Bukefalos 28 år!

IMG_2106.jpeg

Uffe fortsätter att sova hela nättern, ligger på en madrass på golvet med honom. Han sover på min hals hela natten :love: Följer nyfiket med när vi ska ut och på tomten. Så trygg liten valp!
 
Nu har vi fått veta att tiken som Slyngeln parade för några veckor sedan är dräktig - veterinären kunde hitta fem fosterblåsor! :) Valparna väntas anlända under vecka 24. Fortfarande dock inte bestämt om jag ska ha någon av valparna, det lutar åt att jag istället avvaktar till en senare planerad parning med en annan tik. Skulle dessutom passa bättre för mig med valp under hösten än under sommaren.
 
Tiken förväntades löpa i maj, frågade för några veckor sen och då hade hon inte börjat och såg på instagram nu att de är hemma (alltså inte där hanen finns). Jag har egentligen ingen brådska alls, men jag oroar mig för om hon kommer hoppa över detta löp? Och om det blir några valpar alls.

Jag hoppas ha valp till jul men just nu känner jag mig pessimistisk. Finns ett annat alternativ, där tiken ska paras i höst, men två hanar är redan tingade där och jag vet inte ens vem pappan blir än.
 
Mina två små grabbar hamnade i slagsmål förut, några små sår o krossat ego va resultatet…. 14 veckors pojkar kan ha ett jävla humör när dom ska resursförsvara :meh: Vet fortfarande inte vad dom bråkade om men något rosafärgat då dom både e rosa överallt. Tydligen har hyresvärden lämnat en låda full med grejer o den hade dom lyckats få upp så nu e den borta… Nackdelen med att hyra möblerat men snart får flytten o vi kommer äntligen härifrån.
 
M har varit med på kurs hos uppfödaren i helgen. Det är inte hon som kursat, så hon har hängt i bilen (hur gjorde man innan silverdukarna fanns?!) och sovit borta på ny plats.
Det har gått strålande - hon är verkligen en okomplicerad liten fröken!
Vi har fått hänga med hennes fina mamma också, med matte 🥰

IMG_2971.jpeg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Årets sista dag är här och nog borde vi ha formulerat våra mål och planer inför nästa år -2024! Här är tråden -in med allt, stort som...
2
Svar
37
· Visningar
2 367
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Nu kan jag inte hålla mig längre! Nog måste det vara fler än jag som planerar för valp nästa år? Jag hoppas på en kelpievalp på våren...
Svar
9
· Visningar
814
L
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har sett i valp 2024 tråden att några har vizslor men jag tänkte att det kanske är bättre att göra en egen tråd motför att fråga...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
8 598
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej alla, Vi behöver råd om hur vi kan få vår katt och nya valp att trivas tillsammans. Vi har en 7 år gammal katt som inte är särskilt...
Svar
3
· Visningar
215
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Matskålar utan nickel
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp