Bukefalos 28 år!

Helgstrands bolag stäms – intervjuas i ny dansk serie

Andreas Helgstrand ville inte låta sig intervjuas i Operation X, dokumentären som avslöjade missförhållandena hos den danske toppryttaren - men i en ny serie uttalar han sig om händelserna. Samtidigt stäms hans bolag som vill sälja tävlingarna i Wellington.
 
"– Jag tycker att det är helt okej att vi som företag möts av vissa konsekvenser, men att jag personligen, som inte är med i Operation X-filmerna, inte har chans att få komma till OS, det tycker jag är väldigt, väldigt tråkigt."

Han verkar fortfarande tycka mest synd om sig själv, inte hästarna som blivit utsatta. Sympatisk kille...:meh:
 
"– Jag tycker att det är helt okej att vi som företag möts av vissa konsekvenser, men att jag personligen, som inte är med i Operation X-filmerna, inte har chans att få komma till OS, det tycker jag är väldigt, väldigt tråkigt."

Han verkar fortfarande tycka mest synd om sig själv, inte hästarna som blivit utsatta. Sympatisk kille...:meh:
Jag tycker det verkar ett utmärkt system. Se till att alla hästar du har ansvar för behandlas vettigt annars får du inte tävla (i OS), det verkar bita ganska bra.
 
Andreas Helgstrand ville inte låta sig intervjuas i Operation X, dokumentären som avslöjade missförhållandena hos den danske toppryttaren - men i en ny serie uttalar han sig om händelserna. Samtidigt stäms hans bolag som vill sälja tävlingarna i Wellington.
Tänkte med på att det inte var han som red så han kan väl få fortsätta rida men hoppas folk inte vill göra affärer med honom eller köpa hästar där ifrån iom hur illa han skött det och hur han blåst folk.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter För första gången efter att dokumentären Operation X sändes gör Andreas Helgstrand ett längre uttalande. Det gör han i en tv-intervju...
Svar
0
· Visningar
491
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Andreas Helgstrands misshandel av sina hästar uppmärksammades i dokumentären ”Operation X”. Det ledde bland annat till att han blev...
Svar
0
· Visningar
184
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Nu har Internationella Ridsportförbundet, FEI, kommit med ett uttalande gällande de träningsmetoder som avslöjades hos danske...
Svar
0
· Visningar
300
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Andreas Helgstrand har stämt danska TV2 för att försöka hindra att dokumentären Operation X sänds. Bland annat har produktionen filmat...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp