Bukefalos 28 år!

SD:s trollfabrik

På vilket sätt har MP gjort det?
Vad grundar du det påståendet På?
Det är väl allmänt vedertaget att vi under lång tid har haft sprängningar, skjutningar, systemhotande verksamhet som drivs av gängkriminella. Det är ju inget som bara dyker upp. Det är nått som har skapats. Vem vilka har regerat före nuvarande Regering?
 
Jag har klart och tydligt gått igenom de "bevis" på trollkonton SD påstås ha på Instagram och Facebook. Samtliga dessa konton framgår det mycket tydligt att det är SD som ligger bakom, i några närmast skriks de ut. Jag har gett en direktlänk och skärmdump för de som inte orkar söka upp dem själv. Ingen enda av er som driver i den här tråden ser det som något som helst problem att "bevisningen" för trollfabriken är ljug utan låtsas som ingenting.

Istället går ni på mig med halmgubbar och annat, det är definitionen på troll.

Jag frågar igen, när har du gjort din granskning av de s k trollkontona. Före eller efter att de rensats?
 
Min syster tänkte först använda SD reklamen i kattlådan men bestämde sig för att det var bättre i återvinningen. Jag har fiber pellets i min låda så får jag någon så åker den nog dit.
 
Det låter lite motsägelsefullt tycker jag, vad är det för väldigt få saker de fått igenom för att det skulle bli så menar du?
Hela eller logiska resonemang har ju aldrig varit en paradgren från den användaren så den där 180 graderskurvan i det den här gången är faktiskt en kraftig förbättring mot normalt. Om ett par decennier till kanske h*n klarar av att föra ett helt resonemang från a till b utan att gå totalt vilse på vägen. Iofs om 20 år så har vi, om Sd och deras lakejer får bestämma, avskaffat både yttrandefriheten och demokratin.
 
Från dagens DN, hoppas att det går att läsa
IMG_6376.jpeg
 
Från dagens DN, hoppas att det går att läsa Visa bifogad fil 146120
Jag gillar Wolodarski för det mesta, och han har en minst sagt god poäng nu. Däremot tror jag att han talar inför döva öron, känns inte som en grej att någon kliver av/tvingas bort efter skandaler längre. Varken politiker eller myndighetschefer, de senare ryker bara om de inte passar politiken som sittande regering vill föra (vilket ju förstör lite av tjänstemansgrejen). Den jag kommer på är MSBs Dan Eliasson.
 
SD betalade 392 000 för att nå ut med motbild

Sverigedemokraterna har betalat Meta och YouTube 392 000 kronor för att framhäva sin motbild efter avslöjandet om att partiet driver anonyma konton på sociala medier.
Det rapporterar Emanuel Karlsten, journalist och sociala medier-expert.
SD har lagt 242 000 kronor på att boosta sina inlägga hos Meta, bolaget bakom Facebook och Instagram, och 150 000 på Youtube. De totalt 392 000 kronorna motsvarar partiets budget per vecka inför valrörelsen till riksdagsvalet 2022.
Det har resulterat i 12 miljoner exponeringar inklusive förra veckans största Facebookpost, rapporterar Karlsten med hänvisning till analysverktyget Crowdtangle.
TV4:s granskande program Kalla fakta har i två avsnitt avslöjat hur Sverigedemokraternas kommunikationsavdelning använder sig av anonyma konton, så kallade trollkonton, på sociala medier. Kalla fakta har identifierat 23 konton som bland annat använts för att svartmåla och förlöjliga andra riksdagspartier.
SD förnekar att konton använts systematiskt och partiledaren Jimmie Åkesson har kallat granskningen för ett journalistiskt haveri.
"Journalistiskt haveri"
Jag fruktar den dag då SD tycker att journalistiken jobbar duktigt ... :crazy:
 
Bra att lägga särskilt märke till att det gäller M, L och KD väljare, medan förtroendet hos SD väljarna inte minskat.

För min del känns lite mera "det var så dags!" för de första väljarna 😅
Ja, precis. Tänkte att det framgick när jag skrev regeringspartiernas väljare - för SD sitter ju inte i regeringen (även om de verkar styra den). Fattar dock inte hur killen med grillen inte kunnat tappa förtroende, när tom Kristersson tappar?
 
Något som stört mig lite är det här lite nonchalanta och naiva uttrycket från regeringen om att SD måste städa.

Busch förväntade sig att Åkesson städar efter avslöjandet om trollfabriker, Pehrson sa att SD måste städa upp i samband med Putin-propagandan och så vidare. Hade regeringen varit privatpersoner hade det väl varit aktuellt med RUT-avdrag nu så mycket som SD förväntas städa.

All skit som SD drar in i samarbetet kommer ju inte dit av en slump. Det är inte enstaka element i partiet det handlar om vilket avslöjandet om trollfabriken och dess efterspel så tydligt visade, det är en hel partikultur och i grunden en ideologi som är problematisk. Att regeringen inte förstår det är minst sagt märkligt, man borde lärt sig av allt som hänt nu. På vissa sätt är ju SD faktiskt mer extrema idag när de är inne i värmen, nu när de har normaliserats och samarbetar med regeringen, än vad de var för sisådär tio år sedan när de försökte ta sig in och alla partier var betydligt mer skeptiska.
 
Något som stört mig lite är det här lite nonchalanta och naiva uttrycket från regeringen om att SD måste städa.

Busch förväntade sig att Åkesson städar efter avslöjandet om trollfabriker, Pehrson sa att SD måste städa upp i samband med Putin-propagandan och så vidare. Hade regeringen varit privatpersoner hade det väl varit aktuellt med RUT-avdrag nu så mycket som SD förväntas städa.

All skit som SD drar in i samarbetet kommer ju inte dit av en slump. Det är inte enstaka element i partiet det handlar om vilket avslöjandet om trollfabriken och dess efterspel så tydligt visade, det är en hel partikultur och i grunden en ideologi som är problematisk. Att regeringen inte förstår det är minst sagt märkligt, man borde lärt sig av allt som hänt nu. På vissa sätt är ju SD faktiskt mer extrema idag när de är inne i värmen, nu när de har normaliserats och samarbetar med regeringen, än vad de var för sisådär tio år sedan när de försökte ta sig in och alla partier var betydligt mer skeptiska.
Vad jag förstår så var det så att "trollet" valde att sluta själv, dessutom. Så en lämplig "out". Och en jävla skam att det är Ryssland som ses som det största problemet (även om det såklart är det också), slitsamma med nazism vikt makt-budskap och allt hetsande - men det låtsas man inte om. Och håller med om att de bara blivit värre sedan Tidö, det är skrämmande!! Eller, blivit och blivit. De är samma skit, men känner inte ett behov av att försöka dölja det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Älgflugor
  • Dressyrsnack 17
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp