Bukefalos 28 år!

Vad är det här?

Lillefrun

Trådstartare
IMG_0312.jpeg

Det blev en gigantisk bild och jag kan inte ändra den. Den här fläcken dök upp igår kväll. Det syns nog inte men den är grön och grå i mitten och röd omkring. Ser typ ut som ett maskhål. Funderar på om det kan vara ett fästingbett. Är det någon som känner igen det här?
 
Jag har haft flera fästingbett och jag har aldrig fått ett sådant sår, men vi är ju alla olika också. Vissa reagerar mer än andra på fästingbett. Jag tror att det är någonting annat, eller alternativet att huvudet sitter kvar, men då ska du ju aktivt ha dragit bort fästingen för den tappar ju liksom inte huvudet självmant.
 
Visa bifogad fil 145550
Det blev en gigantisk bild och jag kan inte ändra den. Den här fläcken dök upp igår kväll. Det syns nog inte men den är grön och grå i mitten och röd omkring. Ser typ ut som ett maskhål. Funderar på om det kan vara ett fästingbett. Är det någon som känner igen det här?
Jag googlade botfly wound och det ser ganska likt ut. Ser du om nåt rör sig där inne?
 
Är det på armen? Benet? Kan du fixa en lite skarpare bild? Kliar det? Är det ömt?

Liknar ett fästingbett då det är rött runtom också. Men de brukar klia rejält!
 
Fick ett mystiskt infekterat sår som såg ut precis sådär. Blev större, rödare. Rätt illa faktiskt. Alsolspritbandage i några dagar (bytte två ggr om dagen) så att det svarta släppte (skitäckligt och varigt några dagar) och infektionen la sig. Blev ett hål som sedan skorpade igen. Såhär såg det ut nästan i början. Lite mörkare runtom pga gammal penna som jag markerat det röda med. Tänkte också fästing men det tyckte inte vårdcentralen
snap.JPG
 
Min hund fick ett sånt sår efter en fästing mitt på huvudet en gång. Tog en halv evighet innan det läkte.
 
Min kameran suger, den vill inte ta närbilder. Det kan vara en fästing som krypit in under klockan. Frågan är ju vad man gör med det. Bara vänta och kanske ringa vc nästa vecka. Eller inte ringa alls

IMG_0318.jpeg
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Funderat fram och tillbaka men känner att jag vill kunna använda min dagbok här fritt utan att behöva tänka på vilket konto jag...
2
Svar
31
· Visningar
4 773
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag föll i hagen igår kväll och skadade knät allvarligt. Jag halkade ner för en bergshäll och la all vikt på knät. Vrålade rakt ut...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 817
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 221
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Jag har haft ett litet uppvaknande sexuellt och i och med detta så funderar jag på vart det finns sexleksaker som stimulerar HELA...
Svar
16
· Visningar
1 372
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp