Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 33

Nä, alltså han är verkligen hjärnan bakom Roxette. Han skrev alla låtarna. Marie var med på nån enstaka t.ex. "Watercolors in the rain" men rätt få. Hon skrev fantastiska låtar till sin egen solokarriär däremot.
Ja? Jag hat inte sagt ngt om det. Men utan Marie hade inte Per varit Roxette. Hon var Roxette lika mycket som Per.
Och han har själv uttryckt att det inte varit enkelt och tom uppträtt som PG Roxette.
 
Är inne på dag 11 med blödning och värk. Varför kan det inte bara ge sig?? Satte in p-stav av en anledning 😵‍💫
Jag blödde en längre period när jag satte in min men sen blev super regelbundet och hanterbart! Blödde säkert 1 månad varje gång jag bytte.
 
Det här påminner lite om debatten runt Queen, där vissa fans anser att gruppen dog med Freddie Mercury och John Deacon lämnade den. Andra anser att så länge Brian May och Roger Taylor, originalmedlemmar, kör så är det fortfarande Queen.
 
Det här påminner lite om debatten runt Queen, där vissa fans anser att gruppen dog med Freddie Mercury och John Deacon lämnade den. Andra anser att så länge Brian May och Roger Taylor, originalmedlemmar, kör så är det fortfarande Queen.

Jag tycker att den är lika fånig. Låt dem göra det de älskar att göra. Varken Per Gessle, Bryan May eller Roger Taylor gör det för pengar eller berömmelse. De gör det för att de tycker att det är roligt. Samma drivkraft som fick dem att skapa all denna fantastiska musik driver dem idag.

Queen har ju dessutom fått en andra chans i Adam Lambert.
 
Någon har planterat en kastanj invid mitt hus nån gång i tiden.
Utan en tanke på hur den växer och ATT den växer. Den skuggar hurset och fasaden riskerar ruttna. Plus att kastanjerna på hösten bildar en rullande matta att gå gå på. Snudd på livsfarligt. Det väger inte upp den vackra blomningen

I sensomras barkade jag ungefär en meter av stammen. Trodde den skulle döden dö. Nu håller den på att slå ut och har massor av knoppar. HUR är det möjligt?
Den slokar inte ens. Hoppas den tynar under sommaren
 
Någon har planterat en kastanj invid mitt hus nån gång i tiden.
Utan en tanke på hur den växer och ATT den växer. Den skuggar hurset och fasaden riskerar ruttna. Plus att kastanjerna på hösten bildar en rullande matta att gå gå på. Snudd på livsfarligt. Det väger inte upp den vackra blomningen

I sensomras barkade jag ungefär en meter av stammen. Trodde den skulle döden dö. Nu håller den på att slå ut och har massor av knoppar. HUR är det möjligt?
Den slokar inte ens. Hoppas den tynar under sommaren
Jag ringbarkade en sälg förra året. Hur pigg som helst med nya knoppar...
 
Jag tycker att den är lika fånig. Låt dem göra det de älskar att göra. Varken Per Gessle, Bryan May eller Roger Taylor gör det för pengar eller berömmelse. De gör det för att de tycker att det är roligt. Samma drivkraft som fick dem att skapa all denna fantastiska musik driver dem idag.

Queen har ju dessutom fått en andra chans i Adam Lambert.
Han är nästan lika bra som Freddie 💕
 
Att så mycket saker jag skulle behöva köpa bara finns på Amazon. Vill egentligen inte handla därifrån, men de har så mycket som verkar vara svårt att få tag på från annat håll...
 
Är popplar som asp? Aspen har en moderplanta med en hel skog av rotskottsbebisar runt sig, försöker man döda några av bebisarna så kommer det en miljon nya :crazy:
Har jag nämnt att jag har en aspskog intill stugan... :meh:
Japp.
De förekommer inte naturligt här så jag misstänker att nåt pucko fört hit dem.
Det växte en liten skog längs bäcker. Närmare metergrova stammar. Hade ett på tomten som jag lät fälla. Årsringarna var ca 1 cm.

Apropå asp så läste jag om en grannfejd i Stockholmstrakten för några år sen. En villaägare tyckte aspen skymde sikten och satte giftplugg i den. Även grannens aspar dog.
 
Kollegan igen, som tydligen är väldigt trött på sitt jobb. Jag höll på med annat i morse, och hon stod framme och verkade mest bara snacka med folk. När jag skulle gå på lunch tittade jag på telefonen, 7 missade samtal. Nja, det var väl inte så viktigt, de ringer väl på nytt senare om de ville något, tyckte hon :crazy: Det är väl klart som fan att man vill något om man ringer upp ett företag? :meh:O_o
 
En ny kollega som är supergullig (gillade henne direkt) men just nu vill jag bara gråta - vi jobbar med en större grej och är tre stycken från olika verksamheter som jobbar med detta och vi sitter i delade dokument och jobbar. Jag har gjort mallarna och det är enligt mig tydligt med rubriker och färgkodning så man lätt ska hitta avsnitten som hör ihop. Nya kollegan har nu varit inne och "grejat" men hon följer inte systemet :arghh: I fredags hade hon varit inne i ett dokument och lagt till saker men inte uppdaterat "räknaren" nedanför, vilket jag då påpekade. Nu har hon varit inne och uppdaterat igen och nu stämmer inte räknaren alls. Gaaah!
 
Varje gång ska vill få upp mamma på fb så kommer hin aldrig upp när jag skriver mamma.

Jag ska tydligen inte ha någon oljedispenser. Första gången jag försökte köpa en så tryckte jag bort fel vara i varukorgen så ingen olje dispenser den gången. Nu så hade jag beställt fel. Får se om jag lyckas nästa gång....
 
Jag stör mig på att de odlingstunnlar jag köpt är gjorda för att ha på utsidan av pallkragarna men inte är dimensionerade för att kunna användas ihop med snigelkanter. Nu har jag pressat in de i kragarna men då sitter matchande nät för löst istället :cautious:
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 183
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 215
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 846
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 385
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp