Bukefalos 28 år!

Ni som har jobb med kontorstider, vad jobbar ni med?

Mirre

Trådstartare
Jobbar i nuläget skift och går på timme, vilket knappt ger några timmar öhvt. Trivs heller inte med att jobba skift så behöver hitta något annat. Men vad?
Vad finns det för jobb som är dagtid och som imte kräver någon specifik utbildning? Jag är utbildad uska men vill byta bransch helt och hållet
 
Jobbar i nuläget skift och går på timme, vilket knappt ger några timmar öhvt. Trivs heller inte med att jobba skift så behöver hitta något annat. Men vad?
Vad finns det för jobb som är dagtid och som imte kräver någon specifik utbildning? Jag är utbildad uska men vill byta bransch helt och hållet
Jag jobbar på industri och vi får börja mellan 6-7 och sluta mellan 15-16.
Så det är inte exakt kontorstid men nära nog tycker jag.
 
Eftersom du har vårderfarenhet skulle du kanske kunna hitta något på ett CRO (Clinical Research Organisation) - t.ex som Clinical Trial Administrator.
 
Medicinsk sekreterare. Kräver ju utbildning också men om du redan är uska har du ju lite erfarenhet med dig 😊
Jag jobbar 7-16, vissa börjar och slutar senare. På akuten jobbar de också kväll men där jobbar inte jag.
 
Det går även att jobba på Polismyndigheten, som administratör eller i reception. Man får den utbildningen man behöver på plats. Vissa platser inkluderar dock kvällar/helger eller jour, men har kontorstider som grund.
 
Jag jobbar på industri där grunden är tvåskift men många går enbart dag eller kväll.
Dagtid är 06.30 - 14.30
 
Jobbar i nuläget skift och går på timme, vilket knappt ger några timmar öhvt. Trivs heller inte med att jobba skift så behöver hitta något annat. Men vad?
Vad finns det för jobb som är dagtid och som imte kräver någon specifik utbildning? Jag är utbildad uska men vill byta bransch helt och hållet
Jag är handläggare åt den statliga myndighet som har hand om bla deklarationer, men jag jobbar med annat.