Bukefalos 28 år!

Träning och hälsa del 12

Minipass på lunchen.
Misslyckades för första gången att få till spänning i ländryggen och funderar på just HUR nära jag var att dra sönder något på riktigt :crazy:
Nu var det vara väldigt läskigt och jag är lite stel och öm… Får se hur det känns imorgon O_o

Förutom det var det väldigt gött!
Hoppas få till mer än ett pass i veckan i sommar, när det är uppehåll i ridningen.

IMG_2583.jpeg
 
Mina gympass har blivit färre. Av två skäl. Dels för att jag köpt en häst att rida på. Och dels för att jag har insett att det funkar bäst för mig att träna direkt efter jobbet när jag jobbat förmiddagspass. Och min chef har lyssnat för bra på min önskan om att gärna jobba kvällspass.... :laugh:
 
Helgens vandring uteblev när vi bestämde oss för att åka och campa istället, och lika bra var nog det. Hade en tanke om att klämma in det idag men det hade verkligen blivit en sak för mycket, jag hinner knappt med mig själv som det är just nu :p

Eftersom jag ändå ville få till ännu ett träningspass denna veckan gjorde jag istället jag sällskap med maken till gymmet där jag körde ett kul benpass.
  • 5 min löpning
  • 5 min rörlighet (höfter/ländrygg)
  • Donkey kicks i kabelmaskin 3x8x35kg
  • Frontböj-pyramid: 8 reps med 20-25-30-35-30-25-20 kg (60-90s vila mellan varje set)
  • Goblet squats i 4-3-2-tempo 3x8x12.5kg i superset med KB-svingar 3x12x16kg
  • Frivändningar 2x8x25 (hade tänkt köra mer egentligen men fick ännu en gång bekräftat för mig att detta gymmets skivstänger verkligen inte funkar för mig och mina små händer :meh:)
  • Musslan 1x15 per sida (det här gjorde jag mest för att fördriva tiden medan maken avslutade sin sista övning)
Det känns i både rumpa och lår, särskilt när jag pysslade i trädgården efteråt och höll på att huka mig och böja mig en massa :p

Veckan som kommer blir utmanande på flera sätt, och så även när det gäller att klämma in någon slags träning. Åker iväg på jobbresa imorgon-onsdag utan varken tid, energi eller tillgång till gym och sedan på fredag går jag på semester i 1,5 vecka och åker till Sverige. Planen är att få in ett helkroppspass med lite flås på torsdag, men mer än så är inte rimligt att sikta på tror jag. Har redan tränat 8 pass i maj så det är verkligen inte hela världen om det blir lite mindre av den varan kommande 1-2 veckor :)
 
Var och körde rehab imorse och lite styrketräning för överkroppen. Det var ungefär det som funkade. Var på spa nu på eftermiddagen och de hade faktiskt en tillräckligt stor bassäng för att det skulle fungera att simma lite. Var väldigt skönt inte så mycket folk heller. Gjorde också mina rehabövningar som jag har för varmvattenbassängen i deras varmaste pool. Hade bokat massage med det var härligt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
66 107
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
66 031
Senast: Miao
·
  • Låst
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
59 370
Senast: Mineur
·
  • Låst
Kropp & Själ I Bukes mest peppande tråd pratar vi om allt från yoga och promenader till crossfit och maratonlöpning. Alla är välkomna, helt oavsett...
99 100 101
Svar
2 007
· Visningar
72 132
Senast: zassoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp