Bukefalos 28 år!

Guldfasanerna

Jag pratade också med vår groundskeeper om inhägnaden idag. Det kommer att bli så himla fint och rymligt! Nu jagar jag plantor för fullt och ska försöka hålla utkik efter ett "träd" att placera någonstans också. De är egentligen markbundna fåglar men ibland kanske de vill hålla lite utkik.
 
Jag pratade också med vår groundskeeper om inhägnaden idag. Det kommer att bli så himla fint och rymligt! Nu jagar jag plantor för fullt och ska försöka hålla utkik efter ett "träd" att placera någonstans också. De är egentligen markbundna fåglar men ibland kanske de vill hålla lite utkik.
När ungefär kommer de kunna flytta ut till något större? De ser ut att ha mycket spring i benen nu :D
 
När ungefär kommer de kunna flytta ut till något större? De ser ut att ha mycket spring i benen nu :D
Jag vet inte riktigt. De kommer att behöva värme på natten upp till runt sex veckor ungefär men vi får se hur vi kan jobba runt det så att de kan gå ute på dagarna om några veckor tänker jag. Det börjar ju vara varmt ute också, men efter skräckhistorier om blöta/kalla kycklingar tänker jag vara en hönsmamma. (Höhö 😉).
 
Jag har som sagt ingen datorn för tillfället och att surfa på telefonen.är typ det värsta jag vet, så det får bli mycket sporadiska inlägg. 🙂
Trean har lite problem med benen igen, men vi var till vetten idag och allt verkar vara okej så det är bara att försöka behandla. I övrigt växer de som små ogräs!
Ska försöka lägga upp film ikväll. 😊
 

Liknande trådar

Övr. Djur Har två hönor sedan tidigare. I somras fick vi en tupp av en "granne" och samtidigt 10 ägg, 5 vita och 5 ljusbruna, eftersom vår ena...
Svar
3
· Visningar
3 030
Senast: LIA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp