Bukefalos 28 år!

Hiss och diss del 5

På Loka Crush-temat (jag är team Crush) hittade jag den här på Hemköp! Hoppas den är lika god som på flaska, återkommer när jag smakat :D

Loka-Crush-Hallon.jpg
Tyckte tyvärr inte den var lika god som Crush Hallon på flaska. Håller för osagt om det är min upplevelse/placebo eller sanning.
 
Namnlösugt.png


På osttemat!

Typ hiss? och diss? Lite av båda, svårt att bestämma mig.

Proteinosten var lite för menlös i smaken för mig, och då är jag ändå en person som likt @Marita73 tycker om milda ostar (enligt min sambo gillar jag smaklösa ostar..). Den smakar inte illa alls men som sagt, lite menlös. Cheddarosten är riktigt god tycker jag, lite kraftigare smak utan att bli skarp.

Problemet då? Vaxet på utsidan av osten. När man plockat av själva plasten är det ett hårt vaxtäcke man drar av med en sorts snöre, precis som på ett kakpaket. Tyvärr smakar stora delen av själva osten vax, vilket inte är så trevligt så kommer nog inte köpa igen.
 
Visa bifogad fil 145906

På osttemat!

Typ hiss? och diss? Lite av båda, svårt att bestämma mig.

Proteinosten var lite för menlös i smaken för mig, och då är jag ändå en person som likt @Marita73 tycker om milda ostar (enligt min sambo gillar jag smaklösa ostar..). Den smakar inte illa alls men som sagt, lite menlös. Cheddarosten är riktigt god tycker jag, lite kraftigare smak utan att bli skarp.

Problemet då? Vaxet på utsidan av osten. När man plockat av själva plasten är det ett hårt vaxtäcke man drar av med en sorts snöre, precis som på ett kakpaket. Tyvärr smakar stora delen av själva osten vax, vilket inte är så trevligt så kommer nog inte köpa igen.
Jag älskar vanlig Babybel och tycker inte att den smaker vax 😁 Kommer absolut testa dessa!
 
Jag äter gärna de röda och de lila håller med dig de smakar inte vax. Den svarta proteinost? Är det någon låtsas ost?
Haha låtsasost :D

Nej tror den har högre proteininnehåll bara, osäker på hur. Jag såg också när jag letade fram bilderna till den här tråden att den bara är 12% fett jämfört med drygt 20% som den andra är. Tror absolut även det kan påverka att den var så tam i smaken. Jag vet att när jag var yngre köpte mamma alltid sån hushållsost "light" som knappt smakade något, denna påminde lite om den.
 
Haha låtsasost :D

Nej tror den har högre proteininnehåll bara, osäker på hur. Jag såg också när jag letade fram bilderna till den här tråden att den bara är 12% fett jämfört med drygt 20% som den andra är. Tror absolut även det kan påverka att den var så tam i smaken. Jag vet att när jag var yngre köpte mamma alltid sån hushållsost "light" som knappt smakade något, denna påminde lite om den.
Låtsasost = vegansk. Tam i smaken jaha mä då håller jag mig till de andra.
 
Pågens hallon&vaniljgifflar:

Alla som jag bjöd tyckte om den, väldigt lättäten men jag hade nog tröttnat om hela påsen råkat bo hos mig. Vilket jag även gör med vanliga kanelgifflar där enstaka kan vara gott i solen men flera mest äts av brist på annat:D
1000017290.jpg
 
Pågens hallon&vaniljgifflar:

Alla som jag bjöd tyckte om den, väldigt lättäten men jag hade nog tröttnat om hela påsen råkat bo hos mig. Vilket jag även gör med vanliga kanelgifflar där enstaka kan vara gott i solen men flera mest äts av brist på annat:D
Visa bifogad fil 145931
Här går de åt som smör i solsken, maken plockar på sig en påse så fort han går förbi dom i affären :rofl:
 
Den där proteinosten är förresten ett utmärkt exempel på när tillverkaren inte förväntar sig att kunderna läser innehållsförteckningen. Babybel original, alltså de röda, innehåller 4.4g protein per ost. Skillnaden mellan den vanliga och den som marknadsförs för sitt höga proteininnehåll är alltså hisnande 0.6g eller 13% 🙄
 
Den där proteinosten är förresten ett utmärkt exempel på när tillverkaren inte förväntar sig att kunderna läser innehållsförteckningen. Babybel original, alltså de röda, innehåller 4.4g protein per ost. Skillnaden mellan den vanliga och den som marknadsförs för sitt höga proteininnehåll är alltså hisnande 0.6g eller 13% 🙄
Mer betalt tar de också! Har för mig den var 5 kr dyrare än den röda. När jag köpte var det dock ett erbjudande om två för 45 oavsett sort så passade på att testa.
Var så otroligt länge sedan jag åt den röda att jag inte minns hur den smakar så kan inte säga hur lik denna är smakmässigt.
 
Den där proteinosten är förresten ett utmärkt exempel på när tillverkaren inte förväntar sig att kunderna läser innehållsförteckningen. Babybel original, alltså de röda, innehåller 4.4g protein per ost. Skillnaden mellan den vanliga och den som marknadsförs för sitt höga proteininnehåll är alltså hisnande 0.6g eller 13% 🙄
Typ samma med "proteinkeso" från Arla.
 

Liknande trådar

  • Låst
Mat Förra tråden är full, så här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss ;)...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
206 673
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Okej, här fortsätter vi hissa eller dissa (nya eller oftast hyfsat nya) produkter! Jag börjar med nya Sia Citroningefära, HISS...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
210 528
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Älgflugor
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp