Bukefalos 28 år!

Hämta eller sälja? Toyota Auris

Importera eller sälja?

  • Fixa till, gör road trip och importera

    Röster: 30 81,1%
  • Fixa till och sälj på plats

    Röster: 7 18,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    37
Skulle gärna köpa en Toyota igen!
Går långt och krånglar inte i onödan, bra andrahandsvärde.

Har ni tid, lust och känner för en roadtripp kör hem den eller om någon annan Svensk där nere behöver ett sätt att ta sig hem och har lust att köra.

Har ni inte tid, lust och ork sälj och köp en bil i Sverige.
 
På plats i Spanien och väldigt tacksam för tipset om verkstad som @Fideli förmedlade, de har löst precis allt på ett föredömligt sätt - och sen fick man även en flaska vin med deras logga på som tack för att man är kund (inte helt gångbart i Sverige tänker jag). Det var struligt, men nu är bilen nybesiktigad och hyfsad. Det visade sig att den gått bara 3400 mil (registrerad 2013).

Så status just nu är att det blir roadtrip på tisdag morgon, fast solo, och under förutsättning att the pile of problems inte gått åt fel håll. Men jag känner väldigt många nyckelpersoner i Spanien nu efter att ha fått vandra genom alla problem som kan finnas. Och alla är så himla hjälpsamma, förstående så man blir gråtmild. Det enda de verkar ha svårt för är att ta ordentligt betalt.

Min pensionerade brittiska rörmokare som också körde mig från flygplatseni en Zafira av samma årsmodell som min allra första nya bil, av speciella orsaker, är min hjälte. Vi har spenderat tre dagar ihop nu och bondat på ett märkligt sätt. Hans fru gjorde rekordinsats när vattenventilerna (3 stycken) visade sig helt paj.

Ingen el vid ankomst, inget varmvatten, kackerlackor överallt, ingen el idag, fina möten med servicetekniker från AguaMed och Iberdrola, massor av utgifter, trasig ugn (jordfelsbrytaren bryter och vid mätning på elementet inget fel så hjälper nog inte att byta).

Jag försökte köpa ny ugn idag men FÖRSÄLJAREN i vitvaruhandeln säger att jag ska prova ett trick först som ofta hjälper, att ugnen bryter för att det kommit fukt i den när den inte använts på länge. Verkar dessutom helt rätt, även om jag inte vågar ropa hej än, ska testa mer imorgon. Jag hade ju köpt en ugn av honom utan snack - men han ville absolut inte att en fungerande ugn skulle förpassas iväg. Och sen lovade han om det visar sig inte funka, ge mig ett bra pris imorgon lördag på en ny ugn. Jag tänkte åka med en ask choklad istället om tricket håller färgen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp