Bukefalos 28 år!

Kan någon ta över mitt liv?

Personalen på habiliteringen uttrycker sitt medkännande och tycker synd om mig som har så mycket att rodda med. Och det är verkligen mycket hela tiden. Jag önskar någon kunde ta över mitt liv. I alla fall de delar som någon annan kunde sköta åt mig. Som det här med bilköp t.ex. Åka runt och titta på bilar, provköra, skriva avtal, hämta bilen.

Kan God Man fixa sånt? Vad gör de egentligen, för om jag förstått saken rätt så hanterar de inte bara ekonomi? (Och just den biten vill jag ha kontroll på själv.)

Och jag skulle behöva hjälp att ringa till Försäkringskassan också. Jag glömde göra det idag för jag var så trött. Jag glömde t.o.m. att sätta på mig deo efter duschen. Hur kan man glömma sånt?

Och fixa min mobil så den kan skicka och ta emot bilder.

Jag är på gränsen av min förmåga hela tiden. I fredags när jag skulle hämta mitt id trodde jag att jag skulle bryta samman totalt. Jag blev så stressad att jag började skaka rejält och fick be om hjälp för att inte bryta ihop. Hjärnan var på väg att checka ut helt.

Ringde akupsyk igår kväll och skulle ringt vårdteamet idag, men hann inte/orkade inte. Vet inte riktigt vad som händer.
 
Senast ändrad:

Jag använder vanligen inte deo så för mig är det inget naturligt moment men i morse upptäckte jag i stallet vid lunchtid att jag ju glömde frukostkaffet, hur ?!? 🤪.

Jobbigt när allt känns så övermäktigt för dig 😔
 
Jag använder vanligen inte deo så för mig är det inget naturligt moment men i morse upptäckte jag i stallet vid lunchtid att jag ju glömde frukostkaffet, hur ?!? 🤪.

Jobbigt när allt känns så övermäktigt för dig 😔
Men luktar du inte svett då? Jag kände svettlukt inom bara några timmar efter duschen. Det var det som fick mig att inse att jag glömt deon.
 
Personalen på habiliteringen uttrycker sitt medkännande och tycker synd om mig som har så mycket att rodda med. Och det är verkligen mycket hela tiden. Jag önskar någon kunde ta över mitt liv. I alla fall de delar som någon annan kunde sköta åt mig. Som det här med bilköp t.ex. Åka runt och titta på bilar, provköra, skriva avtal, hämta bilen.

Kan God Man fixa sånt? Vad gör de egentligen, för om jag förstått saken rätt så hanterar de inte bara ekonomi? (Och just den biten vill jag ha kontroll på själv.)

Och jag skulle behöva hjälp att ringa till Försäkringskassan också. Jag glömde göra det idag för jag var så trött. Jag glömde t.o.m. att sätta på mig deo efter duschen. Hur kan man glömma sånt?

Och fixa min mobil så den kan skicka och ta emot bilder.

Jag är på gränsen av min förmåga hela tiden. I fredags när jag skulle hämta mitt id trodde jag att jag skulle bryta samman totalt. Jag blev så stressad att jag började skaka rejält och fick be om hjälp för att inte bryta ihop. Hjärnan var på väg att checka ut helt.

Ringde akupsyk igår kväll och skulle ringt vårdteamet idag, men hann inte/orkade inte. Vet inte riktigt vad som händer.
Nej, en god man kan inte hjälpa dig med att köpa bil, eller utföra andra liknande sysslor:

Som god man eller förvaltare ska du inte utföra praktiska sysslor som att städa, handla eller sätta upp gardiner. Detta gäller oavsett vilken eller vilka av delarna bevaka rätt, förvalta egendom och sörja för person som ingår i ditt uppdrag.
https://overformyndare.hoglandet.se...man eller förvaltare,som ingår i ditt uppdrag.
 
Som du redan fått svar så god man kan inte sköta det praktiska. Däremot kontakten med Försäkringskassan osv kan du få hjälp med via personligt ombud. Då kontaktar du din kommun

Här är vad som gäller i min kommun men det ska finnas personligt ombud i alla kommuner. Lite förvånad om inte habiliteringen informerat dig om det?

https://www.gavle.se/kommunens-service/omsorg-stod/funktionsnedsattning/personligt-ombud/
Jag känner till personligt ombud. Men har inte fått den infon från hab.

Det kostar mig lika mycket energi att kontakta po som fk. Det tar dessutom tid (antagligen flera veckor) att få po. Jag måste kontakta fk nu. Det kan inte vänta.
 
Jag har visst glömt att äta frukost också. Men samtalet till fk är avklarat. Nu måste jag bara jobba, söka jobb och besiktiga bilen jag har till låns. Och så är jag så trött. Jobbsökandet är rätt meningslöst för jag orkar ändå inte jobba.
 
Jag känner till personligt ombud. Men har inte fått den infon från hab.

Det kostar mig lika mycket energi att kontakta po som fk. Det tar dessutom tid (antagligen flera veckor) att få po. Jag måste kontakta fk nu. Det kan inte vänta.
Jag tänkte mer för framtiden
 
Jag har visst glömt att äta frukost också. Men samtalet till fk är avklarat. Nu måste jag bara jobba, söka jobb och besiktiga bilen jag har till låns. Och så är jag så trött. Jobbsökandet är rätt meningslöst för jag orkar ändå inte jobba.
Vad känner du själv är lösningen? Jag har ju sett i tidigare trådar att många rått dig att kontakta vården och öka sjukskrivningen. Och utifrån det du skriver ser jag få andra alternativ heller. Hur känner du inför det?
 
Vad känner du själv är lösningen? Jag har ju sett i tidigare trådar att många rått dig att kontakta vården och öka sjukskrivningen. Och utifrån det du skriver ser jag få andra alternativ heller. Hur känner du inför det?
Jag har inte sett någon råda till ökad sjukskrivning.

Jag har läkartid på måndag och någon från vårdteamet följer med. Får se vad det ger.

Jag känner att jag sitter i en rävsax. Jag har inte råd att vara sjukskriven samtidigt som jag inte vet hur jag ska orka jobba. Det är så sinnessjukt att man inte kan tillgodoräkna sig sin SGI när man är arbetslös. Man blir piskad att försöka vara frisk för man klarar sig inte ekonomiskt.
 
Jag har inte sett någon råda till ökad sjukskrivning.

Jag har läkartid på måndag och någon från vårdteamet följer med. Får se vad det ger.

Jag känner att jag sitter i en rävsax. Jag har inte råd att vara sjukskriven samtidigt som jag inte vet hur jag ska orka jobba. Det är så sinnessjukt att man inte kan tillgodoräkna sig sin SGI när man är arbetslös. Man blir piskad att försöka vara frisk för man klarar sig inte ekonomiskt.
Ja det finns tyvärr stora brister i hur dagens system ser ut och hur det påverkar rent ekonomiskt.

Men förutom att fortsätta såhär som inte riktigt fungerar, vad tänker du kan förändra?

Håller tummarna det blir ett bra läkarbesök
 
Ja det finns tyvärr stora brister i hur dagens system ser ut och hur det påverkar rent ekonomiskt.

Men förutom att fortsätta såhär som inte riktigt fungerar, vad tänker du kan förändra?

Håller tummarna det blir ett bra läkarbesök
Jag kan inte förändra något.

Dessutom har det börjat göra ont i tutten där jag hade min böld.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 565
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok När jag bytte stad och behövde hitta ett nytt boende så började jag med att hyra en stuga på en gård som jag hittade via annons på...
Svar
2
· Visningar
1 179
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 998
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 347
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp