Bukefalos 28 år!

Katt skickades i paket av misstag (USA)

Rosett

Trådstartare
https://www.tv4.se/artikel/7ezMx6f87yMwzgY0hc3CDk/katt-skickades-ivaeg-i-paket-hittades-100-mil-bort

Den 10 april försvann Galena, som är en innekatt, från sitt hem i staden Lehi i delstaten Utah i västra USA. Hennes matte Carrie Clark tog hjälp av vänner och familj för att leta efter sitt älskade husdjur, utan resultat. Det sattes upp affischer och skrevs i Facebook-grupper, men ingen hade sett katten.
En vecka senare fick Carrie Clark ett mejl från en veterinär i Los Angeles i Kalifornien, runt 80 mil från Lehi. Galena, som hade ett mikrochip inopererat, hade hittats. Familjen trodde att mejlet berodde på ett tekniskt fel. Men uppgifterna visade sig stämma.

Dagen innan hade en anställd på e-handelsjätten Amazon tagit hand om returer och i ett av många paket med stor förvåning hittat Galena. En annan anställd tog hand om katten över natten, och körde sedan katten till veterinären.

:jawdrop:
 
Såg nyss reportaget på tv. De hade returnerat flera par tunga skor och märkte inte att katten var i paketet. O_o
Satt den i en sko eller vad?
 
Alltså nog för att jag tappar bort mina (inne)katter med jämna mellanrum men jag ser ju för :devil: till att jag tar reda på var de är. SPeciellt när det varit öppna väskor/påsar/lådor/garderobsdörrar.
 
Alltså, med tanke på katters fascination för kartonger (kattonger) är jag inte förvånad över att det KAN hända.

Även mina innekatter försvinner till en annan planet emellanåt, men hade jag stängt och tejpat ihop kartongen med katten i är jag hyfsat övertygad om att de hade sagt ifrån … hoppas jag i alla fall.
 
Alltså, med tanke på katters fascination för kartonger (kattonger) är jag inte förvånad över att det KAN hända.

Även mina innekatter försvinner till en annan planet emellanåt, men hade jag stängt och tejpat ihop kartongen med katten i är jag hyfsat övertygad om att de hade sagt ifrån … hoppas jag i alla fall.

När vi flyttade med katt och skulle packa upp i nya lägenheten var varannan sak jag plocka upp i en kartong en katt. Då hade vi alltså bara en! Katters kärlek till lådor är stor!
 
Stora katter gillar också kartonger :heart
1714640781333.png
 
En av mina forntida katter flyttade med en granne. Hon hade antagligen slunkit in i en flyttkartong och följde med bohaget i flyttbilen. Väl på den nya adressen gav hon sig inte tillkänna annat än genom att bajsa på köksgolvet på natten. Grannarna hade egna katter, så de trodde att det var någon av deras egna som låg bakom- men när de stängde ute sina egna katter från köket och det ändå var bajs på golvet nästa morgon började de ana ugglor i mossen, och efter lite letande hittade de min lilla katt under diskbänken 😄! Fyra dagar tror jag det var som hon var försvunnen/avflyttad, så glädjen att återfinna henne var enorm!
 
Skönt att det hade gått bra i alla fall... skulle ju kunnat bli en resa i container över halva världen.

En flyttbil här fick med sig en katt som klättrade in bakom en bokhylla, de åkte bara till andra sidan stan och katten dök upp och kunde återlämnas i sitt hemområde sedan, men liknande där. Bilen hade ju kunnat ha destination Serbien eller nåt.
 
Pelofino/Pelefino tog sig från Spanien till Sverige, antagligen i en lastbil

I två års tid har den hemlösa missen Pelefino bott på gatorna i Bromma i Stockholm.

Trots att han blivit en lokalkändis i Facebookgrupper är det ingen som vetat något om den populära kattens bakgrund – fram till nu.

Genom ett detektivsamarbete mellan Brommaborna Jenny Lundgren och Kristian Schildt har de lyckats spåra Pelefino hela vägen till Valencia i Spanien.

– Jag har fått hjälp av lokala spanska damer, spanska kattgrupper på Facebook och polisen i Valencia, säger Jenny Lundgren.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/...-pelefino-hittad-i-bromma-kommer-fran-spanien
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp