Bukefalos 28 år!

Nu har dom öppnat.

Luff

Trådstartare
Plantagen slog upp dörrarna i torsdags, som jag suktat när jag åkt förbi bygget.
Vad är ert bästa Plantagenköp, vad är dom bra på - ÄR dom bra/bättre än andra kedjor?
Jag ska ta en sväng in i dag, köerna har varit bedrövliga tidigare så jag har inte hunnit.

Ge mig tips, vad är prisvärt?
Vad jag vill köpa? - Tja, typ allt men jag är snål.
 
Sv: Nu har dom öppnat.

plantagen är väl bra...

1. de kör med snikgrillar, inte köpa sådant där, oifs har de vissa weber, men ofta enklare och billigare modeller.

2. plantor är plantor och är väl detsamma på många ställen.

coop brukar ha bra också, numera säljer granngården levande växter ( i arninge).
men inget slår väl en hederlig liten trädgårdsaffär.
 
Sv: Nu har dom öppnat.

ni blev det mycket kritik... men plantagen har mycket, det är deras stora fördel.
 
Sv: Nu har dom öppnat.

Jag brukar köpa krukor och jord där. Sen ibland har de ju halva priset på alla gröna växter, eller alla blommor, alla gräsväxter etc. Då kan det löna sig. Orkidéer brukar kunna vara rätt billiga ibland. Ljus kan jag åka o köpa på mig lite oxå, blockljusen brukar kunna vara rätt billiga. Värmeljus köper man billigare på IKEA.

Jag som gillar att variera lite hemma, tycker om deras priser på begonior och sånt. 35 kr för en fin sådan tycker jag är överkomligt, o då är det ingen katastrof om de inte överlever heller :angel:
 
Sv: Nu har dom öppnat.

mitt bästa plantagen köp är en ljuslampett som hänger på väggen som ser ut som lite smide... gillar den sååå mycket men det är iof flera år sen jag köpte den nu...
 
Sv: Nu har dom öppnat.

Nu har jag varit där.
Ingen direkt speciellt, och jag som har Örebro Plantagen i sinnet blev besviken, dom har ju massor m krafs o pynt.
Köpte lite blommor men inget speciellt.
Sen åkte vi till Blomsterlandet och handlade - viss saker var ett antal 20or billigare där.
Ingen succé för Plantagen m andra ord.
 
Sv: Nu har dom öppnat.

För mej går blomsterlandet före plantagen flera gånger om! Mycket billigare å bättre kvalite tycker jag!
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 940
Senast: Juli0a
·
Samhälle På senaste år har det ju poppat upp rätt mycket miljöprojekt som nästan alltid presenteras som att dom kan rädda världen. Oftast är det...
Svar
2
· Visningar
504
Senast: AraSlei
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 638
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
15 212
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp