Bukefalos 28 år!

Tårtor, bröd, kakor och annat del 2

Trott

Trådstartare
Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :)

Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra olika fyllningar, kokos, valnötter, dadlar och Turkish delight (rosor). Tog sin lilla tid, men vad gör man inte för vänner :)
Använde recept från Zeinas kitchen.
IMG_20240424_160443.jpg
 
Bakade chokladbollar i dag, men det blir nog massor av det så har smet kvar i kylen för vidare projekt i morgon och in i frysen. Hälften vanliga och hälften med lakritspulver i. Kunde haft lite mer pulver i men det vet jag nu till nästa gång. Fick en snilleblixt att snurra bollarna i en bunke med pärlsocker istället för att rulla dem i pärlsocker, så mycket mindre ansträngning och mycket snabbare :D
 
Har bakat kanelbullemuffins. Blir de torra om de förvaras i en burk med lock? Tänkte ta med mig till jobbet i morgon. Är det bättre i påse?
 
Nån som sitter på ett riktigt bra recept på Danskt rågbröd av surdeg? Provat några jag hittat i grupper och på nätet, men inte varit helt nöjd än
 
Nån som sitter på ett riktigt bra recept på Danskt rågbröd av surdeg? Provat några jag hittat i grupper och på nätet, men inte varit helt nöjd än
Måste det vara surdeg?
Jag har provat några olika recept med surdeg men inte varit helt nöjd. Såg det här och tyckte det såg trevligt ut, ska testbaka snart. Men obs kan ej gå i god för receptet (än).
 
Måste det vara surdeg?
Jag har provat några olika recept med surdeg men inte varit helt nöjd. Såg det här och tyckte det såg trevligt ut, ska testbaka snart. Men obs kan ej gå i god för receptet (än).
vill gärna baka så mycket som möjligt med surdegen så den inte hamnar längst in i kylskåpet bortglömd och död. 😁
 

Liknande trådar

Mat I tråden om tårtor, bröd, kakor och annat så delar vi ju med oss av våra fantastiska bakverk. Tänkte att det kunde vara roligt att ha...
2
Svar
23
· Visningar
3 870

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • FÅRtråden
  • Valp 2025

Hästrelaterat

  • Insektsspray
  • Föl 2020
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp