Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på, del 33

Ett "på min tid var allt bättre"-inlägg på Facebook kring ridsport och hästar... Jag kan till viss del hålla med om att det har skett ett skifte i hur många timmar som spenderas i stallar utanför lektioner och liknande, men att dra upp "Nu är det mer [...] Enl facket... Enl avtal så..."?! Är det inte bra att vi börjar röra oss ifrån svarta löner och orimliga arbetstimmar? Jag har själv arbetat inom ett yrke med långa arbetsdagar, helg-, kväll och till och med nattarbete beroende på säsong. Allt enligt fackliga avtal. Varför hålla kvar vid "på min tid fanns det riktiga hästkarlar" som om att man blir bättre hästmänniska för att man inte vill jobba 7 dagar i veckan, för svart lön eller ingen alls...
Fick också upp det idag, från en i mitt tycke rätt vettig person, och blev väldigt förvånad! Misstänker att just min vän väl främst efterlyste de ”vetgiriga stalltjejerna” hon själv var med som ung, och önskade att det intresset skulle finnas mer idag. Hoppas verkligen inte hon tycker det ska vara mer svartjobb och annat dumt..
 
Det går för fort! :rage:
För ett psr dagar sedan var det blåsigt, svinkallt och allmänt bedrövligt. Jag klev runt i mössa och tjock vinterjacka.

Nu ser det ut såhär.
20240511_190556.jpg
 
Maten jag gjorde blev jättegod, men jag satte i halsen flera gånger och lyckades förstås därav hosta mig både till tårar och ont i halsen. Jag har en förmåga att sätta i halsen på "ingenting", men det är sjukt irriterande när det sker, förstör ju måltiden!
 
Försöker installera nya telefonen och det bara krånglar och jag har mer eller mindre fått psykbryt. Är inte långt till att den hamnar på järnvägsspåret :rage: satte tillbaka kortet i den gamla en stund innan jag ger det ett nytt försök. Ångrar att jag beställde en ny
Det tog "bara" hela kvällen. Och på måndag måste till banken för å fixa det jävla banki-id. Jag har aldrig behövt göra det förut. Det har gått att aktivera ändå. Så jäkla onödigt. Är så jäkla pissed of nu så jag vet inte vart jag tar vägen snart. Ont i huvet fick jag åxå. Jag hatar nya telefoner. Varför ska det vara så förbannat omständigt för..
 
Det tog "bara" hela kvällen. Och på måndag måste till banken för å fixa det jävla banki-id. Jag har aldrig behövt göra det förut. Det har gått att aktivera ändå. Så jäkla onödigt. Är så jäkla pissed of nu så jag vet inte vart jag tar vägen snart. Ont i huvet fick jag åxå. Jag hatar nya telefoner. Varför ska det vara så förbannat omständigt för..
Kan du inte fixa BankID med passet?
 
Det tog "bara" hela kvällen. Och på måndag måste till banken för å fixa det jävla banki-id. Jag har aldrig behövt göra det förut. Det har gått att aktivera ändå. Så jäkla onödigt. Är så jäkla pissed of nu så jag vet inte vart jag tar vägen snart. Ont i huvet fick jag åxå. Jag hatar nya telefoner. Varför ska det vara så förbannat omständigt för..
Jag gissar att det handlar om alla bedrägerier, men det känns som att de ibland väljer lösningar som krånglar till det för kunder istället för de som gör att banken själva tar mer ansvar.

Men allra mest säkert vore såklart om inga användare fanns av systemen, de utgör en stor risk.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
113 655
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 508
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 110
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 698
Senast: Lilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna
  • Hotellrum eller stuga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp