Jag skulle i alla fall prova att prata med denna veterinären som hanterar många patienter av liknande slag. http://www.beteendeveterinaren.seJag tror dig. Men som sagt ingen veterinär klinik här (kollat privata, Evidensia samt Uds) säger sig ha minsta att erbjuda. Förutom en av de privata då som kunde erbjuda sileo "off label" då substansen är välanvänt på katt. Och efter att ha provat ge det hos vet under övervakning första gången. De varnade även för risken för illamående och att det kan motverka hela syftet
Men alla andra har svarat att "hjälper inte feliway, zylkene, aptus relax etc receptfritt finns inget att prova för katt som är rädd I bur.". Så frågade jag förvisso inte specifikt om åksjuka då jag inte tänkt det då. Men frågat efter den här tråden om cerenia. Från två olika fått svaret att det funkar mot kräkning men inte mot åksjukeillamående utan kräkning
Och jag hade ju samma diskussion med ännu fler veterinärer förra året när han skulle kolla tänderna. Samma där, det fanns ingenting. Det var tillslut en privat vet som lämnade ut en dos av något jag kunde ge I munnen även om det eg inte var tänkt så. Antar samma substans som i sileo.
Gabapentin låter ju som det absolut bästa för en liten Lukas dock, utifrån den här tråden. För oavsett åksjuka eller ej så finns ett rejält mått rädsla/ångest.