Bukefalos 28 år!

Annonsera mera hundar 2

Såg dessa två bilder i en kennelannons på Facebook om en ”lyckad parning” som resulterat i en ”spännande kombination”. Det är vad jag förstått genom bekanta en seriös kennel. Men jag tyckte bilderna var lite skumma. Utöver dessa två bilder var det en bild på stamtavlan samt en på en hund liggande på en gräsmatta.

Kan enbart infoga en bild per inlägg, så den andra bilden kommer i nästa.
Ser inte det märkliga med bilderna. Är rätt vanligt med den typen av bild i annonser för sport/tjänstehundar tycker jag.
 
Ser inte det märkliga med bilderna. Är rätt vanligt med den typen av bild i annonser för sport/tjänstehundar tycker jag.
Ah ok. Jag hänger inte med i den svängen. Men apropå diskussionen som varit tidigare om att sälja/välja hund utifrån vaktbeteende så blev jag lite paff att se den typen av bild i en annons.
 
Nä ok. Såg bara inte det nödvändiga i det och har aldrig sett det förut.
Den första typen skulle jag hålla med om är vanlig för bruks/tjänsthundar. En bild när hunden tränar skydd är t.ex inte ovanligt. Gärna en bild där hunden ser imponerande ut. ;)
Den andra roade mig lite dock, för det har jag nog inte sett tidigare. Har aldrig slagit mig att kräva "bildbevis" på att parning ägt rum, intressant att man ville lägga till det.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Ah ok. Jag hänger inte med i den svängen. Men apropå diskussionen som varit tidigare om att sälja/välja hund utifrån vaktbeteende så blev jag lite paff att se den typen av bild i en annons.
Det är ju inte vaktbeteende man vill visa, utan praktiskt arbete. Det är ju bilder från träning/tävling i bruks/IGP/tjänst och inte konstigare än att man lägger ut bild på en apporterande labrador eller vallande border collie. :)
 
Den första typen skulle jag hålla med om är vanlig för bruks/tjänsthundar. En bild när hunden tränar skydd är t.ex inte ovanligt. Gärna en bild där hunden ser imponerande ut. ;)
Den andra roade mig lite dock, för det har jag nog inte sett tidigare. Har aldrig slagit mig att kräva "bildbevis" på att parning ägt rum, intressant att man ville lägga till det.
Kan också tycka det är lite skumt att ha med en bild på hundarna ”in the act” :o
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och ska semestra i Sverige i år och det med tält. Det blir premiär för mig men det finns säkert flera vana campare här :). Jag har...
Svar
7
· Visningar
653
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 656
Senast: Farao
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
2 427
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 197
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp