Bukefalos 28 år!

Ni som har jobb med kontorstider, vad jobbar ni med?

Mirre

Trådstartare
Jobbar i nuläget skift och går på timme, vilket knappt ger några timmar öhvt. Trivs heller inte med att jobba skift så behöver hitta något annat. Men vad?
Vad finns det för jobb som är dagtid och som imte kräver någon specifik utbildning? Jag är utbildad uska men vill byta bransch helt och hållet
 
Jobbar i nuläget skift och går på timme, vilket knappt ger några timmar öhvt. Trivs heller inte med att jobba skift så behöver hitta något annat. Men vad?
Vad finns det för jobb som är dagtid och som imte kräver någon specifik utbildning? Jag är utbildad uska men vill byta bransch helt och hållet
Jag jobbar på industri och vi får börja mellan 6-7 och sluta mellan 15-16.
Så det är inte exakt kontorstid men nära nog tycker jag.
 
Eftersom du har vårderfarenhet skulle du kanske kunna hitta något på ett CRO (Clinical Research Organisation) - t.ex som Clinical Trial Administrator.
 
Medicinsk sekreterare. Kräver ju utbildning också men om du redan är uska har du ju lite erfarenhet med dig 😊
Jag jobbar 7-16, vissa börjar och slutar senare. På akuten jobbar de också kväll men där jobbar inte jag.
 
Det går även att jobba på Polismyndigheten, som administratör eller i reception. Man får den utbildningen man behöver på plats. Vissa platser inkluderar dock kvällar/helger eller jour, men har kontorstider som grund.
 
Jag jobbar på industri där grunden är tvåskift men många går enbart dag eller kväll.
Dagtid är 06.30 - 14.30
 
Jobbar i nuläget skift och går på timme, vilket knappt ger några timmar öhvt. Trivs heller inte med att jobba skift så behöver hitta något annat. Men vad?
Vad finns det för jobb som är dagtid och som imte kräver någon specifik utbildning? Jag är utbildad uska men vill byta bransch helt och hållet
Jag är handläggare åt den statliga myndighet som har hand om bla deklarationer, men jag jobbar med annat.

De utbildar internt, jag som är +40 har 7 v semester och vi har flex och möjlighet att jobba mellan 06-18. Tyvärr dåliga möjligheter till distansjobb men hoppas på att vi kommer att digitaliseras om något/några år.
 
Jag jobbar som jurist vilket såklart kräver utbildning, men de myndigheter och kommuner jag jobbat på har administratörer, nämndsekreterare, reception, verksamhetsutvecklare, handläggare osv som inte kräver en specifik utbildning.
 
Jag jobbar som jurist vilket såklart kräver utbildning, men de myndigheter och kommuner jag jobbat på har administratörer, nämndsekreterare, reception, verksamhetsutvecklare, handläggare osv som inte kräver en specifik utbildning.

Njae det är inte riktigt rätt att inte handläggare i kommunal verksamhet inte kräver specifik utbildning. Just den inriktningen jag har på min tjänst kräver utbildning såsom jur.kand eller samhällsvetenskaplig kandidatexamen eller något åt det hållet. Nämndsekreterare kräver liknande utbildning. Finns också många andra typer av handläggartjänster såklart inom kommunal verksamhet jag har aldrig sett någon annons för handläggare eller nämndsekreterare som inte krävt minst en kandidatexamen.

Jag har också jobbat som handläggare inom statlig tjänst tidigare krävde också kandidatexamen, till exempel jurist eller samhällsvetenskaplig kandidat.
 
Jag jobbar som HR-koordinator och har ingen utbildning (eller jo, men är litteraturvetare) - halkade in på ett bananskal på ett sexveckors konsultkontrakt och blev kvar, det är tio år sedan i sommar. Lärt mig lite om mycket och mycket om somligt kan man säga, men jag är verkligen medveten om att jag hade tur.
 
Njae det är inte riktigt rätt att inte handläggare i kommunal verksamhet inte kräver specifik utbildning. Just den inriktningen jag har på min tjänst kräver utbildning såsom jur.kand eller samhällsvetenskaplig kandidatexamen eller något åt det hållet. Nämndsekreterare kräver liknande utbildning. Finns också många andra typer av handläggartjänster såklart inom kommunal verksamhet jag har aldrig sett någon annons för handläggare eller nämndsekreterare som inte krävt minst en kandidatexamen.

Jag har också jobbat som handläggare inom statlig tjänst tidigare krävde också kandidatexamen, till exempel jurist eller samhällsvetenskaplig kandidat.
Nämndsekreterare och verksamhetsutvecklare brukar ha högskoleutbildning.



Jag är iallafall ensam på min förvaltning med juristexamen, sen kan det säkert vara krav på högskoleexamen/poäng beroende på inriktning.
När jag jobbade som handläggare på statlig myndighet hade de ansökningsomgångar när det räckte med gymnasieexamen och vissa när man skulle ha ett visst antal hp men inte nödvändigtvis examen eftersom det var svårt att hitta personal, jag menade bara att det måste inte behövas en speciell examen alltid för att jobba på myndighet
 
@Piaff Fast vad menar du? Nej, alla tjänstemän är inte jurister, men väldigt många har högskoleutbildning.
Vad jag vet har inte alla det dock, det beror på vad man ska göra. Som sagt, den statliga myndighet jag jobbat på anställde även med bara gymnasiebetyg och arbetslivserfarenhet. Sen visst, just verksamhetsutvecklarna har nog examen av nåt slag allihop så där var jag lite snabb.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
30
· Visningar
2 269
Senast: mamman
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
810
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 702
Senast: MML
·
Samhälle Jag funderar kring det här med att söka vård i en annan region än den man bor i. Jag har förstått att jag har rätt att söka öppenvård i...
Svar
2
· Visningar
158
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp