Bukefalos 28 år!

Jo, jag har kontakt med habiliteringen och vården

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är yrkesmänniskor som jobbar på dessa ställen som har utbildning och erfarenhet. Och det blir jättefel när människor utan kunskap och utan förståelse för min komplexa problematik ska försöka tvinga mig att fungera bättre. Det sätter en orimlig press på mig som får mig att må dåligt, för jag kan inte lyda råden. (Som om jag ens bett om råd med de sakerna.) Det blir liksom kränkande när jag säger att jag inte kan borsta tänderna eller duscha när det är mörkt ute och någon säger till mig att tända lyset. Då har man liksom inte förstått något alls. Inget om varför, eller hur problemet är komplext. Varför gör man så ö.h.t.?

Låt vården och habiliteringen sköta sitt jobb. Lägg er inte i.
 

Men om du inte vill interagera med människor (det ÄR ett diskussionsforum) så är det väl bättre att starta en blogg? Som det är nu känns det mest som om du vill bli struken medhårs och tyckt synd om. Det är säkert trevligt i stunden men inte konstruktivt i längden samt en väldigt konstig inställning på ett öppet diskussionsforum (plus rätt oschysst faktiskt).

Det finns massor med människor här som har NPF själv samt de som jobbar inom vården med de som har NPF. Vi är också många som har och har haft olika svårigheter utan någon NPF så du är inte så himla unik i att ha en tuff vardag.
 
Men om du inte vill interagera med människor (det ÄR ett diskussionsforum) så är det väl bättre att starta en blogg? Som det är nu känns det mest som om du vill bli struken medhårs och tyckt synd om. Det är säkert trevligt i stunden men inte konstruktivt i längden samt en väldigt konstig inställning på ett öppet diskussionsforum (plus rätt oschysst faktiskt).

Det finns massor med människor här som har NPF själv samt de som jobbar inom vården med de som har NPF. Vi är också många som har och har haft olika svårigheter utan någon NPF så du är inte så himla unik i att ha en tuff vardag.
Jag håller med om att flera med NPF här har skrivit mycket bra och hjälpsamt och att Wille skulle ha mycket att hämta där. Men om kommentaren hon nämner är på riktigt, alltså tänd lyset, då är det ju bara elakt och förmodligen ett sätt att försöka få skrattarna på sin sida.
 
Jag håller med om att flera med NPF här har skrivit mycket bra och hjälpsamt och att Wille skulle ha mycket att hämta där. Men om kommentaren hon nämner är på riktigt, alltså tänd lyset, då är det ju bara elakt och förmodligen ett sätt att försöka få skrattarna på sin sida.
Ja, den kommentaren har jag fått här. Jag blir också undervisad i vad som kan hända om man inte borstar tänderna.

Och någon talade om för mig hur man bäst håller en gren när man bär den. (Verkar jag korkad trots min höga perceptuella förmåga?)

Jag har överhuvudtaget inte sett något som jag tyckt har varit hjälpsamt. Vi får se om habiliteringen lyckas bättre. De har ju i alla fall utbildning och erfarenhet.
 
Ja, den kommentaren har jag fått här. Jag blir också undervisad i vad som kan hända om man inte borstar tänderna.

Och någon talade om för mig hur man bäst håller en gren när man bär den. (Verkar jag korkad trots min höga perceptuella förmåga?)

Jag har överhuvudtaget inte sett något som jag tyckt har varit hjälpsamt. Vi får se om habiliteringen lyckas bättre. De har ju i alla fall utbildning och erfarenhet.
Och jag har sett flera som berättat om hur de lärt sig parera sina svårigheter, alltså välvilliga inlägg. Tyvärr är ofta de mindre välvilliga råden fler.

Men: om du startat den här tråden för att ta strid så riskerar du nog hamna i buren igen innan kvällen är slut så ...
 
Och jag har sett flera som berättat om hur de lärt sig parera sina svårigheter, alltså välvilliga inlägg. Tyvärr är ofta de mindre välvilliga råden fler.

Men: om du startat den här tråden för att ta strid så riskerar du nog hamna i buren igen innan kvällen är slut så ...
De har gått mig helt förbi.
 
  • Ledsen
Reactions: Sel
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 876
Senast: fejko
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 274
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 155
Senast: Dimmoln
·
Kropp & Själ Vet inte egentligen vad som hänt, men jag har verkligen känt dom senaste veckorna att jag dalar neråt igen, i den mörka tunneln där jag...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 261
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp