euron. Det kan de inte fÄ igenom genom Europaparlamentet sÄ det behöver du egentligen inte lÀgga vikt vid, om det inte Àr viktigt av princip. :D
Jag hoppar över vissa frÄgor och lÀser svaren. Trycker i extra viktiga frÄgor.
Vet att jag generellt kan för lite.
FÄr lÀgga ner mig lite mer pÄ 2-3 partier ngn dag.
 
Jag hoppar över vissa frÄgor och lÀser svaren. Trycker i extra viktiga frÄgor.
Vet att jag generellt kan för lite.
FÄr lÀgga ner mig lite mer pÄ 2-3 partier ngn dag.
Kan du skala ner det till 2-3 partier sÄ tycker jag det ger rÀtt mycket att kolla partiets hemsidor för att se deras kÀrnfrÄgor och vad toppkandidaterna sÀger.
 
Har fĂ„tt sĂ„ mycket reklam om L inför valet hĂ€r pĂ„ buke đŸ˜± Deras pengar kunde lika gĂ€rna kastas i sjön nĂ€r det gĂ€ller mig dock 😅

Jag vet inte om det Àr riktad reklam eller om de slÀnger ut dem efter alla svenskar, har ni ocksÄ fÄtt dem?
 
Provade nu svts valkompass och blev inte sĂ„ förvĂ„nad över resultatet. Men det hjĂ€lpte mig att vĂ€lja mellan tvĂ„ partier som jag funderade pĂ„ och jag gillar speciellt att den matchar mig med personer. Jag har aldrig personröstat dĂ„ jag inte kĂ€nt att jag vet tillrĂ€ckligt mycket om personerna, men nu fĂ„r jag en matchning som jag kan lĂ€sa igenom och kanske hitta nĂ„gon som tycker som jag đŸ€©
 
Har fĂ„tt sĂ„ mycket reklam om L inför valet hĂ€r pĂ„ buke đŸ˜± Deras pengar kunde lika gĂ€rna kastas i sjön nĂ€r det gĂ€ller mig dock 😅

Jag vet inte om det Àr riktad reklam eller om de slÀnger ut dem efter alla svenskar, har ni ocksÄ fÄtt dem?
Jag har inte fÄtt reklamen frÄn nÄgot parti. Har dÀr emot fÄtt om att det Àr EU val men det tillhör inget parti, dock inte pÄ buke utan pÄ YT och IG mest.
 
Haha, jag har Ängest över valet. Gillar Jonas Sjöstedt massor, sÄ egentligen Àr der ganska sjÀlvklart. Men jag tycker verkligen att Centern agerat sÄ vettigt i relation till SD nu etc, och jag vet att det inte Àr givet att de kommer över spÀrren. Och gör de inte det sÄ antar jag att det kommer vara kört för Demirok som partiledare, och det tror jag vore jÀttedÄligt för Sverige...! Sedan tror jag förvisso att nyliberalism, NPM och privatiseringar indirekt leder till högerpopulism och nationalism pga utsattheten det skapar, sÄ Àr de en sÄ tydlig antifascistisk röst som behövs...
 
Tycker det Àr intressant.
Screenshot_20240521_105302_Chrome.jpg
 
Centern kommer verka för att Liberalerna utesluts av deras gemensamma grupp i EU pga. samarbetet med SD. Tydligen har alla medlemmar skrivit under att inte samverka med ytterhögerpartier - varken nationellt eller i EU - nu i maj? Varför skrev Liberalerna under det? KÀnns helt sjukt nÀr de gör just det?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/LMAJO1/c-hotar-kasta-ut-l-ur-eu-grupp
Ja, jag fattar inte heller, det betyder ju ingenting med underskriften dÄ?
 
Haha, jag har Ängest över valet. Gillar Jonas Sjöstedt massor, sÄ egentligen Àr der ganska sjÀlvklart. Men jag tycker verkligen att Centern agerat sÄ vettigt i relation till SD nu etc, och jag vet att det inte Àr givet att de kommer över spÀrren. Och gör de inte det sÄ antar jag att det kommer vara kört för Demirok som partiledare, och det tror jag vore jÀttedÄligt för Sverige...! Sedan tror jag förvisso att nyliberalism, NPM och privatiseringar indirekt leder till högerpopulism och nationalism pga utsattheten det skapar, sÄ Àr de en sÄ tydlig antifascistisk röst som behövs...
Jag kÀnner exakt samma, jag vill uppmuntra C eftersom de hanterat detta bÀst av alla, men pÄ mÄnga sÀtt tycker jag inte alls som dem. Jag vÀljer ocksÄ mellan MP och V, supersvÄrt.
 
Ja, jag fattar inte heller, det betyder ju ingenting med underskriften dÄ?
Det verkar som att partigruppen nu verkar för att utesluta det nederlÀndska, liberala partiet som Mark Rutte rattar pga. att de nationellt samarbetar med Geert Wilders högerextrema parti (som nog Àr "snÀllare" Àn SD). Med det i Ätanke kan man undra varför L inte uteslöts nÀr de utreddes efter valet 2022...
 
En annan grej Àr att Tobé 6/5 sa att han gÀrna samarbetar med konstruktiva högerpartier som Italiens bröder.... sen dess har saker utvecklat sig, och jag kÀnner kanske att media borde ligga pÄ honom om Meloni lÄter lika bra nu: https://omni.se/giorgia-meloni-och-marine-le-pen-narmar-sig-samarbete/a/0VnPPo
 

Liknande trÄdar

Relationer Jag vet inte vart trÄden hör hemma, den spretar mot flera Àmnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag mÄste...
2
Svar
28
· Visningar
8 122
Senast: lundsbo
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Som de flesta hÀr sÀkert kÀnner till vid det hÀr laget Àr jag mamma till @EmmaFilippa som brukar skriva mycket hÀr och som kÀnner...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
8 579
Kropp & SjĂ€l Orkar inte vara anonym.... I vĂ„ras fick jag tillfĂ€lle att vara med i en smĂ€rtstudie gjord av Örebros universitet för att fĂ„ hjĂ€lp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
28 374
Senast: EmmaW
·
  • LĂ„st
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat nÄgra varv till pÄ mitt förhÄllande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlÀgg om det hÀr tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 339
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • StĂ€nger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp